17 Feb, 2022 14:12
1978
Telegondola a avut o evoluție financiară foarte bună. S-a aflat într-o perioadă de reorganizare. Ieșirea din insolvență cu finalul reusși al reorganizaării, a fost în decembrie 2019. Funcționăm ca o societatea cu răspundere limitată, cu doi asociați: CL Constanța (parte minoritară) și Ministerul Economiei, prin societatea Mamaia SA (parte majoritară).
S-a lucrat la veniturile adiacente din publicitate și din chirii. Am încecrcat să administrăm corect și prevăzvător o societate comercială care aparține municipiului Constanța și statului Român. După ce ni se vor aproba rezultatele financiare, anul 2021 va fi primul an, ca an de referință în istoria societății, an în care societatea va acorda dividente, valoare de 998.000 de lei, a spus Bogdan-Dumitru Barață este Preşedinte al Consiliului de Administraţie al societăţii Telegondola Mamaia SRL, la ZIUA LIVE.
Am încercat o administrare responsbilă. La asta se reduce totul. Perioada 2012-2019 a fost o perioadă de reorganizare, care a avut nevoie de organizare responsabilă. În 2012, salariul directorului general era de aproape 3 ori mai mare. Inclusiv anul trecut, costul unei călătorii esra de 20 de lei, nemoficiat din 2015.
Am încercat să eficientizăm și celelalte venituri, din alte surse.
La chirii contractul sunt ferme, la publicitatea ne-am putut adapta la cererea pieței. Am crescut de la 250 la 400 de ron, ce s -a traduc ca un plus la veniturile societății. Anul acesta propunem o creștere mai mică procentul. Suntem tributari pieței și ne adaptăm pieței. Anul acesta, cheltuielile vor crește. Propunem o creștere de la 20 la 25 de lei la prețul călătoriei.
Stația Albastros din zona Cazino va fi reabilitată. În ceea ce privește gondolele, principalul obiectiv sezon de sezon este să-l poti deschide/ închide în condiții de siguranță.
O astfel de instalație are un ciclu de viață și de amortizare. Actuala instalație, și gondole în sine nu e amortizată. Eu pot să-mi pun problema să le modernizez. Dar se justifică costurile? Vor fi asociații de acord cu niște cheltuieli suplimentare?
Pregătirea de sezon presupune pregătirea cabinelor în sine. Am operat cu jumătate din gradul lor de încărcare. Vis a vis de estetică, societatea a formulat 2 adrese către producător.
Una vizează instalații mai moderne, și răspunsul a fost nu, iar a doua a fost dacă se pot schimba gondolele cu unele mai moderne. Răspunsul a fost da, dar producătorul ar fi altul. Asta ar duce la peste zeci de mii de euro per gondolă. S-au făcut și se fac lucrări constante de mentenață.
Mătuirea să fie astfel cât mai mult eliminată.
Să ai o vedera cât mai bună, pentru că te plimbi cu telegondola pentru divertisment. Ne interesa și aer condiționat înăuntru, însă producătorul a răspuns negativ. Încercăm să achiziționăm și o aplicație prin care se pot plăti biletele. Vom păstra însă și casa de bilete. Nu toți oamenii vor să cumpere bilete online. , a pus Barață la ZIUA LIVE
Studiul de fezabilitatea va avea ca obiectiv: Pot să extind traseul? Către Mamaia Nord sau spre zona City, spre oraș? Prin caietul de sarcini al studiului de fezabilitatea, întrebarea va fi dacă e ok să mă întreb spre oraș. E rezonabil? Contribuie la mobilitatea urbană? Este important ca și instalația să fie estetic altfel.
Capacitățile ar putea să fie diferite.
Dacă m-aș duce spre City, prevăd niște cabine de capacitate de mai mare. Deocamdată, acestea sunt dor supoziții. Acesta presupune studiul de fezabilitate, pe care îl vom demara în cursul acestui an.
Bugetul este de 100.000 de lei, bugetul rumând să fie aprobat. Procedura și procesul de aprobare a fost anul trecut în perioada iulie-august. Analiza de risc, de oportunitate va fi supusă analizei asociaților. , a mai precizat Barață.
Nu am fost ofertați. Noi în momentul acesta promovăm, nu ne ne promovăm. Modalitatea care a funcționat pentru promovarea noastră este un serviciu de calitate. Așa considerăm că deservim comunitatea fără să intrăm în pierdere. Dacă se vor pune problema de pachete pe care hotelierii să le ofere turiștilor, se va reanaliza preșul.
Dar acest aspect ar trebui reanalizăm. Nu sunte refractari la eventuale propuneri, dar nu este job-ul meu să fac propuneri către hotelieri. Eu am un obiect de activitate clar definit. Sunt dispus să fiu parte dintr-o tactică a promovării turismului în Mamaia. , spune Bogdan Barață.
Dacă vremea este bună, Telegondola se va deschide de Paște.
Intenția ar fi să deschidem de Paști. Suntem de multe ori sancționați de vreme. Vom deschide cu noile călătorii, 25 de lei pe călătorie. Ne -am calibrat creșterea astea. Ne interseseazaă să ne realizăm veniturile, profitul, deservind comunitatea.
Clientul meu este cetățenul. Mă interesează să realizez venitul dintr-un volum mare de călători. Îmi doresc să fiu disponibil pentru cetățean. Aplicația speăm să fie valabilă din acest sezon estival, o pregătim pentru vară. Aplicația va fi gratuită. Încasăm banii pe bilet nu pe descăvcarea aplicației., a mai spus Barață la ZIUA LIVE.
Bogdan Barață vorbște la ZIUA LIVE și despre bugetul pe 2022.
Bugetul este unul echilibrat. Am avut feedback din zona celor ce depun pentru proiecte pe zona culturală sau zona de sport. M-am interesat cam cât se aloca. Suma alocată e binișor mai mare.
Nu extraordinară, dar nici un buget nu este extraordinar. Când toate cheltuielile par să crească predictbilitatea că esti ONG sau gospodărie este importantă, ca să știi cum să îți faci planul. Veniturile sunt standardizate ca surse. Problema este cum cheltui. 2021 s-a terminat pentru DGASPC cu cheltuielile acoperite. Problema în realizarea unui buget este: în momentul când fac alocarea, pierd niște bani.(....) Studiile de fezabilitate sunt o etapă absolut importantă, necesară.
Ti-a placut articolul?
Adauga un comentariu
Nume:
Email:
Comentariu*: