Ședință a Comitetului Director al FPTR Problemele care blochează turismul românesc, în discuție


Astăzi a avut loc ședința Comitetului Director al Federației Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR).

Membrii Comitetului Director al FPTR au analizat activitatea organizatorică a federației, relația dintre instituțiile statului și mediul de afaceri, precum și numeroasele probleme de actualitate ale turismului românesc care blochează dezvoltarea acestuia.

Activitatea ineficientă a unor salariați din instituțiile publice centrale și locale a contribuit semnificativ la stoparea dezvoltarii turismului românesc, iar prin legiferarea unor acte normative nu s-a dorit eliminarea birocratiei și a intereselor unor grupuri de influență care îsi pastrează în continuare anumite privilegii, transmite Biroul Executiv al Federației Patronatelor din Turismul Românesc. 

Având în vedere, că noi cei din turism, care reprezentăm cu mult peste 500.000 de votanți, nu am demarat și nu am organizat niciodată proteste, nu dorim ca domnul Ștefan-Radu OPREA Ministrul economiei, antreprenoriatului și turismului să fie nevoit să gestioneze prima grevă a operatorilor economici din turism.

Membrii FPTR înteleg perfect problemele deosebite pe care le are în prezent domnul ministru Ștefan-Radu OPREA, inclusiv numeroase deplasări în străinătate, dar sunt total nemultumiți că în cele șapte luni de mandat a refuzat orice discuție cu reprezentanții FPTR și nu a dispus nici măsuri organizatorice care nu ar fi implicat un efort financiar semnificativ, cel puțin pentru:

-reorganizarea autorității publice centrale in domeniul turismului;

-modificarea și completarea actualei legislații primare și secundare în vederea relansării turismului;

-revizuirea Ordinelor de ministru pentru constituirea


- Consiliului Consultativ al Turismului,

- Consiliului de Brand Turistic Național,

- Comisiei de avizare a Organizațiilor de Management al Destinației;

Domnul ministru trebuie să înțeleagă că oameni compețenti, în unanimitate, au stabilit că salvarea României din criza economică prelungită, cu implicații si în zona socială, poate veni doar de la sectoarele economice “Agricultură” și “Turism”.

"În ciuda provocărilor, Federația Patronală din Turismul Romanesc a rămas ferm angajată în sprijinirea membrilor săi și în continuarea implementării la nivel național a unor măsuri pentru dezvoltarea unui turism durabil și responsabil." a spus Președintele FPTR, Dragos Raducan.

FPTR a fost înființată în anul 1992, și a fost, începând din anul 2006, singura federație patronală reprezentativă la nivel de ramură turism, reprezentativitate constatată prin hotarare definitivă pronunțată de Tribunalul București, iar începând din noiembrie 2023 este reprezentativă la nivel de sector de negociere colectivă/de activitate turism, hoteluri și restaurante, având în componență angajatori care asigură venituri salariale pentru 34% din forța de muncă angajată în turism (59.255 salariați) și gestionează, într-o pondere covarsitoare, capital autohton.


Iată care a fost ordinea de zi:
 
  1. Însușirea Raportului de activitate al Biroului Executiv al F.P.T.R pentru anul 2023 și pentru perioada 2019-2023, perioadă în care federația a fost singura reprezentativă la nivel de ramură turism.
  2.  Însușirea Execuției Bugetului de venituri și cheltuieli pentru anul 2023.
  3. Analizarea eficienței colaborării FPTR cu Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului și cu celelalte instituții publice implicate în asigurarea cadrului legal din domeniul turismului si măsurile ce se impun.
  4. Analizarea eficienței colaborării FPTR cu organizațiile patronale, asociațiile de promovare, profesionale, O.N.G.-urile din turism si măsurile ce se impun.
  5. Însușirea Proiectului Bugetului de venituri și cheltuieli pentru anul 2024.
  6. Aprobarea Proiectului Programului de activitate pentru anul 2024 și pentru perioada 2024-2028, perioadă în care F.P.T.R este singura federație reprezentativă la nivel de sector de negociere colectivă și de activitate turism, hoteluri și restaurante.
  7. Aprobarea Proiectului de: Comunicat de Presă, adresă către Ștefan-Radu Oprea, Ministrul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului.
  8. Stabilirea datei și a locului de desfășurare a Adunării Generale de Dare de Seamă, perioada de referință 20 aprilie – 10 mai 2024.
  9. Diverse.


Citește și:

10 zile rămase, pentru a vă înscrie la concurs!Stațiunea Mamaia își caută logo-ul și sloganul

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Comunicat de presa - Intalnirea de la Ministerul Finantelor Publice 2 Aprilie 2015

02 Apr 2015 1730