14 May, 2022 00:00
2846
„Aceasta este istoria dureroasă a cargoului Mangalia, una din cele patru nave comerciale intrate în dotarea Serviciului Maritim Român în anii 1939 și 1940, ca urmare a unui efort financiar consistent al statului român; a avut neșansa să se afle în misiune la timpul și, mai ales,în locul nepotrivit, fiind blocată în portul New York, la sfârșitul lunii iunie 1940. Asemănător navelor capturate și rechiziționate de britanici în anii 1940-1941, se poate pune întrebarea dacă statul român și proprietarul acestora, Serviciul Maritim Român, au gestionat bine situația creată, dacă se putea acționa de o manieră favorabilă financiar, în condițiile în care aderarea României la Pactul Tripartit din noiembrie 1940 oferea minime șanse de cooperare și înțelegere pe diferite planuri cu autoritățile de la Londra și Washington, mai ales după intrarea SUA în război, la 8 decembrie 1941”, spune autorul, și conchide: „Nu este de niciun folos să facem supoziții, prin urmare am prezentat doar faptele, din care se pot învăța unele lecții”.
Ti-a placut articolul?
Adauga un comentariu
Nume:
Email:
Comentariu*: