Deschidere editie

Oil Terminal trebuie să garanteze valoarea accizelor Gabriel Daraban - „Începând cu 1 mai 2019, s-ar putea să nu mai descărcăm navele. Atunci să-l vedem pe domnul Teodorovici!“ (video)

 În vara anului trecut, Direcţia Generală a Vămilor a emis Decizia nr. 145 prin care s-au publicat instrucţiunile referitoare la garanţiile globale, modul de calcul al acestora, precum şi modalităţile de reducere/exonerare de la constituirea garanţiei globale. Astfel, sarcina constituirii garanţiei aferente antrepozitului vamal a fost trecută de la proprietarul mărfii (rafinăriile din ţară, sau traderii internaţionali şi locali) către depozitar - Oil Terminal. Începând cu 1 mai 2019 devine obligatorie garantarea integrală a accizelor pentru depozitarul Oil Terminal.
 
În calitate de depozitar al mărfii, Oil Terminal  trebuie să garanteze valoarea accizelor (nu proprietarul mărfii), iar suma garanţiei globale este de 866 de milioane lei, în condiţiile în care capitalul propriu al companiei se ridică la 450 de milioane de lei.
 
„Costurile financiare vor fi foarte mari. Sunt nişte nonsensuri rezultate din negocierile reprezentanţii României la Bruxelles, imediat după aderare. S-au dus acolo şi au negociat cu mandat, în numele statului român, că vom face şi vom drege. Noi ca ţară avem semnate toate tratele comerciale. Dar nu le-au analizat cu atenţie şi, uite, vine termenul şi constatăm că s-a greşit, că întreprinderea statului român nu poate susţine fizic un angajament. Stăm pe la uşile ministrului de Finanţe şi nu ne primeşte. Noi sperăm să rezolvăm această problemă prin forţele noastre. În cel mai negru scenariu, s-ar putea să nu mai descărcăm navele, pentru că nu mai putem să le descărcăm, nu avem un regim vamal care să fie acceptat.
 
Vama Constanţa nu va permite descărcarea, şi atunci să-l vedem pe domnul Teodorovici! Nu vrem să facem din asta o suveică politică, este compania statului român. Dacă i-ar fi fost adusă la cunoştinţă această chestiune, pentru că noi am făcut suficiente demersuri, ministrul de Finanţe cred că şi-ar pune mâinile în cap”, a precizat, la Interviu live, Gabriel Daraban, director comercial al Oil Terminal.
 
Consecinţa pentru companie poate fi pierderea unor clienţi, care ar putea să îşi reloce activitatea în alte ţări din zonă, unde tarifele sunt mai mici. Conducerea companiei consideră că Decizia 145/2018 a Direcţiei Generale Vamale va avea un impact negativ în competitivitatea economică a României, va reduce veniturile bugetului de stat şi, implicit, va fi afectat semnificativ volumul de activitate al Oil Terminal.
 
Vă reamintim că principalele servicii realizate de companie sunt: primirea, depozitarea, condiționarea și expedierea țițeiului, a păcurii, a produselor petroliere, petrochimice și chimice lichide pentru import, export și tranzit; efectuarea de încercări fizico-chimice, pentru produsele derulate, efectuarea de încercări fizico-chimice pentru terți, în laboratoarele proprii; efectuarea de reparații și întrețineri pentru instalațiile și utilajele aflate în dotare.
 
Statul român, prin Ministerul Energiei, este acționarul majoritar cu 59,6%, Sebastian Valentin Dumitrescu, în vârstă de 96 de ani, cu 14,5%, și restul de alți acționari.
 
Facem menţiunea că, potrivit unui proiect de hotărâre de Guvern publicat pe pagina oficială de internet a Ministerului Finanţelor Publice, acţiunile deţinute de stat la 28 de companii vor participa la capitalul social al Fondului Suveran de Dezvoltare şi Investiţii (FSDI), reprezentând un aport în natură în valoare de 10,112 miliarde de lei.

Administrarea FSDI se va face în sistem dualist, de către un Consiliu de supraveghere şi un Directorat, în conformitate cu prevederile Legii nr.31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
Consiliul de Supraveghere este format din nouă membri, desemnaţi de Adunarea Generală a Acţionarilor în urma unui proces de selecţie, cu un mandat de 5 ani care poate fi reînnoit.
 
În capitalul FSDI vor intra acţiunile deţinute de stat la mai multe companii, printre care şi Oil Terminal. Despre Fondul Suveran de Investiții, directorul comercial al Oil Terminal, Gabriel Daraban, consideră că, „dacă structura acestuia este bine gândită, ar putea fi de succes, dacă însă interesele sunt meschine, poate fi o catastrofă, pentru că România trebuie să-și modernizeze companiile strategice, dacă vrem să fim lideri zonali și independenți energetic”. 
 
Discuţia pe acest subiect cu Gabriel Daraban din cadrul Interviului live o puteți urmări aici: 

 
Citeşte şi:
 
Interviu live Gabriel Daraban - „Primarul trebuie să stea la ușa ministrului de Finanțe, la ușa premierului și să ceară drepturile pentru orașul lui. Trăim falimentul clasei politice locale!“ (video)

 
 

Ti-a placut articolul?


Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Oil Terminal SA, precizări despre procesul intentat Curții de Conturi a României. Decizia este definitivă

24 Jun 2019 530

Acţionar minoritar la judecată cu Oil Terminal Constanţa. Se solicită reevaluarea terenurilor societăţii şi numai (document)

07 Jun 2019 1061

Oil Terminal SA anunță plata dividendelor aferente exercițiului financiar 2018

31 May 2019 473

Ion Popa (ALDE) - „Principala sarcină a viitorului Parlament european este creşterea gradului de informare şi apropierea de cetăţeni, pentru înţelegerea beneficiilor şi a responsabilităţilor participării la acest proiect“

23 May 2019 604

Două autorizații obținute recent de societatea Oil Terminal. Ce prevăd acestea

21 May 2019 492

Schimbare în conducerea Consiliului de Administrație al Romgaz. Cine este noul președinte

15 May 2019 412

Ce au decis astăzi acţionarii SC OIL TERMINAL SA

13 May 2019 565

Din postura de eurodeputat, Gabriel Daraban îşi propune să promoveze diversitatea şi multiculturalitatea dobrogeană

12 May 2019 594

Societatea Oil Terminal a desemnat agentul pentru plata dividendelor aferente anului 2018

10 May 2019 527

Interviu Gabriel Daraban (ALDE) - „Datoria noastră ca politicieni e să reprezentăm interesele cetăţeanului european“

10 May 2019 917

Contracte semnate de Oil Terminal SA, pentru descărcare şi depozitare de motorină. Ce valoare au

03 May 2019 380

Cum va fi repartizat profitul net aferent exercițiului financiar 2018 al societății Oil Terminal SA. Care este valoarea dividendului brut

23 Mar 2019 547

Cu cine se va asocia Oil Terminal în vederea constituirii Comitetului Național Român pentru Consiliul Mondial al Petrolului

23 Mar 2019 845

Oil Terminal SA. S-a solicitat reducerea cuantumului garantiei globale pentru obtinerea autorizatiei de antrepozit vamal

12 Mar 2019 612

Interviu live Gabriel Daraban - „Primarul trebuie să stea la ușa ministrului de Finanțe, la ușa premierului și să ceară drepturile pentru orașul lui. Trăim falimentul clasei politice locale!“ (video)

07 Mar 2019 3916