Eliberarea primului act de identitate pentru persoanele care au dobândit/redobândit cetățenia română

Sediul Direcţiei Generală de Evidenţă a Persoanelor Constanţa. Sursa foto: Facebook Direcţia Generală de Evidenţă a Persoanelor Constanţa
Persoanele care au dobândit/redobândit cetățenia română depun cererea pentru eliberarea primului act de identitate, personal, la S.P.C.L.E.P. pe raza căruia locuiesc, însoțită de următoarele documente:
  • certificatul de cetățenie română; în cazul minorilor care au împlinit vârsta de 14 ani, dovada cetățeniei române se face cu certificatul de cetățenie română sau, după caz, cu certificatul de naștere românesc al minorului, însoțit de certificatul de cetățenie al unuia dintre părinți;
  • certificatele de stare civilă românești ale solicitantului, de naștere și, după caz, de căsătorie, precum și cele ale copiilor săi cu vârsta mai mică de 14 ani, care dobândesc cetățenia română împreună cu părinții;
  • certificatul/hotărârea judecătorească de divorț definitivă/irevocabilă, după caz; în cazul în care cetățeanul nu poate prezenta certificatul/hotărârea judecătorească de divorț, dovada statutului civil și, după caz, a numelui se poate face cu certificatul de naștere sau de căsătorie cu mențiuni pe care solicitantul le are la data depunerii cererii pentru eliberarea actului de identitate; în cazul modificărilor intervenite în străinătate cu privire la datele de stare civilă, solicitantul actului de identitate prezintă certificatul de naștere sau de căsătorie cu mențiunile aplicate care să dovedească statutul civil și numele pe care solicitantul le are la data depunerii cererii pentru eliberarea actului de identitate;
  • dovada adresei de domiciliu, original sau extras de carte funciară obținut cu cel mult 30 zile anterior datei depunerii cererii.
Dacă solicitantul nu este titularul spațiului de locuit este necesară prezența proprietarului care va prezenta actul de proprietate și actul de identitate.
  • un document cu fotografie, în baza căruia solicitantul poate face dovada identității, respectiv: pașaport, permis de conducere sau act de identitate străin;
  • permisul care atestă dreptul de ședere/rezidență pe teritoriul României, eliberat de Inspectoratul General pentru Imigrări/structurile subordonate, după caz;
  • documentul cu care face dovada achitării contravalorii actului de identitate.
 
Documentele se prezintă în ORIGINAL – nu se acceptă copii legalizate
 
*La eliberarea actului de identitate, persoana în cauză va preda permisul de ședere eliberat de Oficiul român pentru Imigrări, iar în situația în care nu mai deține acest document va da o declarație în acest sens.
 
Sursa foto: Facebook Direcţia Generală de Evidenţă a Persoanelor Constanţa
 

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Nu exista articole asemanatoare.