Ucraina este concentrată pe rutele alternative Porturile la Marea Neagră rămân cea mai bună opțiune pentru exporturile rapide de cereale ucrainene

Port, foto: ZIUA de Constanța
Ucraina încearcă cu disperare să îşi exporte stocurile mari de cereale pe cale rutieră, feroviară şi fluvială pentru a evita o criză alimentară mondială dar nu are nicio şansă să îşi atingă obiectivele dacă Rusia nu ridică blocada asupra porturilor ucrainene de la Marea Neagră, a declarat joi un oficial guvernamental de la Kiev, transmite Reuters.


Înainte de invazia rusească, ţara vecină avea capacitatea de a exporta până la şase milioane de tone de grâu, orz şi porumb în fiecare lună însă acum exporturile au scăzut până la 300.000 de tone în luna martie şi 1,1 milioane de tone în aprilie.


Guvernul de la Kiev vrea să ajungă la două milioane de tone pe lună, însă se loveşte de numeroase obstacole logistice, de la lipsa de vagoane de cale ferată, combustibili şi camioane până la faptul că ecartamentul căilor ferate ucrainene este diferit de cel din ţările vecine, iar rezolvarea acestor obstacole ar putea dura câţiva ani şi investiţii de miliarde de dolari.


În acest moment, Ucraina are un surplus de cel puţin 20 milioane de tone de cereale în silozuri şi firma de consultanţă APK-Inform estimează că alte 40 de milioane de tone ar putea fi disponibile la export odată cu viitoarea recoltă din vară.
 

"Porturile sunt necesare. Dar chiar şi aşa, cu siguranţă că ne vom îmbunătăţi logistica feroviară. Între timp, porturile fluviale vor putea face o treabă bună. Dar vor fi suficiente pentru a ajunge la o ţintă de şase, şapte milioane de tone pe lună? În niciun caz", a apreciat Roman Rusakov, un oficial de rang înalt din Ministerul ucrainean al Agriculturii. "Prima sarcină este să ajungem la două milioane de tone", a spus Rusakov.


Naţiunile Unite încearcă să intermedieze un acord pentru ca Ucraina să poată să îşi exporte cerealele din porturile sale de la Marea Neagră, cum este Odesa. În schimb, Rusia vrea ca în cadrul acestui acord să îi fie ridicate sancţiunile şi de asemenea a acuzat Ucraina că a amplasat mine în apele sale teritoriale.



Ucraina este concentrată pe rutele alternative 

În lipsa accesului la mare, Ucraina este concentrată pe rutele alternative pentru a atinge obiectivul de a livra două milioane de tone de cereale pe lună.


Ministerul Agriculturii de la Kiev speră să poată trimite 700.000-750.000 de tone de cereale pe lună prin cele două mici porturi de la Dunăre spre România, de unde ar urma să fie livrate mai departe spre Africa de Nord şi Asia. Restul până la două milioane de tone ar urma să fie exportate pe cale rutieră şi feroviară spre Europa.

Însă până acum lucrurile s-au mişcat încet. În primele 22 de zile ale lunii mai, doar 28.000 de tone de cereale ucrainene au fost exportate pe cale rutieră.




Transportul pe calea ferată, o opţiune mai promiţătoare dar complicată şi costisitoare

Când vine vorba de transportul pe calea ferată, aceasta este o opţiune mai promiţătoare dar rămâne complicată şi costisitoare. Trenurile ucrainene trebuie să oprească la graniţă pentru că ecartamentul căilor ferate din perioada sovietică este cu 9 centimetri mai mare decât ecartamentul căilor ferate europene. Apoi cerealele sunt reîncărcate în vagoane din trenuri diferite sau vagoanele sunt ridicate şi se schimbă boghiurile, toate acestea necesitând timp şi limitează cantităţile de cereale care pot fi exportate. 



Sursa: Agerpres 

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Water Power Energy SA anunţă publicul interesat asupra depunerii solicitării de emitere a acordului de mediu

26 Apr 2024 227

Oficial de la IPJ Constanța Deținea arme de vânătoare, dar avea permis expirat!

25 Apr 2024 446

Proiectul a fost depus la APM Constanța Port Azuro SRL investește într-un nou restaurant în Portul turistic Mangalia

25 Apr 2024 454

Incendiu în Portul Constanța. Pompierii au intervenit

25 Apr 2024 590

Firme Constanța Decirom SA. Aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli, pe ordinea de zi a Adunării Generale Ordinare a Acţionarilor

22 Apr 2024 379

Anunt public privind depunerea solicitării de emitere a Acordului de Mediu

22 Apr 2024 289

Procesul s-a terminat! Iată când va afla Decebal Făgădău, fostul primar al Constanței, decizia finală în dosarul terenurilor din Portul Tomis

19 Apr 2024 572

Insolvențe Constanța SOCEP SA cere intrarea în insolvență a societății Nesramy SRL

19 Apr 2024 466

Pronunțare amânată în procesul dintre Silo Port SRL și Comisariatul Județean Constanța

18 Apr 2024 428

Investitorul CN APM Constanța a solicitat evaluarea impactului asupra mediului Dezbatere publică la APM Constanța pentru proiectul privind realizarea unui cheu în Portul Midia

18 Apr 2024 468

Firme Constanța UMEX SA. A fost convocată Adunarea Generală Ordinară a Acţionarilor

17 Apr 2024 547

Ce decizii au adoptat acționarii CN Administrația Porturilor Maritime SA Constanța?

15 Apr 2024 477

Firme Constanța Ordinea de zi a Adunării Generale Ordinare a Acționarilor SOCEP SA, completată și revizuită

15 Apr 2024 513

Atenție șoferi! Un transport agabaritic va circula pe ruta Port Constanța Poarta 10 - Șoseaua Berceni, județul Ilfov

14 Apr 2024 373

Fotoreportaj Călătorie printre culorile naturii. Descoperă frumusețea Portului turistic Jurilovca în aprilie (FOTO+VIDEO)

13 Apr 2024 640