Primăria Constanța în proces cu OMV Petrom Marketing SRL pentru readucerea unui teren în proprietate (DOCUMENT)

  • Un ultim termen, în proces, a fost pe 2 aprilie 2024, iar atunci s-a stabilit amânarea cauzei pentru 4 iunie 2024
  • Amintim că între Primăria Constanța și firma amintită există o situație mai veche legată de benzinăria Petrom de pe strada Soveja nr. 44.
  • Pe 28 februarie 2022, prin hotărârea CLM nr. 62/2022, s-a adoptat proiectul privind încetarea contractului de asociere în participațiune nr. 4206/04.02.1998, cu modificările și completările ulterioare, prin ajungere la termen
 
Pe rolul Tribunalului Constanța se află dosarul 3730/118/2023, în stadiul de fond, unde Municipiul Constanța prin Primar se judecă cu OMV Petrom Marketing SRL.
 
Un ultim termen, în proces, a fost pe 2 aprilie 2024, iar atunci s-a stabilit amânarea cauzei pentru 4 iunie 2024. Obiectul dosarului este „alte cereri obligarea paratului la readucerea imobilului teren în proprietate/pretenții”.
 
Facem mențiunea că am solicitat ambelor părți un punct de vedere cu privire la dosarul aflat pe rolul instanței, însă până la momentul publicării materialului nu am primit niciun răspuns solicitării noastre.
 
Amintim că între Primăria Constanța și firma amintită există o situație mai veche legată de benzinăria Petrom de pe strada Soveja nr. 44. Pe 28 februarie 2022, prin hotărârea CLM nr. 62/2022, s-a adoptat proiectul privind încetarea contractului de asociere în participațiune nr. 4206/04.02.1998, cu modificările și completările ulterioare, prin ajungere la termen.
 
Contractul a fost încheiat de municipiul Constanța cu SC OMV Petrom Marketing SRL. Contractul viza un teren de 3.000 mp situat pe strada Soveja nr. 44, în vederea construirii și exploatării „stației de alimentare cu combustibili auto” și era încheiat pentru 25 de ani, termenul de finalizare fiind 04.02.2023. Prin cererea înregistrată în 2 februarie 2022, s-a solicitat prelungirea contractului.
 
Pe acel teren, OMV Petrom Marketing SRL deține în proprietate construcția edificată, conform datelor oficiale. În privința cotei de participare ce revine municipiului din contract, acesta este de „3 USD/tonă de carburant vândută/stație, dar nu mai puțin de 20/000USD/an/stație”, așa după cum este stipulat la art.4 „Dispoziții financiare”.
 
Încasarea cotelor s-a efectuat conform prevederilor contractuale, societatea parteneră prezentând spre verificare deconturile pentru operațiuni. de-a lungul timpului, auditorii Curții de Conturi au selectat în scop de verificare contractele de asociere cu privire la respectarea clauzelor contractuale de către asociați și a cotelor de profit ce revin municipiului, nefiind constatate și consemnater abateri în ceea ce privește derularea contractelor în cauză.
 
În anul 2015, în urma controlului efectuat de către Camera de Conturi Constanța, s-a emis Decizia nr. 33/07.08.2015 unde la punctul 10 s-a consemnat faptul că toate contractele de asociere, ce se derulau în cursul anului 2014 „au fost încheiate cu nerespectarea Legii 215/2001, a Legii 213/1998 și a Legii 34/2006, deoarece nu s-a urmărit un interes public îndreptat către colectivitatea locală, nu a fost inițiată procedura de încheiere de contracte de închiriere sau concesiune, precum și faptul că nu au fost respectate principiile liberei concurențe, a proporționalității și nediscriminării în atribuirea contractelor”.

 
Astfel, măsura stabilită a fost de „Ordonatorul de cretite al UAT Constanța va dispune măsurile legale ce se impun pentru intrarea în legalitate în toate cele 10 cazuri de asocieri în participațiune, în sensul respectării prevederilor Legii 213/1998 privind bunurile proprietate publică”.
 

Municipiul Constanța a contestat măsurile dispuse în Decizia mai sus enunțată, prin promovarea acțiunii pe rolul Tribunalului Constanța-Secția Contencios administrativ și fiscal, în dosarul 123/118/2016 ce a avut ca obiect „anulare Decizie nr. 33/07.08.2015 emisă de către Camera de Conturi Constanța”. Prin sentința civilă nr. 1579/16.11.2016, instanța a respins acțiunea formulată de reclamantul UAT Constanța. Împotriva sentinței, UAT Constanța a formulat recurs, care a fost respins ca nefondat.
 
 
Despre OMV Petrom Marketing SRL


Potrivit Termene.ro, societatea OMV Petrom Marketing SRL a fost înființată în anul 1998, are adresa în municipiul București, iar activitatea principală a firmei este „Comerţ cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule, în magazine specializate“.

În 2021 OMV Petrom Marketing SRL a avut o cifră de afaceri de 27.047.276.075 lei, cu o creștere de 43%, un profit net de 555.840.030 lei, cu o creștere de 10% și 185 angajați.

În 2022, a avut o cifră de afaceri de 18.913.092.336 lei, un profit net de 501.978.092 lei și 187 angajați.

Potrivit sursei citate, acționar în firmă este OMV Petrom SA.

Administrator al firmei este Nicolaescu Adrian. Numele lui mai apare și în firmele OMV Petrom Biofuels SRL și Petrom Nădlac SRL. 
 
PRECIZĂRI:
 
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
 
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
 
Citește și

OMV Petrom Marketing SRL și SC Tisgal SRL împotriva Inspectoratului pentru Situații de Urgență Dobrogea

 

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Certificat de urbanism eliberat pentru OMV Petrom Marketing. Este vizată o investiție în municipiul Constanța

09 Apr 2024 517

Confruntare legală OMV Petrom Marketing SRL și SC Tisgal SRL împotriva Inspectoratului pentru Situații de Urgență Dobrogea

13 Mar 2024 827

CNAIR anunță posibile întreruperi ale serviciului de emitere rovinietă și peaj. Ce benzinării sunt vizate

19 Sep 2023 775

Ce cumpără Direcția Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor Constanța de la o firmă din București (DOCUMENT)

18 Jun 2023 1140

De unde cumpără DGASPC Constanța carburant pentru angajați?

22 Apr 2023 1628

Orașul Cernavodă achiziționează carburant pe bază de bonuri valorice (DOCUMENT)

12 Jan 2023 1925

Ce firmă va furniza combustibili auto Serviciului de Ambulanță Tulcea (DOCUMENT)

09 Jan 2023 1670

Ce firmă îi va furniza carburant auto pe bază de card Serviciului de Ambulanță Județean Constanța (DOCUMENT)

27 Dec 2022 1401

De unde cumpără combustibil o Unitate Militară din Constanța (DOCUMENT)

16 Jun 2022 1194

Județul Constanța OMV Petrom Marketing va furniza Primăriei Medgidia carburant auto (DOCUMENT)

01 May 2022 2773

Direcția Hidrografică Maritimă cumpără combustibil de la OMV Petrom Marketing

09 Jun 2021 3269

Direcţia Hidrografică Maritimă Constanța cumpără combustibil de la OMV Petrom (document)

19 Jun 2020 2934

OMV Petrom Marketing va livra carburanți auto Sucursalei pentru Reprezentare și Protocol Neptun (document)

31 Dec 2019 1800

Preluarea staţiilor de carburanţi ale Art Petrol de către OMV Petrom Marketing, analizată de Consiliul Concurenţei

02 Sep 2019 1722

Auchan România preia magazinele alimentare și non-alimentare din staţiile Petrom

25 Jul 2019 4271