Masuri stricte de securitate la portile de acces in Portul Constanta

Legislatia ISPS creeaza cozi

De ieri, accesul in port nu se mai face fara un control si o identificare precisa a celor care doresc acest lucru * Efective marite de agenti de paza verifica absolut tot ce intra sau iese din Portul Constanta * Aplicarea noului cod ISPS la nivelul intregii tari implica ridicarea gradului de securitate in ceea ce priveste accesul in zonele de importanta strategica * Aceste noi norme de securitate sunt menite sa previna eventuale atacuri teroriste sau pregatiri ale unor asemenea atacuri

Aglomeratie, lume multa stand la coada in dreptul punctului de control de la Poarta 1, nervi si injuraturi, siruri lungi de masini asteptand sa patrunda in Portul Constanta. Efective marite de agenti de paza controlau si indrumau spre punctul de control pe cei care solicitau accesul in port. Cam asa se prezenta ieri, de-a lungul intregii zile, atmosfera din zona Porta 1 a Portului Constanta. Lumea, nedumerita, si-a dat seama pana la urma ca, de fapt, totul este o noua atitudine care vizeaza noile schimbari legislative survenite in ceea ce priveste accesul in zonele portuare, in zonele de frontiera. Incepand de ieri, pe intreg teritoriul Romaniei a intrat in vigoare Codul International de Securitate a Navelor si Facilitatilor Portuare, ce stabileste masuri obligatorii pentru persoanele fizice care solicita accesul in porturi, pentru navele care efectueaza voiaje internationale si pentru operatorii portuari. In decembrie 2002, IMO a adoptat Codului ISPS - International Code of Security Ship and Port Facilities, ca un capitol separat in Conventia SOLAS. In anul 2003, Romania a ratificat Codul ISPS, precum si Normele de aplicare a Codului ISPS in porturile romanesti printr-o Ordonanta de Urgenta. In acest context au fost stabilite norme specifice pentru autoritatile sau administratiile portuare, care sa conduca la cresterea nivelului de securitate si sa reduca riscurile producerii de atacuri teroriste. Codul ISPS va trebui sa fie aplicat de catre toti operatorii portuari, cat si de proprietarii de nave. Operatorii portuari vor lua masuri pentru imprejmuirea tuturor perimetrelor de lucru din zonele care fac legatura intre uscat si nave, iar activitatile portuare vor fi supravegheate cu sisteme de monitorizare video cu circuit inchis. Gardurile portului sunt prevazute a avea dimensiuni descurajante pentru eventualii infractori, avand o inaltime de 2,40 metri, cu un ceapraz de 60 de centimetri si o inclinare spre exterior de 45 de grade. In interior va fi montat un alt gard special, dotat cu sisteme de alarma si de urmarire. Securitatea va fi asigurata de agenti special pregatiti, ce vor fi angajati de operatorii si agentii economici portuari. De asemenea, proprietarii de nave sunt si ei obligati sa implementeze acest proiect, la aceasta ora cei mai multi dintre acestia conformandu-se deja situatiei actuale. Pentru punerea in practica a acestui proiect a fost nevoie de un an si jumatate de pregatiri. In acest sens, Compania Nationala Administratia Porturilor Maritime Constanta a alcatuit o echipa formata din 35 de persoane, care s-a ocupat de identificarea facilitatilor portuare, evaluarea agentilor economici care opereaza in port si care sunt in proces de avizare. Au fost intocmite si avizate planurile de securitate pentru operatorii portuari prin societati specializate, efectuandu-se si auditarea acestora de catre auditori autorizati si specialisti ai Companiei Nationale Administratia Porturilor Maritime Constanta. Ultima etapa a implementarii ISPS o constituie Declaratia de conformitate a facilitatii portuare privind securitatea.

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Armonia Hospital Constanța revine acasă cu caravan „Da, Pot!”

20 May 2024 376

Fotbaliștii de la Farul Constanța au intrat în vacanță. Primul amical din pregătirea de vară, stabilit

20 May 2024 825

Echipa Universității Ovidius din Constanța a cucerit titlul de vicecampioană la Campionatul Național Universitar de Volei pe Plajă (FOTO)

20 May 2024 313

Handbal CSM Constanța, medalie de argint în Cupa României. „Și-a respectat blazonul și a dat totul pe teren“ (GALERIE FOTO)

19 May 2024 567

Rugby CSM Constanța a urcat pe locul doi în DNS, după victoria cu punct bonus cu CSM Galați (GALERIE FOTO)

19 May 2024 469

UPDATE. Rugby Echipa Under-16 de la Tomitanii Constanța a jucat pentru locul trei pe țară. „Din nou în careul de ași!“

19 May 2024 623

Handbal CSM Constanța s-a calificat în finala Cupei României (GALERIE FOTO)

18 May 2024 658

Fotbal Campioanele de la Farul Constanța au dansat și au cântat la vestiare pe melodia „Made in Romania“ (VIDEO)

18 May 2024 810

LIVE TEXT. Sărbătoare pe litoral Fotbalistele de la Farul Constanța au primit trofeul de campioane (GALERIE FOTO+VIDEO)

18 May 2024 927

Superliga 2023/2024. CFR Cluj - Farul Constanța Hagi - „Mergem cu convingere și curaj, pentru a încerca să câștigăm“ (VIDEO)

17 May 2024 2578

Cu prilejul Jocurilor Olimpice Loteria Română lansează lozul TEAM ROMANIA

16 May 2024 408

Farul Constanța Spectacol pirotehnic la festivitatea de premiere a campioanelor României. Cine participă de la FRF

16 May 2024 637

Farul Constanța Under-18 a pierdut finala Cupei de Tineret, dar vrea să-și ia revanșa în finala Ligii de Tineret (GALERIE FOTO)

16 May 2024 671

Festivitate la baza Academiei Hagi Fotbalistele de la Farul Constanța primesc trofeul, medaliile și tricourile cuvenite campioanelor (GALERIE FOTO + VIDEO)

15 May 2024 963

ZIUA Electorală Ioan Alexandru Picu, despre proiecte ambițioase pentru atragerea investitorilor și revitalizarea Palatului Copiilor (VIDEO)

15 May 2024 973