La ce trebuie să fim atenți când facem cumpărături de Black Friday. Sfaturi importante de la ANCOM

  • Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) informează cetățenii în legătură cu problemele ce pot fi întâmpinate când fac cumpărături de Black Friday.

ANCOM le recomandă utilizatorilor să solicite servicii suplimentare de siguranţă, cum ar fi serviciul cu deschidere la livrare sau serviciul de trimitere cu valoare declarată. ANCOM avertizează că pot apărea întârzieri la livrare din cauza numărului mare de comenzi.

Operatorii de telefonie, internet sau televiziune lansează cu ocazia Black Friday o gamă largă de oferte speciale de telefonie, internet sau televiziune.

Este important ca utilizatorii să se informeze înainte de a se decide asupra unei oferte de acest tip şi să acorde o atenţie sporită acestor promoţii, avertizează Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM), într-un comunicat de presă transmis, vineri, AGERPRES.

În perioada dedicată ofertelor promoţionale de Black Friday, devenită deja tradiţională şi pe piaţa telecom din România, utilizatorii au tendinţa de a se concentra în special pe identificarea ofertelor cu preţuri mici, neglijând detaliile importante din spatele acestora (...) Creşterea numărului de achiziţii de diverse produse din perioada Black Friday influenţează semnificativ activitatea de curierat din România. În această perioadă, având în vedere numărul mare de comenzi, este posibilă apariţia unor întârzieri la livrarea coletelor sau a deteriorării sau pierderii acestora în timpul transportului. ANCOM le recomandă utilizatorilor să verifice ce opţiuni de livrare le oferă comerciantul de la care achiziţionează produsul şi să solicite servicii suplimentare de siguranţă, cum ar fi serviciul cu deschidere la livrare sau serviciul de trimitere cu valoare declarată, precizează instituţia.


Reprezentanţii ANCOM informează cumpărătorii și în legătură cu livrarea produselor.

În cazul în care întânmpină proleme legate de livrarea produselor și nu s-a putut ajunge la o solușionare pe cale amiabilă, ANCOM le sugerează utilizatorilor să se adreseze Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC). Este important ca utilizatorii să păstreze toate documentele (factură, bon fiscal, formularul de livrare) care pot dovedi achiziţia făcută.

În situaţia în care furnizorul de servicii poştale nu respectă condiţiile contractuale de livrare, expeditorul are dreptul la despăgubiri potrivit contractului încheiat cu furnizorul respectiv, însă poate renunţa la acestea în favoarea destinatarului. În situaţiile în care întâmpină probleme legate de livrarea unor produse comandate online, este necesar şi eficient ca utilizatorii să se adreseze, în primul rând, magazinului online. În cazul în care sesizarea nu este soluţionată pe cale amiabilă de comerciantul de la care au fost achiziţionate produsele, ANCOM le sugerează utilizatorilor să se adreseze Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC). Este important ca utilizatorii să păstreze toate documentele (factură, bon fiscal, formularul de livrare) care pot dovedi achiziţia făcută, se menţionează în comunicatul citat.


În ceea ce privește abonamentele pentru servicii de telefonie, internet sau televiziune care pot include echipamente precum smartphone, tabletă sau televizor cu o reducere substanţială, utiliztaorii trebuie să analizeze o serie de aspecte, precum:
  • costul lunar al abonamentului care facilitează achiziţionarea echipamentelor la preţuri reduse sau gratuite;
  • intervalul exact în care ar urma să beneficieze de eventuale reduceri ale costului lunar al abonamentului;
  • perioada minimă contractuală, respectiv acel interval de timp în care utilizatorul nu poate renunţa la contract fără a plăti taxe de reziliere anticipate.

Sursă foto: Arhivă ZIUA de Constanța
 

Ti-a placut articolul?


Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Studiu Fraudele legate de plățile online se triplează în timpul sezonului Black Friday

24 Nov 2021 707

Amenzi de 154.000 de lei date de ANPC pentru nereguli la campaniile de reduceri. Lista magazinelor sancționate

17 Nov 2021 673

Amenzi de 359.000 de lei date de ANPC pentru campaniile de Black Friday. Lista completă a magazinelor sancționate

16 Nov 2021 957

ANPC Platforma emag.ro, amendată cu 50.000 lei pentru neregulile descoperite de Black Friday

15 Nov 2021 947

Suma la care ajunge cea mai mare tranzacţie înregistrată de Black Friday, până la ora 18.00

12 Nov 2021 770

Amenzi în valoare de 260.000 de lei date de ANPC de Black Friday. Lista completă a magazinelor cu nereguli

12 Nov 2021 821

IPJ Iași Comunicat de presă - Black friday fără riscuri

12 Nov 2021 633

ANPC a amendat 11 site-uri cu promoții speciale de Black Friday. Lista completă a magazinelor în care au fost descoperite nereguli

11 Nov 2021 1326

Comandament Special Black Friday, la ANPC "Ne dorim să împiedice transformarea lui Black Friday în Ziua Păcălelilor”

11 Nov 2021 779

IPJ Galați Comunicat prevenire Black Friday

10 Nov 2021 588

Febra Black Friday 2021! Câți dintre români intenţionează să cumpere cel puţin un produs. Ce spun cercetătorii

09 Nov 2021 760

Profitați de Black Friday pentru a cumpăra orice

27 Oct 2021 1409

Recomandările polițiștilor, pentru cumpărături online în siguranță

13 Nov 2020 1070

ANAF – Antifraudă va monitoriza tranzacţiile de Black Friday

12 Nov 2020 1133

Panică în Olanda Mai multe persoane înjunghiate pe stradă. Atacatorul a reușit să se facă nevăzut

29 Nov 2019 1388