Noul Sistem Electronic de Achiziții Publice a fost lansat. Care sunt principalele facilități care se regăsesc în noua aplicație SEAP

În data de 02 aprilie 2018 a fost lansat noul Sistem Electronic de Achiziții Publice dezvoltat în urma implementării proiectului denumit „Sistem informatic colaborativ pentru mediu performant de desfășurare al achizițiilor publice – SICAP”.

Principalele facilități care se vor regăsi în noua aplicație SEAP sunt:
- Interfața intuitivă și prietenoasă încă de la înregistrarea în sistem;
- Criterii avansate de căutare și raportare a informațiilor;
- Modul de contracte care permite gestionarea tuturor tipurilor de contracte și a actelor adiționale încheiate;
- Versionări pentru fiecare tip de anunț;
- Modul de activare automată a plăților pentru servicii oferite operatorilor economici;
- Serviciu avansat de notificări automate;
- Operare și vizualizare pe terminale mobile;
- Integrare cu instituții-cheie în domeniul achizițiilor publice;
- Soluție de raportare extinsă pentru instituțiile cu rol de monitorizare, reglementare și control în domeniul achizițiilor publice;
- Încărcare multiplă de documente direct la nivelul procedurii de atribuire;
- Achiziție directă multiplă de la același operator economic;
- Import de repere în catalog;

În noua aplicație SEAP vor fi disponibile următoarele funcționalități:
- Verificarea și completarea informațiilor de profil;

Autentificarea în noua aplicație SEAP se va realiza cu datele curente (cont utilizator si parolă de acces). Pentru utilizarea noii aplicații SEAP va fi necesar să completați date suplimentare în ceea ce privește datele de identificare ale utilizatorului. După autentificare, sistemul va semnala secțiunile care trebuie completate. 
- Înregistrare ca utilizator al sistemului (operator economic sau autoritate contractantă);

Dacă nu aveți cont în SEAP și doriți să participați în calitate de ofertant sau în calitate de autoritate contractantă la achiziții directe sau la proceduri de atribuire va fi necesar să vă înregistrați în noua aplicație SEAP.

Credențialele necesare autentificării vă vor permite accesul atât în vechea cât și în noua aplicație SEAP. Dacă aveți deja cont în vechea aplicație SEAP, acesta va fi recunoscut și în noua aplicație SEAP.
- Reînnoire certificat digital;

Pentru a reînnoi certificatul digital aflat în ultima lună de valabilitate, va fi necesar să utilizați noua aplicație SEAP. După reînnoire, noul certificat digital va putea fi utilizat pentru autentificare atât în noua cât și în vechea aplicație SEAP.
- Recuperare certificat digital;

În cazul în care nu veți avea acces la datele de autentificare sau nu mai dețineți certificatul digital, puteți iniția recuperarea acestuia din noua aplicație SEAP. Tariful pentru recuperare se va achita prin aceleași metode de plată ca și în vechea aplicație SEAP. 
- Publicare Program Anual Achiziții Publice (PAAP);

Programul Anual al Achizițiilor Publice aferent anului 2018 va fi republicat în noua aplicație SEAP. Precizăm faptul că Programul Anual al Achizițiilor Publice publicat deja în vechea aplicație SEAP nu va fi preluat în noua aplicație SEAP.
- Inițiere anunțuri de intenție, anunțuri publicitare și de consultare a pieței;
- Publicare cataloage produse/servicii/lucrări;
- Participarea la cumpărări directe în calitate de operator economic sau autoritate contractantă;

Pentru a achiziționa sau vinde prin catalogul online, veți utiliza noua aplicație SEAP.
Cataloagele de produse precum și pozițiile de catalog deținute în vechea aplicație SEAP se vor regăsi în noua aplicație SEAP. Pentru a achiziționa noi poziții de catalog puteți folosi mecanismul de plată online din noua aplicație SEAP sau metodele curente de plată.
- Derularea de noi proceduri de achiziție în calitate de autoritate contractantă;

Autoritățile contractante vor iniția noi proceduri de achiziții publice doar prin noua aplicație SEAP. Acestea nu vor mai putea iniția noi proceduri în vechea aplicație SEAP si vor continua derularea lor până la  finalizare în vechea aplicație SEAP. Documentațiile de atribuire aflate pe flux cu starea așteptare validare/respingere de către ANAP își vor continua circuitul în vechea aplicație SEAP.
- Înscrierea și participarea ca ofertant la procedurile de achiziție inițiate de autorități contractante;

Orice operator economic interesat va putea participa la procedurile de achiziție inițiate în cadrul noii aplicații SEAP. Va fi posibila înscrierea și participarea în continuare și la procedurile aflate în derulare în vechea aplicație SEAP. 

Dacă nu dețineți participări sau subscrieri la evenimentele procedurii le puteți achiziționa prin mecanismul de plată online sau mecanismele curente și disponibilul poate fi folosit în ambele aplicații.
În vechea aplicație SEAP nu vor mai fi disponibile următoarele funcționalități:
- Înregistrarea, reînnoirea, recuperarea certificatului digital. Menționăm că formularele online de înregistrare, reînnoire, recuperare care nu au fost validate de Operatorul SEAP până la data de 30.03.2018 se vor anula iar utilizatorii vor trebui să reia procesul de înregistrare, reînnoire, recuperare în noua aplicație SEAP; 
- Inițierea anunțurilor de intenție, anunțurilor publicitare și de consultare a pieței;
- Publicarea cataloagelor de produse/servicii/lucrări;
- Participarea la cumpărări directe în calitate de operator economic sau autoritate contractantă;
- Inițierea/actualizarea Programului Anual al Achizițiilor Publice;
- Inițierea de noi proceduri de achiziție ca autoritate contractantă;

În atenția departamentelor tehnice:

În vederea pregătirilor care sunt necesare din partea dumneavoastră pentru accesarea noii aplicații SEAP, vă rugăm să țineți cont că aceasta utilizează tehnologii de ultimă generație. Pentru verificarea condițiilor/cerințelor tehnice minimale pentru accesarea sistemului, consultați secțiunea Cerințe Tehnice la adresa: http://sicap.e-licitatie.ro/pub/staticpages/TechnicalRequirements

Reprezentanții SEAP , menționează că este foarte importantă adaptarea utilizatorilor la prevederile secțiunii „Cerințe tehnice” ale noii aplicații SEAP, întrucât noua aplicație SEAP implementează ultimele update-uri de securitate si utlimele tehnologii web, ca urmare este posibil sa nu functioneze pe sisteme de operare si browsere vechi.

Începând cu data de 02.04.2018, pentru a vă conecta la Sistemul Electronic de Achiziții Publice, parcurgeți următoarele Setări firewall:
În cazul în care setările dumneavoastră de firewall filtrează accesul în Internet la anumite porturi și pentru a funcționa fără probleme accesul la SEAP, vă rugăm să configurați firewall-ul să permită următoarele:
- accesul pe porturile tcp 80, 443 si 8881 pentru adresa IP 194.102.45.181;
- accesul pe porturile tcp 80, 443 si 8881 pentru adresa IP 194.102.45.161;
Dacă filtrele din firewall-ul dumneavoastră sunt construite pe baza numelui de domeniu, vă rugăm să configurați firewall-ul să permită următoarele:
- accesul pe porturile tcp 80, 443 si 8881 pentru numele de domeniu www.e-licitatie.ro;
- accesul pe porturile tcp 80, 443 si 8881 pentru numele de domeniu www.e-licitatie.ro;

Reprezentanții SEAP precizează că modificările de mai sus vor fi active începând cu data de 02.04.2018. Până la data menționată facem precizarea că nu sunt necesare modificări în modul de accesare a SEAP. 

”De asemenea, menționăm că mediul DEMO pus la dispoziție de AADR în anul 2017 a fost actualizat cu ultima versiune de aplicație în data de 15.03.2018. Vă rugăm să accesați http://sicap.e-licitatie.ro. și să verificați autentificarea cu vechile credențiale din DEMO SEAP. Dacă autentificarea este eșuată, vă sugerăm să efectuați o înregistrare nouă în DEMO SICAP” - au precizat reprezentanții SEAP.


Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

STER CONSTANTIN

30 Apr, 2018 17:15

NU REUSESC SA ACCEZEZ NOUL SEAP / SICAP - ENTITATE PUBLICA / SCOALA GIMNAZIALA UNGURENI TEL - 0784 225 815

Articole asemanatoare

Afaceri Constanța O firmă înființată anul trecut a bifat un contract de 50.000 de lei cu Primăria Băneasa. Despre ce este vorba (DOUCMENTE)

26 Apr 2024 473

Cumpărări directe Constanța Primăria Siliștea organizează activități de Ziua Copilului, în valoare de 5.000 de euro (DOCUMENTE)

25 Apr 2024 431

Cumpărări directe Dimitris Garden SRL se va ocupa de repararea fântânilor arteziene din Mangalia (DOCUMENT)

22 Apr 2024 371

Constanța Ce firmă va elabora studiul de fezabilitate pentru proiectul „Centru Cultural Aurora”, din Mangalia?

22 Apr 2024 361

Primăria Constanța va repara și va pune în funcțiune sistemul de irigații. Câți bani alocă?

20 Apr 2024 509

Poșta Română a bifat un contract de peste 62.000 de euro cu Direcția Generală Asistență Socială Constanța. Despre ce este vorba (DOCUMENT)

20 Apr 2024 561

Dacor Plast SRL execută lucrări de reparații curente la o unitate militară din Constanța. Ce valoare are contractul (DOCUMENTE)

18 Apr 2024 477

O firmă din Iași va face curățenie în sediile Direcției Generale Asistență Socială Constanța (DOCUMENT)

18 Apr 2024 459

Licitații Tulcea Primăria Horia a cumpărat un tractor în valoare de 43.000 de euro. Iată de la cine (DOCUMENT)

17 Apr 2024 407

Dyadar Tech SRL încasează aproape 100.000 de lei de la Primăria Cernavodă. Iată ce contract a obținut (DOCUMENT)

17 Apr 2024 507

Asociația de Dezvoltare Durabilă Constanța a lansat două licitații Președintele Mihai Lupu – „CJC va depune plângere penală“ - VIDEO

17 Apr 2024 530

Direcția Generală de Evidență a Persoanelor Constanța, contract cu o firmă din municipiu

15 Apr 2024 496

Licitație, organizată de Primăria Constanța Cinci blocuri din zona Badea Cârțan vor fi reabilitate energetic. Contract de peste 12 milioane de lei (DOCUMENT)

12 Apr 2024 521

Servicii artistice pentru Festivalul Tradițiilor și Gastronomiei Pescărești cumpărate de Centrul Cultural Județean Constanța „Teodor T. Burada”. Cine va concerta (DOCUMENT)

12 Apr 2024 546

Cumpărări directe Roadconstruct SRL și Goods Provider Serv SRL au semnat cu Primăria Năvodari. Este vizat proiectul privind înființarea unei canalizări menajere în zona de nord a orașului (DOCUMENTE)

12 Apr 2024 380