Ce trebuie să faci ca să nu iei „țeapă” de Black Friday

 
Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor - singura instituţie a statului abilitată să supravegheze respectarea drepturilor clienţilor a transmis câteva sfaturi foarte importante pentru cei care vor să facă cumpărături de „Black Friday” 2015 în România.
 
Cumpărăturile din perioada „Black Friday” pot fi făcute în siguranţă dacă:
  
Citiţi cu atenţie caracteristicile produsului;
- Verificaţi dacă produsul corespunde cu adevarat dorinţelor şi nevoilor dvs.;
- Verificaţi stocul existent (pentru comerţul on-line);
- Verificaţi preţul afişat pe site şi dacă acesta este integral (conţine sau nu TVA), daca preţul include şi costul de livrare etc.;
 
Recomandarea ANPC pentru „Black Friday Romania": verificarea preţurilor, deoarece există site-uri care afişează preţuri comparative pentru acelaşi produs.
 
„Vânzările cu preţ redus, indiferent de tipul acestora (soldare, lichidare, promoţionale etc.) trebuie să respecte următoarele reguli de fixare şi publicitate a preţurilor. Astfel, orice comerciant care anunţă o reducere de preţ trebuie să o raporteze la preţul de referinţă practicat în acelaşi spaţiu de vânzare pentru produse identice. Preţul redus trebuie să fie inferior preţului de referinţă.
Preţul de referinţă reprezintă cel mai scăzut preţ practicat în acelaşi spaţiu de vânzare în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de data aplicării preţului redus.”, se arată într-un comunicat transmis de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor.
 
Sfaturi pentru consumatorii care achiziţionează produse online:
 

a. Să verifice, înainte de încheierea contractului, dacă pe site comerciantul informează corect şi complet privind:
- datele sale de identificare (denumirea, adresa poştală şi electronică, numărul de telefon, numărul de înregistrare ăn registrul societăţilor comerciale și cel de înregistrare fiscală etc.);
- caracteristicile esenţiale ale produsului;

- preţul cu toate taxele incluse;
- cheltuielile de livrare, dacă este cazul;
- modalităţile de plată şi de livrare;
- perioada de valabilitate a ofertei sau a preţului;
- durata minimă a contractului, în cazul contractelor care prevăd furnizarea curentă sau periodica a unui produs;
- existenţa şi modul de exercitare a dreptului de denunţare unilaterală a contractului.
 
b. Să contacteze comerciantul prin telefon pentru a cere informaţii suplimentare asupra produsului, serviciilor post-vânzare sau a condiţiilor de livrare; modul în care răspunde la aceste întrebări le poate oferi consumatorilor indicii asupra seriozităţii vânzătorului.
 
c. Privind dreptul de denunţare a contractului, consumatorul trebuie să ştie că, din momentul în care a primit un produs comandat pe internet, are 14 zile pentru a-l returna, dacă nu este mulţumit de el; nu trebuie să invoce vreun motiv.
 
d. În cazul returnării produsului, consumatorul işi poate primi suma de la comerciant în termen de 14 zile de la primirea produsului.
 
e. Profesionistul rambursează toate sumele pe care le-a primit drept plată din partea consumatorului, inclusiv, dupa caz, costurile livrării, fără întârziere nejustificată si, în orice caz, nu mai tarziu de 14 zile de la data la care este informat de decizia de retragere din contract a consumatorului.
Profesionistul rambursează sumele folosind aceleaşi modalităţi de plată ca şi cele folosite de consumator pentru tranzacţia iniţială, cu excepţia cazului în care consumatorul a fost de acord cu o altă modalitate de plată şi cu condiţia de a nu cădea în sarcina consumatorului plata de comisioane în urma rambursarii.
 
f. Comerciantul are obligaţia să ramburseze sumele plătite de consumator în cel mult 14 de zile de la data denunţării contractului de către consumator.
 
g. Foarte important: consumatorul trebuie să citească termenii şi condiţiile de funcţionare a magazinului online deoarece termenul de 14 zile (în care poate opta pentru returnarea produsului) se prelungeşte cu încă 12 luni, în cazul în care comerciantul nu a menţionat în format expres despre existenţa dreptului de returnare a produselor.



Sursa foto: black-friday-romania.ro

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Cluburile din Constanța își așteaptă petrecăreții la evenimente unice

12 Apr 2024 630

De Black Friday la Brick, reduceri substanțiale la sute de produse

13 Nov 2023 799

IPJ Buzău Recomandări ale polițiștilor buzoieni pentru a fi evitate fraudele la cumpărături de Black Friday

10 Nov 2023 587

IPJ BacăuInformează cetățenii cu privire la riscul de victimizare în cazul cumpărăturilor on line.

10 Nov 2023 509

De Black Friday, reduceri la hotelurile din stațiunea Mamaia, pentru vara 2024!

10 Nov 2023 848

Black Friday 2023. Cine a început deja campania

10 Nov 2023 851

De "Black Friday 2023", numărul de tranzacţii online ar putea crește de 20 de ori față de o zi obişnuită

05 Nov 2023 857

Editorial V-ați făcut lista pentru Black Friday?

05 Nov 2023 1181

Black Friday 2023 Cumpărături online în siguranță. Cum să eviți fraudele și înșelăciunile

05 Nov 2023 857

Recomandări pentru Black Friday. Iată ce trebuie să știm

03 Nov 2023 1031

Încă două săptămâni de înscrieri pentru posturile de soldat/gradat profesionist! Câte locuri sunt la Constanța

16 Jun 2023 1735

Editorial Black Friday sau cum să arunci cu banii pe care nu îi ai

12 Nov 2022 2145

Black Friday la Emag Șase mașini, aproximativ 4 kg de aur și peste două tone de carne cumpărate până în jurul prânzului

11 Nov 2022 1461

Black Friday cu discounturi substanţiale la autovehicule rulate din gama premium la Das Welt Auto Constanța

11 Nov 2022 1456

Black Friday. În "Minutul de aur" au fost raportate 7.150 de tranzacţii

11 Nov 2022 1369