Eveniment
Zeci de persoane, victime ale accidentelor in sudul litoralului
09 Jan, 2009 02:52
1091
M.D.M.
Deşi semnalizate, şoselele din preajma Mangaliei par
bântuite de ghinion. Poliţiştii de la Serviciul Circulaţie Rutieră afirmă că pe
„lista" principalelor cauze ce duc la aceste tragedii se numără viteza
excesivă, neatenţia la volan, dar şi neglijenţa unor persoane, care fie circulă
cu mijloace de transport cu tracţiune animală, fără o semnalizare
corespunzătoare, fie îşi lasă animalele (în principal caii) să umble libere în
preajma şoselelor.
Pe 16 noiembrie, anul trecut, la Cotu Văii decedau doi tineri, iar un
copil era rănit, într-un grav accident de circulaţie. În luna iulie, în „curba
morţii" de la 23 August, murea un tânăr, iar alte trei persoane erau grav
rănite. Tot la 23 August erau răniţi, în august, alţi trei tineri, iar în
martie îşi găsea sfârşitul un şofer de numai 21 de ani, urmărit, se pare, de
rivalii grupării interlope din care făcea parte. În numai o seară, pe 10
februarie, se stingea în „curba morţii", într-unul dintre cele mai grave
accidente de circulaţie, un bărbat, iar alte patru persoane, dintre care şi un
copil, erau deosebit de grav rănite, în timp ce, în preajma comunei Corbu,
decedau pe loc trei tineri.
În 2007, alte zeci de cazuri de tineri teribilişti, răniţi grav sau
decedaţi, fie la 23 August, fie la Neptun sau Limanu. În anul anterior, unul
dintre cele mai tragice accidente a curmat, în aceeaşi curbă de la 23 August,
vieţile a trei adolescenţi de 18 ani.
Motivul principal al acestor drame pe şoselele sudului litoralului:
viteza foarte mare şi teribilismul tinereţii „protagoniştilor".
Cinci angajaţi de la
Rutieră pe zona Agigea - Vama Veche
„Unul dintre locurile expuse cel mai mult pericolului pierderii
controlului volanului, pe fondul vitezei excesive, este, într-adevăr, curba de
la 23 August. Aceasta este semnalizată, dar, de multe ori, şoferii, chiar şi
cei localnici, nu dau importanţă avertismentului de reducere a vitezei. Către
sud, spre Mangalia, o altă zonă periculoasă este cea de la intersecţia din
Neptun, alături de porţiunea de şosea din faţa fabricii Lumotex. În Mangalia,
strada Portului deţine, de departe, tristul record în privinţa numărului de
accidente, mai ales că aceasta este folosită ca şosea de centură, fiind foarte
aglomerată", ne-a declarat comisar şef Valentin Mustăţea, adjunctul
comandantului Poliţiei Municipiului Mangalia.
Zone la fel de periculoase, către sud, sunt curbele de pe podul către
Daewoo Mangalia şi dinspre 2 Mai. În Mangalia, numărul accidentelor este destul
de ridicat, iar acest lucru se întâmplă, în mare parte, din cauza şoferilor
care îşi lasă autoturismele te miri unde. Cum lipsa parcărilor este una acută
în zonă, posesorii de maşini ajung să parcheze pe marginea şoselei, chiar sub
semnul care le interzice acest lucru, iar circulaţia este astfel dată peste
cap.
„Este vorba aici şi despre o deficienţă: poliţiştii de la Rutieră care
acţionează pe raza Agigea - Vama Veche sunt subordonaţi Constanţei, deşi nu
multă lume ştie acest lucru. Pe toată această zonă sunt numai... cinci
lucrători de la Rutieră. Noi am propus reînfiinţarea Poliţiei Rutiere Mangalia
şi se pare că am avea şi succes în demersul nostru. Există deja un ordin
ministerial de reînfiinţare a secţiilor de Rutieră la Mangalia şi Medgidia",
afirmă Valentin Mustăţea.
Poliţiştii sunt astfel de părere că un număr mai mare de angajaţi, pe o
zonă mai redusă, va duce la o mai bună supraveghere a ilegalităţilor în trafic.
Mai mult, cum numai angajaţii de la Rutieră au dreptul să aplice sancţiuni,
şoferii (care, nu de puţine ori, le râd în nas poliţiştilor „simpli", ce nu au
drept să îi amendeze) vor fi mult mai uşor de pus la respect.
Adauga un comentariu
Nume:
Email:
Comentariu*: