România, ultimul loc din UE la utilizarea social media

Postări pe Facebook, foto: Pixabay
  • Utilizarea social media este cea mai populară în rândul companiilor din Malta (84%).

Mai multe de jumătate dintre companiile din Uniunea Europeană utilizează social media, însă companiile din România sunt pe ultimul loc în UE la acest capitol, doar 36% dintre ele declarând că utilizează cel puţin un tip de social media, arată datele publicate miercuri de Eurostat, potrivit Agerpres.

În 2021, 59% dintre companiile din UE au declarat că au utilizat cel puţin un tip de de social media, ceea ce înseamnă o creştere de 22 de puncte procentuale comparativ cu situaţia din 2015 (37%).

Utilizarea social media este cea mai populară în rândul companiilor din Malta (84%), urmate de cele din Suedia şi Ţările de Jos (ambele cu 80%) şi Finlanda (79%). La polul opus, utilizarea social media este mai puţin populară în rândul companiilor din România (36%), Bulgaria (39%) şi Slovacia (45%).

În 2021 comparativ cu 2015, ponderea companiilor care utilizează social media a crescut în toate statele membre, însă cele mai mari creşteri au fost înregistrate în cazul companiilor din Belgia şi Franţa (ambele cu un avans de 31 puncte procentuale), urmate de cele din Letonia (30 puncte procentuale) şi Finlanda (29 puncte procentuale).

În cazul României, ponderea companiilor care utilizează social media a crescut de la 25% în 2015 până la 36% în 2021.

Datele Eurostat mai arată că reţelele sociale (precum Facebook, LinkedIn, Xing şi altele) sunt mai populare decât orice alt tip de social media. Aproximativ 56% dintre companiile din UE utilizează reţelele sociale pentru a crea o legătură cu clienţii prin crearea de profile, schimb de experienţe, exprimarea de opinii, schimb de informaţii şi, cel mai important, pentru a crea comunităţi de persoane cu interese comune în jurul mărcilor companiilor. Ponderea companiilor din UE care utilizează reţelele sociale variază de la 84% în Malta până la 36% în România.

Ziua Mondială a Social Media este sărbătorită anual pe 30 iunie, ca recunoaştere a impactului avut de social media în comunicarea globală.

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Editorial Căutarea echilibrului într-o lume agitată și tehnologică

19 Jan 2024 735

Ţi-ai pierdut accesul la contul de social media şi nu ştii ce paşi trebuie să urmezi pentru recuperarea lui? DNSC te ajută

27 Dec 2023 946

Cinci persoane care s-au amuzat pe reţelele sociale că Erdogan are COVID-19 au fost arestate, în Turcia

06 Feb 2022 1545

Studiu Reţelele de socializare generează utilizatorilor un stres legat de „costul compasiunii"

17 Jan 2015 1899