12 Mar, 2024 17:00
5008
„Din data de 13 decembrie 2023, a fost numit un nou director general al CERONAV, Teodor Popa, care, anterior fusese director de studii. După o lună, în instituție a început o stare de panică, agitație și hărțuire. M-am opus la mai multe decizii de-ale noului director și am luat atitudine printr-un email. Ulterior, am discutat cu noul director și am clarificat situația.
Însă, pe data de 12 februarie 2024 am fost chemat în Comisa de etică, unde, de alftel, au fost chemați și alți colegi. În Comisia de etică mi-am prezentat apărarea și am atras atenția asupra faptului că respectiva comisie a fost întrunită nelegal. Prin urmare, Comisia de etică a trimis o notificare directorului gereral, în care a precizat că nu poate aplica nicio sacțiune și rămâne la latitudinea directorului.
Neavând rădare să respecte toți pașii legal, directorul general a emis un avertisment scris. Este dreptul meu să ma apăr, de aceea am contestat în instanță sancțiunea. Directorul general trebuia să respecte toți pașii legali, mai ales că acea Comisie de etică nu întocmise niciun raport, fiind constituită nelegal. Directorul general putea să-mi dea un avertisment scris și fără a întruni Comisia de etică. Și nu sunt singurul care a fost chemat în Comsia de etică. I-am spus, de mai multe ori, directorului general că este influențabil și că ia decizii nelegale“, a declarat, pentru cotidianul ZIUA de Constanța, Dan Pisică, directorul comercial al CERONAV.
„Din anul 2012, de când am câștigat concursul pentru funcția de director comercial al CERONAV, activul instutuției a crescut de 3 ori. Acum directorul general vrea sa desființeze Direcția Comercială, iar angajații vor fi mutați nelegal la Direcția Juridică- administrativă. Pe data de 26 martie 2024, se va întruni Consiliul de conducere care va stabili noul stat de funcții“, a mai spus Dan Pisică, care a precizat că angajații CERONAV vor sesiza Ministerul Transporturilor despre lucrurile care se întâmplă în instituție.
„Dan Pisică a contestat comisia de etică și l-am penalizat pentru abaterea făcută în cadrul instituției. Cât privește desființarea Departamentului Comercial, vreau să vă întreb: Noi ce vindem? CERONAV a fost înființată pentru pregătirea personalului naval, de aceea avem nevoie de instructori, profesori și personal auxiliar. Ce Departament Comercial să avem? E dreptul meu să creez o echipă care va duce la îndeplinire obiectivele CERONAV“, a punctat Teodor Popa, directorul CERONAV.
Noua organigramă a Centrului Român pentru Pregătirea şi Perfecţionarea Personalului din Transporturi Navale – CERONAV este rezultatul transpunerii în practică a obligațiilor instituite prin Legea nr.296/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilității financiare a României pe termen lung, aceasta fiind avizată de către Consiliul de Conducere și aprobată prin ordin de către Ministrul Transporturilor și Infrastructurii.
În urma reorganizării, niciun salariat din cadrul CERONAV nu și-a pierdut și nu își va pierde locul de muncă, întrucât din numărul total de posturi existente înainte de modificările organizatorice, au fost desființate doar 5 posturi – toate vacante la momentul intrării în vigoare a Legii nr.296/2003. Cu alte cuvinte, a avut loc o diminuare de la 200 posturi la 195.
Totodată, trebuie reținut faptul că modificările substanțiale s-au produs în zona funcțiilor de conducere, numărul acestora reducându-se de la 25 la 16, cele 9 funcții desființate fiind transformate în funcții de execuție.
Ti-a placut articolul?
Adauga un comentariu
Nume:
Email:
Comentariu*: