"Noxele" ne-ar putea pune pe lista de asteptare

ANR vrea in Memorandum

# Adevaratul test pentru Autoritatea Navala Romana il reprezinta acceptarea tarii noastre ca membru cu drepturi depline al Memorandumului de la Paris * In 2005 o singura nava sub pavilion romanesc a fost retinuta in porturile UE * De la infiintarea ANR, aproximativ 30 de nave au renuntat la pavilionul tarii noastre * Comitetul Director al Memorandumului de la Paris va pune in discutie scoaterea de pe piata a societatilor de clasificare din lumea a treia si va monitoriza constant conditiile de munca si viata la bordul navelor

Autoritatea Navala Romana a ajuns la momentul adevarului dupa trei ani si jumatate de la infiintare. Practic, adevaratul test il reprezinta acceptarea Romaniei ca membru cu drepturi depline al Memorandumului de la Paris. Anul trecut, in luna mai, tara noastra a fost acceptata ca membru cooperator al acestui for international. Pentru a putea ajunge in lumea buna a marinei internationale,ANR a impus navelor aflate sub pavilionul tarii noastre conditii foarte dure. Din acest motiv, din 2003 si pana in prezent, multi armatori au preferat sa renunte la pavilionul romanesc in favoarea unor state cu o legislatie maritima mult mai permisiva. Tot acest efort a dat roade, iar activitatea Autoritatii Navale Romane a fost apreciata de biroul director al Memorandumului de la Paris, care a acceptat tara noastra ca membru cooperator si a continuat auditarea in perspectiva obtinerii statutului de membru cu drepturi depline. "Acest statut a obligat Autoritatea Navala Romana sa creasca exigentele privind inspectiile Port State Control si Flag State Control. Urmare a acestor politici de intransigenta privind implementarea cerintelor conventiilor internationale, in anul 2006 nici o nava sub pavilion roman nu a fost retinuta in porturile Uniunii Europene", a declarat Serban Berescu, directorul Departamentului Operatiuni Navale din cadrul ANR. Si in 2005 Autoritatea Navala a stat bine la capitolul inspectii, pentru ca o singura nava a fost retinuta in porturile statelor membre UE, cu toate ca pavilionul a fost si este inca in atentia autoritatilor straine. Pe de alta parte, trebuie mentionat faptul ca, daca in momentul infiintarii Autoritatii Navale Romane flota maritima a Romaniei numara peste 40 de nave, acum, in 2006, doar douasprezece nave mai poarta drapelul tarii noastre, iar dintre acestea trei sunt de multa vreme la reparatii si nu desfasoara activitate comerciala.Romania ar putea sa mai astepte inca un anStatutul de membru cu drepturi depline al tarii noastre in cadrul Memorandumului de la Paris va fi supus la vot la cea de-a 39-a intalnire a Comitetului Director, ce se va desfasura in perioada 9-12 mai la Nantes, in Franta. O comisie a Memorandumului a facut in vara anului trecut un audit activitatii ANR, unde a putut observa atat progresele, cat si punctele slabe. La ora actuala exista o problema majora, care ar putea afecta decisiv votul comitetului director. Serban Berescu spune ca "Romania nu a ratificat anexa 6 Marpol, privind emisiile de gaze de la navele maritime". Ratificarea Conventiei Marpol 73-78 nu a trecut inca de Parlament, unde probabil nu a fost considerata drept prioritara. Daca Romania nu va fi acceptata la reuniunea de la Nantes, tara noastra va trebui sa astepte inca un an, perioada in care activitatea va fi in continuare monitorizata de reprezentantii memorandumului. In aceeasi situatie cu tara noastra se afla si Bulgaria, stat ce spera si el sa devina membru cu drepturi depline al acestui for. Societatile de clasificare din lumea a treia vor fi scoase de pe piataComitetul Director al Memorandumului de la Paris va pune in discutie mai multe subiecte interesante. Unul dintre acestea are in vedere scoaterea de pe piata a societatilor de clasificare din lumea a treia, societati care acorda documente fara a-si asuma vreo raspundere. Exemplul cel mai bun il reprezinta cargoul Rio, un sicriu plutitor, care a creat mari probleme in apropierea Portului Constanta in urma cu aproximativ o luna de zile. Atunci nava a fost retinuta pentru 27 de deficiente majore. Inspectorii PSC ai ANR nu au putut sa mentina interdictia foarte mult timp, pentru ca statul de pavilion, Insulele Comore, si firma de clasificare, o societate din Bulgaria, au trimis adrese prin care se specifica faptul ca nava urmeaza sa ajunga intr-un santier naval. In acest fel, autoritatile portuare din Constanta nu au mai putut retine nava, iar cargoul Rio, un real pericol plutitor, a plecat spre o noua destinatie. Daca societatile de clasificare ce au nave cu reale probleme vor fi scoase de pe piata, atunci masurile inspectorilor ar putea fi mult mai drastice. O atentie deosebita se va acorda in anii urmatori conditiilor de care dispun navigatorii. "In acest sens, Memorandumul de la Paris va dezvolta un nou regim privind inspectiile Port State Control care vizeaza respectarea normelor impuse de Conventia armonizata ILO, privind conditiile de munca si viata la bordul navelor", spune directorul Departamentului Operatiuni Navale al ANR, Serban Berescu. Consiliul director al Memorandumului va propune extinderea inspectiilor PSC la navele de pescuit, nave care pana acum nu erau luate in evidenta de serviciile Port State Control. Scopul este acela de a verifica in primul rand conditiile de la bordul acestor nave si specializarea echipajului.Monitorizare internationala a inspectiilor PSCPentru eliminarea navelor fantoma din apele internationale, tot la reuniunea din luna mai va fi pusa in discutie modernizarea bazei de date EQUASIS, care ar urma sa contina date adunate in urma tuturor inspectiilor PSC. In acest fel se intentioneaza realizarea unei stranse legaturi intre trei memorandumuri: cel de la Paris, cel din Marea Mediterana si din Marea Neagra. In acest fel, evidenta va fi una stricta, iar navele cu deficiente vor fi monitorizate constant. In acelasi timp, autoritatile portuare nu vor putea lasa navele sub standard sa plece, pentru ca, prin aceasta evidenta stricta, orice inspectie PSC este monitorizata. Daca va deveni membru cu drepturi depline, ANR va trebui sa respecte criteriile de inspectii prevazute de manualul PSC al Memorandumului de la Paris. Pentru ca la ora actuala tara noastra nu mai reprezinta aproape nimic la nivel de flota, aderarea la Memorandumul de la Paris ar fi practic singura sansa prin care tara noastra ar putea participa activ la luarea deciziilor in sectorul naval internationale.

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Zeci de elevi intoxicați la Timiș. DSP a intervenit

03 Apr 2024 434

Ministerul Educației, anunț de ultim moment despre procedura de distribuție aleatorie a antepreșcolarilor/ preșcolarilor/elevilor în formațiunile de studiu

13 Mar 2024 756

Proiectul pilot de reorganizare a IPJ Constanţa, printre soluțiile implementate în 2023 în plan structural-organizatoric de Poliția Română

10 Feb 2024 1321

Spitalul Clinic CF Constanța angajează. Ce posturi sunt scoase la concurs

22 Nov 2023 1390

În primele zece luni ale anului 2023 Peste 23.000 de participanţi la cursurile organizate de ANOFM

16 Nov 2023 642

Societate comercială cu profil de construcții ușoare și amenajări peisagistice cu sediul în Valu lui Traian angajează muncitori calificați

31 Oct 2023 742

Societate comercială cu profil de construcții ușoare și amenajări peisagistice cu sediul în Valu lui Traian angajează muncitori calificați

30 Oct 2023 701

Societate comercială cu profil de construcții ușoare și amenajări peisagistice cu sediul în Valu lui Traian angajează muncitori calificați

29 Oct 2023 699

Societate comercială cu profil de construcții ușoare și amenajări peisagistice cu sediul în Valu lui Traian angajează muncitori calificați

28 Oct 2023 686

Societate comercială cu profil de construcții ușoare și amenajări peisagistice cu sediul în Valu lui Traian angajează muncitori calificați

27 Oct 2023 584

Societate comercială cu profil de construcții ușoare și amenajări peisagistice cu sediul în Valu lui Traian angajează muncitori calificați

26 Oct 2023 537

Societate comercială cu profil de construcții ușoare și amenajări peisagistice cu sediul în Valu lui Traian angajează muncitori calificați

25 Oct 2023 692

Societate comercială cu profil de construcții ușoare și amenajări peisagistice cu sediul în Valu lui Traian angajează muncitori calificați

24 Oct 2023 712

Societate comercială cu profil de construcții ușoare și amenajări peisagistice cu sediul în Valu lui Traian angajează muncitori calificați

23 Oct 2023 613

Societate comercială cu profil de construcții ușoare și amenajări peisagistice cu sediul în Valu lui Traian angajează muncitori calificați

22 Oct 2023 626