A doua zi de proteste a sindicaliştilor din port a debutat în faţa Gării Maritime Constanţa, la sediul Administraţiei Porturilor Maritime. Sindicaliştii au adus cu ei şi utilaje grele. Organizaţia Patronală „Operatorul Portuar“ şi Federaţia Naţională a Sindicatelor Portuare (FNSP) protestează împotriva conducerii administrative executive a CN APM SA. Aproximativ 200 de sindicalişti participă la pichetare.
În continuare, liderii de sindicat spun că nu au ce negocia cu conducerea APMC. În opinia lor, la o negociere participă două părţi, iar sindicaliştii spun că ei nu au ce negocia, pentru că doresc doar plecarea actualei conduceri a Companiei.
Sindicaliştii spun că şefii APMC nu sunt în stare să ia măsuri în interesul lucrătorilor portuari şi că mii de muncitori de pe platforma portuară vor rămâne fără loc de muncă dacă Master Panul elaborat de conducerea APMC va fi pus în practică.
Sindicaliştii spun că vor opri protestele doar atunci când Ministerul Transporturilor va decide schimbarea conducerii APMC.
Până în acest moment, nimeni din conducerea Companiei nu a ieşit să discute cu sindicaliştii, însă amintim că ieri, şefii APMC au invitat astăzi, la ora 14.00, liderii de sindicat la un dialog. Liderii de sindicat au anunţat, însă, că nu vor da curs invitaţiei.
UPDATE 2, ora 14.35
Comunitatea
portuară
a transmis un nou comunicat referitor la acţiunile de protest organizate în Portul Constanţa.
”Organizaţia
Patronală Operatorul Portuar
Constanţa
şi
Federaţia
Naţională a Sindicatelor Portuare,
organizaţiile reprezentative
la nivelul sectorului de activitate «Transporturi pe
apă
şi servicii conexe. Transporturi aeriene şi servicii conexe» au
iniţiat proteste, începând cu
dată de 9
martie 2015, împotriva conducerii administrative şi a celei executive a Companiei
Naţionale Administraţia Porturilor Maritime S.A.
Constanţa.
Operatorul Portuar,
cât
şi
Federaţia
Naţională a Sindicatelor Portuare atrag astfel
atenţia
asupra actului de administrare defectuos
cât
şi a lipsei unei strategii unitare
privind dezvoltarea Portului
Constanţa, astfel cum s-a sesizat în numeroase
rânduri
şi
consideră imperios necesare
schimbări structurale complete în ceea ce
priveşte conducerea CN APMC,
din următoarele motive:
1. Consiliului de
Administraţie este desemnat în mod nelegal, cu încălcarea prevederilor imperative ale OUG nr. 109/2011
privind guvernanţă
corporativă a întreprinderilor publice,
cât
şi a Deciziei
Curţii
Constituţionale a
României nr. 574/2014 (potrivit
căreia Consiliul Local şi-a pierdut
definitiv calitatea de
acţionar
şi nu
mai poate
participa la nivel decizional în activitatea
curentă de administrare a companiei).
2. Conducerea
executivă
existenţa este
neprofesionistă,
lipsită de
experienţă,
pregătire
şi viziune
economică, deciziile
acesteia conducând
la grave
disfuncţionalităţi
în activitatea
portuară.
3.
Master Planul Portului
Constanţa a fost întocmit
fără
consultări prealabile ale
comunităţii portuare,
având
la baza date şi
informaţii eronate şi
false, ce au generat identificarea unor
soluţii
şi strategii
investiţionale
care nu au în vedere
realităţile
existente la nivelul Portului
Constanţa
şi
sunt lipsite de fundamente economice, tehice şi legale.
Master Planul Portului
Constanţa
ignoră fundamentele
Master Planului General de Transport
al României.
4. Compania
Naţională,
fără a
comunica în mod transparent
componentă tarifelor practicate şi
fără fundamente legale şi contractuale, a demarat procedurile necesare pentru
că, în mod unilateral,
să majoreze tarifele de utilizare a domeniului portuar, pe
care operatorii economici le
achita administraţiei
în prezent.
Astfel, conducerea
executivă nu are o viziune de ansamblu,
care să
menţină Portul
Constanţa
la un nivel copetitiv pe
pieţele
în domeniu,
având
în vedere
că
în
această
perioada, în celelalte porturi europene
se stabilesc politici tarifare reduse.
5. Compania
Naţională „Administraţia Porturilor Martime” S.A.
Constanţa
refuză demararea procedurii de încheiere a contractelor de subconcesiune şi respectiv, de închiriere a terenului
aparţinând domeniului public
al statului şi concesionat CN APMC,
deşi
există cadrul legal în vederea
demarării
acestei proceduri, iar operatorii portuari au
solicitat în mod repetat acest lucru.
6. Conducerea CN APMC
ignoră comunitatea
portuară,
refuzând
în mod constant dialogul şi
manifestând o
lipsa totală de
transparenţă, în
pofida manifestării
interesului şi
disponibilităţii
acesteia privind un dialog constructiv.
Se opune astfel, în mod abuziv,
oricărei
încercări de dialog,
ignorând
reprezentanţii
Organizaţiilor reprezentative (
deşi
practică
consultării acestora este
elementară
în context european),
amânând repetat întâlnirile cu operatorii portuari
privind Master Planul Portului
Constanţa, neprezentandu-
se (
fără notificare
prealabilă) în
faţă Comisiei pentru Transporturi şi
Infrastructură a Camerei
Deputaţilor, în vederea dezbaterii problemelor
privind transportul naval.
În
consecinţă, comunitatea
portuară
va întreprinde
în
continuare, orice demersuri necesare în scopul remedierii
urgenţe a acestor probleme, a
adoptării tuturor
măsurilor legale ce
se impun, pentru
intrarea în normalitate şi pentru respectarea intereselor legitime ale tuturor celor
implicaţi
în activitatea
portuară.”, se arată în comunicatul remis redacţiei.
UPDATE 1, 12.06
Coducerea APMC a remis cotidianului ZIUA de Constanţa un comunicat în care se specifică faptul că Master Planul Portului Constanţa este un proiect al cărui executant este Asocierea „Ernst&Young – Inros Lackner”, pe baza unui caiet de sarcini asumat, asupra căruia nu se poate interveni ulterior. În secţiunea Documente puteţi citi punctul de vedere intergral al consultantului la memoriile transmise de operatorii portuari.
Adauga un comentariu
Nume:
Email:
Comentariu*: