Actualitate

Ziua News Autoritatea Naţională pentru Turism a spart „sub acoperire“ 15 milioane de euro

Sub acoperirea unui program multianual de marketing, Autoritatea Naţională pentru Turism (ANT) a cheltuit, anul trecut, aproape 15 milioane de euro. Bani mulţi, bani puţini? Greu de apreciat, în condiţiile în care din cei 14.454.460 de euro peste 4.500.000 de euro s-au dat pentru campanii de promovare în mass-media românească, iar circa 3.300.000 de euro s-au tocat pentru organizarea „a peste 130 de evenimente de promovare cu rol în creşterea circulaţiei turistice în România alături de asociaţii profesionale şi autorităţi locale“. 

Însă, surprinzător, ANT a alocat aproximativ 734.000 de euro pentru „campanii integrate de marketing“ prin intermediul a opt turoperatori germani care gravitează în jurul omului de afaceri Dragoş Anastasiu, fost consilier al celor care s-au aflat la butoanele turismului din 2009 până anul trecut, în special al miniştrilor Elena Udrea, Maria Grapini şi Florin Jianu. Practic, ANT a alocat direct, pentru perioada 2013-2015, contracte între 46.291 şi 177.191 de euro, pentru „inserţii în cataloage, bannere web, difuzare spoturi în agenţii, campanii online“ către cei opt turoperatori germani controlaţi de Dragoş Anastasiu. Cum a fost posibil aşa ceva? „Simplu . Prin sforile trase de Dragoş Anastasiu la cei de la ANT, că nu a stat consilier doar de dragul turismului românesc!“, a explicat, pentru Ziua News, o sursă din turismul românesc.

Argumente şi justificări science fiction

Vicepreşedintele ANT, Mirela Matichescu, are o justificare halucinantă despre acest plan de marketing şi promovare turistică: „Potenţialul de piaţă externă este foarte interesant, deoarece mai mult de jumătate din populaţia ce călătoreşte în străinătate (din pieţe ţinte) nu ar exclude să aleagă România pentru vacanţă, iar mai mult de un sfert (29%) nu are niciun dubiu în privinţa efectuării unei vacanţe în ţară noastră. Aceştia din urmă sunt consideraţi grupul de potenţial principal pentru România (în pieţele sursă se ridică la 94 de milioane de lei“. În plus, ea susţine că programul multianual de marketing şi promovare turistică urmăreşte: „promovarea celor mai importante destinaţii şi forme de turism din România pe piaţă internă şi pe principalele pieţe turistice din străinătate“ şi „definirea şi promovarea brandului, în scopul creării unei imagini pozitive a României că destinaţie turistică pe plan naţional şi internaţional“.

Ziua News vă prezintă care au fost cele zece acţiuni de promovare realizate în 2014 de ANT, în valoare totală de 14.454.460 de euro, şi cât a costat fiecare eveniment. 

1. 20.645.628 de lei, adică circa 4.587.917 de euro - Campania în media internă (TV - România TV, Antena 3, TVR 1, PRO TV, Antena 1, Kanal D, B1 TV şi presă scrisă - Jurnalul Naţional, Gazeta Sporturilor, Ziarul Financiar, TV Mania, National Geographic, National Geographic Travel, Mens Health) a început în luna iunie 2014 şi se va finaliza în august 2015.

2. 13.046.084,08 lei, adică în jur de 2.899.129 de euro - Participarea la manifestări expoziţionale de turism în străinătate, printre care se numără cele IMEX Frankfurt, ITB Berlin, WTM Londra, Arabian Travel Market - Dubai, MAP Paris, BIT Milano, EMITT Istanbul.

3. 557.477 de lei, adică circa 123.883 de euro - Participarea la manifestări expoziţionale de turism în ţară, cum ar fi Târgul de Turism al României, Bursă de turism balnear, Bursă Litoral - Delta Dunării.

4. 1.674.000 de lei, aproximativ 372.000 de euro -Organizarea de vizite educaţionale de informare pentru reprezentanţii mass-media şi alţi lideri de opinie (2012-2014) - cuprinzând jurnalişti, lideri de opinie, tour operatori din Franţa, Germania, SUA, Marea Britanie, Republica Moldova, Lituania, Letonia.
5. 15.160.940 de lei, adică circa 3.369.097 de euro - Organizarea unor a peste 130 de evenimente de promovare cu rol în creşterea circulaţiei turistice în România alături de asociaţii profesionale şi autorităţile locale.

6. 904.000 de euro - Continuarea colaborării cu Travel Channel.
7. 353.400 de euro - Continuarea campaniei autdoor (capişoane în interiorul aeronavelor) prin intermediul companiei aeriene Tarom (2011-2014).
8. 1.640.101,11 lei, aproximativ 365.809 de euro -Realizarea de materiale de promovare prin derularea contractului de prestări servicii privind realizarea a 13 hărţi şi afişe care promovează cele şase produse turistice competitive în română şi engleză.
9. 734.225 de euro - Campanii integrate de marketing prin intermediul a opt operatori germani - Der Touristik Koln - 46.291 de euro, Sofrone -93.653 de euro, Messeschmidt - 93.653 de euro, Studiosus - 89.845 de euro, Der Touristik Frankfurt - 137.445 de euro, FTI - 84.490 de euro, Gebaco - 47.005, Thomas Cook - 177.191 de euro şi Intertoring - 58.310 de euro.
10. 745.000 de euro - Coproducţie realizată în colaborarea cu National Geographic privind realizarea unui film de 45 de minute şi 4 viniete de 30 de secunde.

Sursă: ziuanews.ro
Sursă foto: ziuanews.ro

Ti-a placut articolul?


Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Nu exista articole asemanatoare.