OPTAR Analiza lucrărilor de anul acesta de pe Bulevardul Tomis din Constanţa (document)

Bulevardul Tomis din Constanța a făcut obiectul unei ample reamenajări în perioada campaniei electorale din primăvara anului 2016. Din cauza complexității lucrărilor, a lipsei de organizare, termenelor nerealiste și lipsei responsabilității, deși data finalizării era 5 iunie, pre-ziua alegerilor, lucrările nu s-au încheiat nici până astăzi.
 
Proiectul de reamenajare a pornit cu stângul încă de la început. Anunțarea cu puțin timp înainte de alegeri, stilul de-pe-azi-pe-mâine, lipsă de transparența și comunicare, neconsultarea populației (utilizatorul și beneficiarul proiectului), lipsă specialiștilor în fază de proiectare și execuție, dezorganizarea, necunoașterea principiilor și politicilor moderne de amenajare a orașelor, a spațiilor publice în special, neabordarea holistica, tratarea că proiect independent și nu că parte a unei viziuni generale, sunt cauze care stau la bază eșecului unui proiect urban, în cazul de față, Bulevardul Tomis.
 
Arhitectul Adrian Grigorescu, voluntar OPTAR, a analizat lucrările și a realizat un document care ilustrează modul în care ar fi putut să arate Bulevardul Tomis, dacă acesta ar fi respectat principiile planificării mobilității urbane durabile.
 
Materialul de 75 de pagini poate fi consultat în secţiunea Documente a acestui articol.
 
* * *
OPTAR sau Organizaţia pentru Promovarea Transportului Alternativ în România este un grup care îşi doreşte să promoveze educaţia ecologică, implicarea socială şi dezvoltarea culturală .
 
„Vom fi întotdeauna ‘pentru’ dezvoltarea societăţii. Dorim să elaborăm şi să promovăm proiecte, dorim să încurajăm iniţiative, dorim să realizăm parteneriate, pentru că fiecare este dator să arate lumii tot ceea ce cunoaşte a fi nou, bun şi frumos. Pentru că fiecare dintre noi, prin acţiunile proprii, poate aduce un plus de ‘mai bine’ “, spun reprezentanţii OPTAR.
 
Au ales domeniul transporturilor pentru că, spun ei, suntem veşnic într-o continuă mişcare, iar fuga sau simplul mers nu ne pot ajuta mereu. Toţi “trebuie să fim undeva” într-un anumit moment. Întotdeauna vom căuta mijlocul cel mai rapid şi/sau cel mai puţin costisitor din punct de vedere financiar pentru a ne duce “acolo”. Cei care “nu trebuie” vor găsi întotdeauna un pretext pentru a se deplasa spre “undeva”. Aceştia vor lua în considerare aspectul de confort al mijlocului de transport.
 
De ce “Alternativ“?

După cum spuneam mai sus, există câţiva parametri esenţiali pe care omul îi ia în considerare când trebuie să folosească un mijloc de transport: rapiditatea, costul şi confortul. În condiţiile actuale ale evoluţiei mondiale se manifestă din ce în ce mai puteric un alt parametru, cel ecologic.
 
Putem spune ca a existat o perioadă în dezvoltarea societăţii, în care omul a încurajat creşterea consumului de carburant fosil (benzină, motorină) pentru obţinerea unor venituri financiare.

 
Deşi timid, tindem către o nouă perioadă în care se încurajează protejarea mediului în care trăim şi implicit a noastră prin promovarea altor tipuri de energie ca mod de propulsie al mijloacelor de transport.
 
Dorim să încurajăm, să susţinem şi să promovăm utilizarea mijloace de transport cu sisteme electrice de propulsie (tramvai, troleibuz, tren, metrou), mijloace de transport care folosesc  energii regenerabile (energia solară, hidrogen, combustibili rezultaţi din procesul de fermentare a biomasei) şi mijloace de transport ce folosesc energia umană (bicicletă, role, trotinetă, tricicletă etc).
 
De ce “în România” ?
Deoarece aici trăim. Mai bine sau mai puţin bine, în bunăstare sau sărăcie, cu grijile şi nevoile noastre, suntem aici şi dorim să pătrundem în viaţa şi sufletul fiecăruia dintre dumneavoastră: fraţi, prieteni, vecini, prietenii prietenilor  vecinii vecinilor.

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

RAJA Constanța Presiuni scăzute în Năvodari, Lumina și Corbu!

05 May 2024 341

Lucrări programate Rețele Electrice Dobrogea Iată ce consumatori din județul Constanța rămân fără curent miercuri, 8 mai

05 May 2024 517

UPDATE. Constanța Incendiu la un apartament din Mangalia. Intervin pompierii

05 May 2024 407

Cine este noul asociat al firmei Magnum Games SRL Constanța

05 May 2024 583

Afaceri Constanța Schimbări în cadrul societății Eagle Bar SRL. Cine este noul asociat

05 May 2024 418

Fotoreportaj Constanța Faleza Cazinoului, plină de oameni în prima zi de Paște (GALERIE FOTO+VIDEO)

05 May 2024 724

Muzeul de Artă Populară Constanța Învierea Domnului, pe care teologii o consideră „praznicul praznicelor”, este cea mai mare sărbătoare a creștinătății cu dată mobilă

05 May 2024 338

Spitalul Militar de Urgenţă ,,Dr. Alexandru Gafencu” Constanţa scoate la concurs două posturi vacante

05 May 2024 682

Primăria Comunei Bărăganu județul Constanța înființează un centru de colectare deșeuri prin aport voluntar (DOCUMENT)

05 May 2024 590

Declarații de Avere Constanța Averea și interesele lui Petrică Răducan, secretar general la Comuna Istria (DOCUMENTE)

05 May 2024 360

Oficial de la IPJ Constanța despre incidentul din stațiunea Mamaia! Un tânăr, transportat la spital (VIDEO)

05 May 2024 632

Declarații de Avere Constanța Averea și interesele Carolinei Georgeta Tocariuc, inspector la Comuna Grădina (DOCUMENT)

05 May 2024 362

Incident în prima zi de Paște în Stațiunea Mamaia! Cadrele medicale și polițiștii, chemați în ajutor(GALERIE FOTO+VIDEO)

05 May 2024 1329

#ConstanțaEsteBine Valul 5 de energie – partea a doua – ziua 12 5 mai 2024 Hristos a înviat!

05 May 2024 317

Preotul paroh de la biserica Sf. Mina face un apel la Primăria Constanța Stălpișorii montați au blocat accesul pompierilor ce interveniseră la incendiul din această seară

04 May 2024 1097