Giorgio Armani nu mai exclude vânzarea imperiului său de modă





 
  • Giorgio Armani, un maestru al modei italiene, ajuns la vârsta de 89 de ani şi care a apărat întotdeauna cu înverşunare independenţa grupului său de lux, nu mai exclude posibilitatea unei vânzări sau a unei listări la bursă odată ce el nu se va mai afla la conducerea casei de modă care îi poartă numele.

„Independenţa faţă de marile grupuri ar putea fi încă o valoare călăuzitoare pentru grupul Armani în viitor, dar nu cred că pot să exclud nicio variantă", a declarat Giorgio Armani într-un interviu scris pe care l-a acordat pentru agenţia Bloomberg, publicat vineri, conform Agerpres.

„Pentru moment, nu am în vedere o cumpărare de către un mare conglomerat din domeniul luxului, dar nu vreau să exclud nimic a priori, căci acesta nu ar fi un comportament foarte antreprenorial", a adăugat el.

Cât despre o listare la bursă, „nu am discutat încă despre acest lucru", dar „este o opţiune ce ar putea fi luată în considerare, să sperăm, într-un viitor îndepărtat", a precizat el.

„Marile grupuri au în vizorul lor tot mai multe mărci istorice", a deplâns veteranul modei italiene.

Deşi o astfel de vânzare „poate asigura creşterea pe de-o parte, ea duce pe de altă parte la o inevitabilă schimbare a valorilor şi la bulversări importante, inclusiv în privinţa stilului", a prevenit el.

În ultimii 20 de ani, mai multe case de modă italiene au fost cumpărate de gigantul francez din sectorul luxului LVMH, cum ar fi Fendi, Bulgari şi Loro Piana. Rivalul acestui grup, Kering, a achiziţionat Gucci şi deţine 30% din casa Valentino, cu o opţiune care îi permite să ajungă la 100%.


Întrebat despre succesiunea lui, Giorgio Armani consideră că "cea mai bună soluţie ar fi un grup de oameni de încredere care îmi sunt apropiaţi şi pe care i-am ales eu".

Giorgio Armani, care nu are copii, i-a evocat în acest context pe conducătorii fundaţiei grupului, în special pe Leo Dell'Orco, care l-a ajutat să îşi gestioneze compania timp de mulţi ani, precum şi pe nepoatele sale, Silvana şi Roberta Armani, şi pe nepotul său, Andrea Camerana.

„Fundaţia va decide şi va gestiona viitorul grupului Armani, deoarece oamenii cei mai apropiaţi de mine se află la conducerea acesteia", a subliniat Giorgio Armani.

Grupul Armani a înregistrat în 2022 o cifră de afaceri de 2,35 miliarde de euro, în creştere cu 16,5%, iar profitul său operaţional (Ebit) a crescut cu 30%, ajungând la 202,5 milioane de euro.
 
Citește și
Ştiaţi că...? Giorgio Armani, un nume sinonim cu moda...

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Ştiaţi că...? Giorgio Armani, un nume sinonim cu moda...

11 Jul 2016 2189