Nou front de acostare la Sulina pentru navele maritime. Când va putea fi utilizat

Nave maritime, foto cu rol ilustrativ: Facebok/ Constanta Port
Administraţia Zonei Libere (AZL) Sulina, Căpitănia Portului Sulina şi Administraţia Fluvială a Dunării de Jos (AFDJ) din Galaţi au creat un nou front de acostare în oraşul Sulina pentru a veni în sprijinul navelor maritime care aşteaptă zile la rând să intre din Marea Neagră pe şenalul navigabil.


Noul front de acostare are o lungime de aproximativ 40 de metri, se află în administrarea regiei AZL Sulina din subordinea Consiliului Judeţean şi a fost creat prin ancorarea unui ponton la care pot acosta navele maritime, în condiţiile în care la mal nu există adâncimile necesare pentru acostare în condiţii de siguranţă.
 

"Oraşul nu are decât cinci dane maritime utilizabile, iar noi am suplimentat această capacitate, iar acum în Portul Sulina mai poate intra o navă maritimă pentru formalităţile vamale, aprovizionare, alimentare cu apă, predarea deşeurilor", a menţionat, pentru AGERPRES, directorul general al AZL, Dragoş Ioniţă.


El a mai spus că noul loc de acostare va fi utilizabil începând de miercuri după-amiază.
 

"Încercăm să identificăm încă o barjă, am găsit ceva la Tulcea, poate reuşim să o aducem şi pe aceea şi să o poziţionăm în apropierea bazinului maritim. Ne străduim acum să facem şi o decolmatare acolo pentru a crea o zonă de adăpost dedicată acestor nave, dar şi operaţiunilor portuare de încărcare/descărcare marfă, lucru care ar decongestiona traficul din porturile Constanţa, Ismail, Reni şi Giurgiuleşti. Ea va putea fi folosită şi atunci când sunt furtuni pe Marea Neagră", a adăugat directorul general Dragoş Ioniţă.


De aproape o lună, zeci de nave maritime aşteaptă chiar şi două săptămâni în Marea Neagră pentru a intra pe canalul Sulina, situaţia fiind cauzată de capacitatea redusă de operare a porturilor, în special a celor ucrainene, în contextul în care niciunul din porturile ucrainene de la Marea Neagră nu mai poate fi utilizat, din cauza războiului.


În general, navele care intră pe canalul Sulina nu au produse şi urmează să fie încărcate cu cereale în porturile Reni, Giurgiuleşti şi Ismail, însă accesul pe şenalul navigabil este limitat de măsurile de siguranţă care se impun pentru a evita accidentele.


AFDJ Galaţi va găzdui joi o întâlnire a autorităţilor ucrainene, moldovene şi române pe tema traficului pe Dunăre, potrivit unor surse oficiale din cadrul instituţiei gălăţene. 



Sursa: Agerpres 

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

„Accesul interzis în zona liberă fără permis”, expoziție de fotografie la Casa Avramide din Tulcea

03 May 2024 461

#DobrogeaDigitală Considerațiuni generale asupra stării Dobrogei din 1879 - „Este foarte de temut ca o mare parte să se decidă a părăsi acestă țară“

28 Apr 2024 1523

Bărbat decedat pe plaja din Mamaia. Salvamarii fac apel la responsabilitate! (VIDEO)

28 Apr 2024 743

Bărbat găsit decedat pe o plajă din Mamaia! Detalii de la IPJ Constanța (VIDEO)

28 Apr 2024 966

Știri Constanța azi O persoană decedată găsită în dreptul hotelului Sulina din Mamaia, înecată (FOTO+VIDEO)

28 Apr 2024 1121

Licitații Tulcea Regia Autonomă Administrația Zonei Libere Sulina modernizează portul Sulina Zona Mol-Bazin Maritim-Perimetrul II (DOCUMENT)

27 Apr 2024 538

#DobrogeaDigitală Cernavodă în anul 1879 - „Este susceptibil de a deveni o piață importantă“

25 Apr 2024 1198

#DobrogeaDigitală Medgidia în anul 1879 - „Negustori şi ţărani veneau aici chiar din țări foarte depărtate de Dobrogea“

24 Apr 2024 1244

ARBDD Ziua Pământului celebrată de copii la Sulina, județul Tulcea

23 Apr 2024 347

#DobrogeaDigitală Mangalia în anul 1879 - „De trei ori a fost arsă şi jefuită“

22 Apr 2024 1082

#DobrogeaDigitală Chiustenge în anul 1879 - „Nu va putea să întârzie a dobândi o importanţă reală pentru navigatie şi comerciu“ (II)

14 Apr 2024 1584

#DobrogeaDigitală Chiustenge în anul 1879, „Constanţa genovesilor şi vechia Tomis a romanilor, locul de exil şi mormântul poetulul latin Ovid“ (I)

11 Apr 2024 1050

#DobrogeaDigitală Babadag în anul 1879 - „Este partea cea mai bogată, cea mai sănătoasă şi cea mai interesantă din toată Dobrogea“

10 Apr 2024 1350

#DobrogeaDigitală Sulina în anul 1879 - „Clădit la gura canalului Sulina pe o limbă strâmtă de pământ artificial“

08 Apr 2024 1210

Lumea marinarilor Destinul fatidic al Cargoului „Mangalia“. Diferend maritim, constrângere, concesie

08 Apr 2024 1020