Oficial și definitiv! Trei ani de închisoare cu suspendare pentru cel mai grav accident din istoria Autostrăzii Soarelui, București - Constanța!

 
 
 
  • Șoferul trimis în judecată este acuzat de moartea a două persoane, din cele patru care și-au pierdut viața în acest eveniment.
  • În al doilea grup de mașini, care au fost implicate în accident, s-a reținut vinovăția conducătorului unui microbuz, care nu a adaptat viteza la condițiile de drum, respectiv condiții de ceață densă și a intrat în impact frontal cu partea din spate a unui autotren, care reușise să oprească fără a intra în coliziune cu un alt grup de auto implicate în accident din fața sa.
  • Conform anchetatorilor, în prima parte a grupului, nu s-a putut stabili vinovăția unor persoane responsabile de decesul a două victime. (două victime decedate în două auto diferite).
 
 
Sentință definitivă în dosarul celui mai grav accident din istoria Autostrăzii Soarelui, București – Constanța! Evenimentul a avut loc la data de 05 noiembrie 2016, iar din accident au rezultat: patru decedați, 41 de victime și 32 de mașini au fost avariate.
 
Curtea de Apel București a decis condamnarea inculpatului - șoferul unui microbuz – la trei ani de închisoare cu suspendare pentru ucidere din culpă.
 
Amintim că prezentul dosar a fost soluționat în primă instanță de Judecătoria Lehliu-Gară, care l-a condamnat pe inculpat la doi ani și cinci luni de închisoare cu suspendare.
 
Prin rechizitoriul nr. 561/P/2016 din 01.07.2021 emis de Parchetul de pe lângă Tribunalul Călărați, procurorii au decis trimiterea în judecată a inculpatului (DS), în stare de libertate, pentru săvârşirea infracţiunilor de: „ucidere din culpă”, prev. de art. 192 alin. 2 și 3 NCP şi „vătămare corporală din culpă” prev. de art. 196 alin. 2, 3, și 4 NCP, ambele cu aplicarea art. 38 alin. 2 NCP.
 
În actul de sesizare a instanței, procurorii arată, printre altele, că în dimineaţa zilei de 05.11.2016, în timp ce conducea microbuzul marca Mercedes, model Benz Sprinter, km. 66+824 m, pe fondul neadaptării vitezei de deplasare la condiţiile de vizibilitate frontală (mult redusă - ceaţă densă), inculpatul a intrat în coliziune cu ansamblul de vehicule format din autotractor şi semiremorcă.
 
Anchetatorii arată că ansamblul de vehicule era oprit în faţa sa pe aceeaşi bandă.
 

Din accident a rezultat decesul a două persoane, precum şi vătămarea corporală a altor trei victime (toţi pasageri în microbuz).
 
Tot procurorii mai spun că microbuzul se deplasa pe A2, pe banda întâi, cu o viteză neadaptată condiţiilor de drum, în condiţii de vizibilitate redusă, respectiv de ceaţă alternând ca intensitate, astfel că la un moment dat, în zona km. 66, inculpatul a fost surprins de prezenţa semiremorcii (componentă a ansamblului de vehicule format din autotractor DAF şi semiremorcă SCHMITZ, încărcate cu seminţe de floarea-soarelui), care se aflau pe prima bandă, în faţa sa, viteza acestora fiind aproape de zero.

 
Deşi a frânat brusc, inculpatul a intrat violent cu partea frontală a microbuzului în spatele semiremorcii, fiind necesară deplasarea ansamblului pentru a facilita descarcerarea.
 
După finalizarea cercetărilor specifice, surse judiciare au declarat, pentru ZIUA de Constanța, că șoferul trimis în judecată este acuzat de moartea a două persoane, din cele patru care și-au pierdut viața în acest eveniment.
 
În al doilea grup de mașini, care au fost implicate în accident, s-a reținut vinovăția conducătorului unui microbuz, care nu a adaptat viteza la condițiile de drum, respectiv condiții de ceață densă și a intrat în impact frontal cu partea din spate a unui autotren, care reușise să oprească fără a intra în coliziune cu un alt grup de auto implicate în accident din fața sa.
 
 Conform anchetatorilor, în prima parte a grupului, nu s-a putut stabili vinovăția unor persoane responsabile de decesul a două victime. (două victime decedate în două auto diferite).
 
„Responsabilitatea a două persoane care ar fi putut fi angajată nu a condus la o trimitere în judecată a acestora, pentru că victima lor nu a formulat plângere. A existat o culpă a celui care conducea cu o viteză inferioară pe banda nr. 2. A fost prima mașină din toată nebunia asta. În acest caz, de către ambii experți s-a reținut că mergea cu o viteză inferioară pe banda a doua. Și culpa celui care lovește această mașină (a doua implicată) care nu a păstrat distanța regulamentară față de mașina din față și din cauza asta nu a putut opri. Aceste două vinovății au fost stabilite de ambii experți. În a doua mașină a fost o victimă care nu a depus plângere. După care, în a doua mașină se lovesc toate celelalte, care vin din spate. Toate se lovesc de această mașină. Nu se poate reține vina cuiva, dintre cei care s-au lovit. Unii chiar au reușit să oprească fără a se lovi frontal, însă erau loviți de cinci, șase ori din spate de alte auto. În această manieră s-a produs și decesul celor două victime din primul accident“, au mai declarat sursele judiciare, pentru ZIUA de Constanța.
 
PRECIZĂRI:
 
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
 
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
 
Citește și:
 
Accident transmis live pe Facebook
S-a motivat cea mai mare condamnare pentru ucidere din culpă aplicată vreodată în Dobrogea!

 
Scene interzise minorilor în sensul giratoriu de la Agigea!
Cum motivează judecătorii cazul bărbatului prins în timp ce săvârșea acte sexuale explicite pe DN 38

 
Interceptări
Motivarea judecătorilor în dosarul polițistului din Constanța care a refuzat 4000 de euro mită!

 
Caz incredibil instrumentat de procurorii din Constanța!
Polițist trimis în judecată pentru că ar fi dezvăluit unui amic unde sunt amplasate radarele

 
 

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Infotrafic. S-a reluat circulația rutieră pe autostrada A2 București-Constanța

31 Mar 2024 462

Circulația rutieră este oprită, pe autostrada A2 București-Constanța (kilometrul 192) din cauza unui accident rutier

31 Mar 2024 985

UPDATE. Accident rutier pe A2, sensul de mers București-Constanța! Primele informații

24 Mar 2024 1462

UPDATE Accident rutier mortal pe autostrada A 2 București-Constanța!

16 Mar 2024 1456

Un șofer fără permis a fost implicat într-un accident pe A2 Constanța-București! Autoutilitara pe care o conducea era furată

02 Feb 2024 937

Porniți la drum? Aflați cum se circulă în această dimineață pe autostrada A2 București-Constanța

01 Feb 2024 738

Atenție șoferi! Circulația rutieră este oprită pe autostrada A2 București-Constanța. Ce s-a întâmplat

06 Dec 2023 1092

UPDATE! Accident rutier pe autostrada A2 București-Constanța! Un ansamblu auto s-a răsturnat

06 Dec 2023 1147

7 ani de la producerea celui mai grav accident din istoria Autostrăzii Soarelui, București – Constanța!

06 Nov 2023 1242

Trafic aproape blocat la bariera de la Fetești, din cauza unui accident (VIDEO)

01 Nov 2023 1497

Accident pe Autostrada A2 București-Constanța UPDATE. O autoutilitară s-a răsturnat în urma unei explozii de anvelopă. Un copil și doi adulți, răniți

07 Sep 2023 2094

Teribilism pe autostrada A2 Constanța - București! Deși avea mașina lovită, a condus cu peste 160 km/h (FOTO+VIDEO)

06 Sep 2023 3011

Judecătorii motivează sentința dată în dosarul celui mai grav accident din istoria Autostrăzii Soarelui, București-Constanța!

19 Jul 2023 2859

Femeie rănită într-un accident rutier la ieșire de pe Autostrada A2 București-Constanța

13 Jul 2023 1220

UPDATE Mai multe persoane implicate într-un grav accident rutier pe Autostrada A2 București-Constanța (GALERIE FOTO+VIDEO)

09 Jul 2023 5576