Infiltraţii şi segregări în structura de rezistenţă! CN APMC bagă în reparaţii capitale pasajul rutier Poarta 6 (document)



Pus în exploatare în anul 1969, pasajul superior curba mare din zona de sud-vest a portului Constanţa-Nord a fost reparat în 1996, dar şi atunci au fost executate doar câteva reparaţii curente, ceea ce a condus la deteriorarea stării generale şi la atingerea unui grad avansat de degradare. Prin urmare, având în vedere necesitatea menţinerii parametrilor tehnico-funcţionali ai pasajului, în condiţiile perspectivei de creştere a traficului rutier greu ce îl traversează, se impune efectuarea lucrărilor de reparaţii capitale ale Pasajului Superior Curba Mare.
 
În acest sens, Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime SA Constanţa (CN APMC) a depus la Agenţia pentru Protecţia Mediului Constanţa memoriul de prezentare al proiectului „Lucrări de reparaţii capitale pasaj superior la curba mare din Portul Constanţa“, în vederea emiterii acordului de mediu. De proiectarea lucrărilor s-a ocupat SC Planara Building Works SRL, iar de elaborarea documentaţiei de mediu - Blue Terra Consulting SRL. Pasajul superior curba mare este amplasat în zona de sud-vest a Portului Constanţa-Nord, pe drumul de legătură dintre Poarta 6 şi revizia de vagoane, într-o curbă cu rata de 300 m ce traversează 3 linii CF electrificate. Acest pasaj peste liniile CF asigură legătura auto pentru toate tipurile de autovehicule spre/dinspre Poarta 6 şi Poarta 7, dinspre/spre Poarta 5, Poarta 3, Poarta 1 şi celelalte căi de exploatare portuară dinspre nord şi nord-est. Pasajul este orientat pe direcţia sud-nord, în continuarea Pasajului Prelungire Curba Mare dinspre Poarta 6, fiind alcătuit din căile pe pasaj a părţii carosabile şi a trotuarelor, infrastructura şi suprastructura pasajului, zonele de racord cu sferturile de con şi rampele pasajului. Teritoriul portuar din porturile maritime aparţine Domeniului Public al Statului, pentru care Ministerul Transporturilor este titularul drepturilor de administrare şi a fost concesionat Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime SA Constanţa potrivit dispoziţiilor Legii nr. 219/1998 privind regimul concesiunilor. Pasajul ocupă o suprafaţă totală de teren în plan de 2.438 mp.

Ce deficienţe a scos la iveală expertiza tehnică

Expertiza tehnică, efectuată de către expert tehnic inginer Corneliu Stănciuc, a constatat mai multe deficienţe: structura de rezistenţă prezintă infiltraţii, eflorescenţe, segregări, exfolieri şi ciupituri ale betonului, există zone fără strat de acoperire cu beton la armaturi şi cu armaturi corodate, banchetele culeilor prezintă infiltraţii, segregări şi exfolieri ale betonului, iar bancheta de rezemare a culeii dinspre Poarta 5 prezintă zone cu dislocări ale betonului. De asemenea, aparatele de reazem metalice sunt ruginite şi înglobate în murdărie, rampele de acces prezintă tasări, deformări, văluriri şi crăpături. Racordurile cu terasamentele sunt realizate parţial cu sferturi de con pereate doar sub pod şi prezintă burduşiri şi deformaţii pe zonele laterale podului. Calea pe pasaj este denivelată cu văluriri, crăpături, gropi, iar trotuarele prezintă îmbrăcămintea şi bordurile degradate.
 
Expertiza a mai scos la iveală faptul că parapetul pietonal din beton armat este degradat şi distrus pe anumite porţiuni, iar plasele metalice de protecţie din dreptul liniilor electrice de contact sunt ruginite şi degradate. Mai mult, şi dispozitivele de acoperire a rosturilor de dilataţie pe culei sunt degradate, apa curgând prin ele pe infrastructură, gurile de scurgere nu au prelungitori, producând scurgerea apelor pe grinzile cadrului. Pe exteriorul suprastructurii, pe partea de vest şi pe zona liniilor de contact electrice, este fixată o conductă metalică dezafectată.

Ce lucrări vor fi executate la pasaj

Potrivit proiectului depus la APM Constanţa, vor fi executate următoarele lucrări: refacerea căii pe pod şi a elementelor aferente, refacerea hidroizolaţiei, refacerea îmbrăcămintei pe partea carosabilă şi trotuare, montarea dispozitivelor noi de acoperire a rosturilor pe culei, montarea de parapet pietonal nou şi parapet direcţional nou, montarea de prelungitori la gurile de scurgere, recondiţionarea aparatelor de reazem metalice, reparaţii cu betoane speciale la banchetele culeelor, completarea sferturilor de con şi pereerea acestora cu realizarea unei grinzi de reazem la baza lor, spălarea şi curăţarea tablierului la intrados pe întreaga suprafaţă, reparaţii cu betoane la stâlpii de rezistenţă,  grinzi, antretoaze şi la consolele trotuarelor, protejarea pasajului la intrados şi a stâlpilor cu vopsele speciale. La acestea se adaugă completarea rampelor şi refacerea căilor pe rampele de acces, realizarea de scări de acces şi casiuri, refacerea unor porţiuni de parapet foarte greu, pe rampa Poarta 5, lângă pod, montarea de parapet tip semigreu pe rampa Poarta 6, montarea unor stâlpi de iluminat pe rampe, asigurarea scurgerii apelor pluviale, refacerea trotuarelor pe rampe pe zona aferentă lucrărilor.
 
În secţiunea Documente, puteţi consulta memoriul de prezentare al proiectului „Lucrări de reparaţii capitale pasaj superior la curba mare din Portul Constanţa“, depus de CN APMC la Agenţia pentru Protecţia Mediului Constanţa.

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Nu exista articole asemanatoare.