Teroare la Inspectoratul Navigaţiei Civile

Serviciile de specialitate din cadrul Căpităniei Constanţa au ajuns să fie conduse de persoane a căror pregătire nu se ridică la cerinţele postului. Subordonaţii se simt terorizaţi de umbra lui Grigorescu.

Primind nenumărate sesizări din interiorul instituţiei referitoare la ilegalităţile coordonate de şeful INC, ministrul de atunci, Traian Băsescu, a considerat necesar, dar prea târziu, să emită un nou OMT în 24.01.2000, care reglementează, de această dată firesc, activitatea INC. Regimul de instituţie publică extrabugetară (după 1 octombrie 1988), obedienţa politică a conducerii INC, precum şi faptul că actualul director economic al INC, Romeo Popescu, a fost o perioadă directorul DGFPCFS Constanţa, până în 1999 (fiind, se pare, puternic implicat şi în afacerea „Incineratorul“), au făcut ca instituţia să fie ferită de „neplăcerile“ unui control din partea autorităţilor locale ale statului.
Serviciul de siguranţă a navigaţiei a fost redus cu 60%
 
La managementul dezastruos din punct de vedere economic se adaugă şi o politică de personal ce va avea ca ultim efect compromiterea unei autorităţi de stat cu o vechime de peste 100 de ani - Căpitănia de Port.
În acest context, urmărind exemplul Căpităniei Portului Constanţa, serviciul „Siguranţei Navigaţiei” a fost redus cu 50-60%, ajungându-se ca, în unele ture, cele 90 de dane ale Portului Constanţa să fie acoperite cu doar trei sau patru ofiţeri de port. De asemenea, după crearea INC în actuala formulă, s-au dus politici de îndepărtare din sistemul de căpitanii a unor persoane deţinătoare de brevete maxime, ajungându-se în final ca serviciile de specialitate din cadrul Căpităniei Constanţa să fie conduse de persoane a căror pregătire nu se ridică la cerinţele postului (Port Control dirijare trafic/ofiţer electrician III, Serviciul Siguranţa Navigaţiei/ofiţeri punte II). Aceştia fiind, în opinia celorlalţi colegi, „ascultători” şi „cuminţi”. În compensaţie, personalul INC a fost supradimensionat, crescând după 1998 cu peste 300%, conform cutumelor birocratismului centralizat. Toate aceste sesizări şi plângeri făcute de angajaţi ai INC şi ai Căpităniei Zonale Constanţa au stat la baza şi a altor memorii şi petiţii, înaintate forurilor superioare, dar fără niciun rezultat palpabil.
 
Victimele lui Grigorescu cer cercetarea serioasă a accidentului din septembrie 1998.
 
În opinia acestora, vinovatul este unic, în persoana inspectorului-şef Mihail Grigorescu, cel care este răspunzător de toate aceste neajunsuri. Într-un memoriu adresat ministrului Transporturilor, angajaţii INC şi ai Căpităniei Zonale Constanţa au sugerat cercetarea şi verificarea serioasă a condiţiilor în care, în luna septembrie 1998, directorul INC, Mihail Grigorescu, a provocat un accident de circulaţie cu autoturismul instituţiei (B 29 MTR), în urma căruia pagubele rezultate s-au ridicat la aproximativ 28 de milioane de lei. În legătură cu acest caz, cât şi cu soarta oamenilor care i-au fost aproape în acel moment, vom reveni în numărul următor al ziarului nostru.

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Incinerator de deșeuri de origine animal, în județul Constanța! Cine dorește să realizeze investiția?

07 Apr 2023 1700

LIVE VIDEO+TEXT Noul consul onorific al Franței la Constanța, Romeo Stavăr Vergea, preia oficial funcția (GALERIE FOTO+VIDEO)

19 Sep 2022 3054

Ce averi și interese au aleșii locali constănțeni din actualul mandat? (VIII)

08 Feb 2021 2520

Pasărea măiastră a Constanței

07 Aug 2020 5021

Bugetul Constanţei a fost aprobat cu două amendamente - elaborarea unei strategii de smart city şi a studiilor de fezabilitate pentru porturi turistice

16 Feb 2018 2354

Constanţa de odinioară „Getta“ şi-a luat zborul peste lacul Techirghiol

26 Sep 2017 8405

Aleşii locali Andrei Popescu şi Romeo Rezeanu şi-au depus rapoartele de activitate

31 May 2017 4360

Incendiu puternic în Bucureşti. Se acționează cu zece autospeciale de stingere

15 Nov 2016 2380

Intenţiile imobiliare ale medicului dermatolog Tudorel Poalelungi, pe masa discuţiilor în Consiliul Local Municipal

26 Jul 2016 5732

Medicul Poalelungi, primit de vecini cu braţele deschise. Nimeni nu s-a opus intenţiei sale de a construi în Piaţa Chiliei

05 Sep 2015 10421

Dezbaterea publică pentru PUZ-ul iniţiat de medicul Tudorel Poalelungi, pe 21 august

05 Aug 2015 3234

„Este o construcţie privată“ Medicul Tudorel Poalelungi intenţionează să investească în cartierul Piaţa Chiliei

14 Jul 2015 11506

Stiripesurse.roPrima demisie cu greutate după votul în cazul Dan Şova

29 Mar 2015 2044