Proiect de hotărâre Impozitele, taxele locale, dar şi limitele amenzilor contravenţionale vor fi indexate cu rata inflaţiei de 1,3% începând cu anul 2019! (document)

În conformitate cu dispoziţiile Legii nr. 52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică, referitoare la participarea la procesul de elaborare a actelor normative, Primăria Constanţa şi Serviciul Public de Impozite, Taxe şi alte Venituri ale Bugetului Local aduc la cunoştinţa constănţenilor proiectul de hotărâre privind stabilirea impozitelor şi taxelor locale la nivelul municipiului începând cu anul 2019.
 
Proiectul poate fi consultat pe site-ul Primăriei Constanţa - www.primaria-constanta.ro, pe site-ul Serviciului Public de Impozite, Taxe şi alte Venituri ale Bugetului Local - www.spit-ct.ro, dar şi în secţiunea „Documente“. Facem precizarea că, până la data de 19.03.2018, inclusiv, se pot trimite propuneri, sugestii sau opinii cu privire la proiectul de hotărâre supus dezbaterii publice la Serviciul Public de Impozite, Taxe şi alte Venituri ale Bugetului Local Constanţa.
 
Având în vedere Adresa Institutului Naţional de Statistică nr. 10078/23.01.2018, înregistrată la Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice (înfiinţat prin reorganizarea Ministerului Dezvoltării Regionale, Administraţiei Publice şi Fondurilor Europene, conform Hotărârii Guvernului nr. 51/15.02.2018) cu nr. 9954/29.01.2018, privind comunicarea ratei inflaţiei pentru anul 2017; luând în considerare unul dintre scopurile asigurării autonomiei locale, având la bază dreptul de a institui şi a percepe impozite şi taxe locale, pe fondul constituirii de resurse financiare pentru finanţarea activităţilor stabilite în competenţa acestor autorităţi, pe de o parte, precum şi condiţiile locale specifice zonei, pe de altă parte, şi în conformitate cu prevederile art. 36, alin. (2), lit. b), alin. (4), lit. c) şi ale art. 115, alin. (1), lit. b) din Legea administraţiei publice locale nr. 215/2001, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, se hotărăşte:
Art. 1: Se aprobă impozitele şi taxele locale pentru municipiul Constanţa, începând cu anul 2019, după cum urmează:
a) impozitul/taxa pe clădiri prevăzute în Anexa nr. 1;
b) impozitul/taxa pe teren prevăzute în Anexa nr. 2;
c) impozitul pe mijloace de transport prevăzut în Anexa nr. 3;
d) impozitul pe spectacole prevăzut în Anexa nr. 4;
e) alte taxe gestionate de Serviciul Public de Impozite, Taxe şi alte Venituri ale
Bugetului Local prevăzute în Anexa nr. 5;
f) taxe pentru eliberarea certificatelor, a avizelor şi a autorizaţiilor gestionate de Direcţia Urbanism prevăzute în Anexa nr. 6;
g) taxe pentru eliberarea certificatelor şi a avizelor gestionate de Direcţia Patrimoniu şi Cadastru prevăzute în Anexa nr. 7;
h) taxe gestionate de Direcţia Autorizare şi Sprijin Operatori Economici prevăzute în Anexa nr. 8;
i) taxe gestionate de Direcţia Gestionare Servicii Publice prevăzute în Anexa nr. 9;

j) taxe gestionate de Direcţia Locală Evidenţă Persoane prevăzute în Anexa nr. 10;
k) taxe pentru activităţile desfăşurate de către direcţiile din cadrul Primăriei Municipiului Constanţa şi Serviciul Public de Impozite, Taxe şi alte Venituri ale Bugetului Local prevăzute în Anexa nr. 11;
l) taxa pentru eliberarea atestatului prevăzută în Anexa nr. 12;

m) regulament de adoptare a taxelor speciale prevăzut în Anexa nr. 13;
n) zonarea staţiunii Mamaia şi a Satului de Vacanţă prevăzută în Anexa nr. 14.

Art. 2 - Anexele nr. 1-14 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art. 3 Creanţele fiscale restante aflate în sold la data de 31 decembrie a anului anterior mai mici de 5 lei se anulează.

Art. 4 Neplata la termenele scadente a impozitelor şi taxelor locale reglementate prin prezenta hotărâre atrage după sine calcularea de majorări de
întârziere, iar pentru nerespectarea obligaţiilor impuse se instituie sancţiuni în cuantumurile prevăzute în actele normative în vigoare.

Art. 5 Prezenta hotărâre se completează cu prevederile Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, ale Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, precum şi cu actele normative subsecvente în vigoare.

Art. 6 Contravenţiile prevăzute la art. 493, alin. (2), lit. a) şi b) şi alin. (4) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, se sancţionează astfel:
a) contravenţiile prevăzute la alin. (2), lit. a), cu amendă de la 71 de lei la 283 de lei, iar cele prevăzute la alin. (2), lit. b), cu amendă de la 283 de lei la 706 lei;
b) contravenţia prevăzută la alin. (4) - cu amendă de la 330 de lei la 1.599 de lei;
 
Art. 7 Taxele judiciare de timbru ce se fac venit la bugetul local al municipiului Constanţa sunt reglementate şi stabilite conform dispoziţiilor Ordonanţei Guvernului nr. 80/2013, precum şi cu actele normative subsecvente în vigoare.

Art. 8 Contravenţiilor prevăzute în prezenta hotărâre li se aplică dispoziţiile Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi completările ulterioare, inclusiv posibilitatea achitării, pe loc sau în termen de cel mult 48 de ore de la data încheierii procesului-verbal, ori, după caz, de la data comunicării acestuia, a jumătate din minimul amenzii.
 
Art. 9 Prezenta hotărâre intră în vigoare la data de 1 ianuarie 2019.
 
În vederea recuperării decalajului generat de rata inflaţiei înregistrată în anul 2017 comunicată de Institutul Naţional de Statistică, în prezentul proiect, se propune ca, începând cu anul 2019, nivelul impozitelor şi taxelor locale, cât şi al limitelor amenzilor contravenţionale să fie indexat cu rata inflaţiei de 1,3%, faţă de nivelul aprobat prin Hotărârea Consiliului Local nr. 416/2017.
 
Proiectul integral poate fi consultat în secţiunea „Documente“.
 

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Sanchi Gheorghe

11 Mar, 2018 16:10

Ptr.dl Ministrul a Finatelor.De ce contribuabili persoane fizice si juridice sunt taxati diferit.Microintreprinderile platesc 3% din venit,firmele care realizaeaza venituri peste 1 milion euro platesc 16% la diferenta intre venitori si cheltuieli deductibile,hotelurile si resaurantele platesc maxim 80000 lei /an ca impozit specific, exemplu hotelul Bucuresti ,persoanele fizice platesc la veniturile din chirii 12%(100-60*10% impozit venit si 100-40*10% CASS in total 12% de plata la 100 lei chrie bruta).De ce microintreprinderile fara salariati platesc numai 3 % si persoanele fizice platesc 12% la veniturile brute,de ce hotelurile si restaurantele platesc mai putin de aproape 20 ori impozit specific decat pana in 2016 impozit pe profit si mai mic fata de contribuabili mijlocii si mari contribuabili.Propunere: toti contribuabili sa plateasa 10% din venituri asa cum corect a vrut sa faca dl Misa Ionut.Astept raspuns de la dl ministru Orlando Teodorovici.Sa se anuleze legea cu impozitul specific,mari contribuabili si mijlocii sa plateasca 10 % din venituri.Romania va avea posibilitatea astfel sa plateasca armata de bugetari am inteles ca sunt peste 1500000 fara sa se imprumute de la straini,sa nu va mai imprumutati de la FMI si de nicaeri pentru plata salariilor bugetarilor si a pensiilor.

Articole asemanatoare

Primăria Comunei Bărăganu județul Constanța înființează un centru de colectare deșeuri prin aport voluntar (DOCUMENT)

05 May 2024 488

Declarații de Avere Constanța Averea și interesele lui Petrică Răducan, secretar general la Comuna Istria (DOCUMENTE)

05 May 2024 322

Declarații de Avere Constanța Averea și interesele Carolinei Georgeta Tocariuc, inspector la Comuna Grădina (DOCUMENT)

05 May 2024 327

Preotul paroh de la biserica Sf. Mina face un apel la Primăria Constanța Stălpișorii montați au blocat accesul pompierilor ce interveniseră la incendiul din această seară

04 May 2024 1067

Firma este controlată de afaceristul Gheorghe Muhscină Plasty Prod SA a cumpărat de la Primăria Constanța un teren de pe strada Industrială nr.11

04 May 2024 739

Familia Terzi poate moderniza Restaurantul Colonadelor de pe strada Traian din Constanța

04 May 2024 631

Imobiliare Constanța Tesalia SRL nu poate extinde construcția de pe strada Daciei

04 May 2024 433

Declarații de Avere Constanța Averea și interesele Anișoarei Brașovanu secretar general UAT la Comuna Gârliciu (DOCUMENTE)

04 May 2024 343

Alianța Dreapta Unită Constanța i-a retras sprijinul politic candidatului la Primăria Comunei Amzacea după postarea unui mesaj discriminator

04 May 2024 616

Angajări Constanța Ai studii superioare în medicină generală? Primăria Cumpăna angajează

03 May 2024 628

Primăria Constanța a pierdut un proces cu Garda de Mediu! Despre ce este vorba?

03 May 2024 427

Teren în Faleză Nord, recâștigat de Apele Române de la Primăria Constanța! Ce au invocat judecătorii pentru a radia dreptul de proprietate al municipalității (MOTIVARE)

03 May 2024 630

Certificat de urbanism pentru Bimmer Workshop SRL, care edifică un showroom la Constanța

03 May 2024 594

Rezultatul licitației publicat în MO Primăria Constanța a vândut un teren din zona Campus (DOCUMENT)

03 May 2024 902

Licitații publice Cine va păzi obiectivele Primăriei Constanța (DOCUMENT)

03 May 2024 590