Tribunalul Constanța retrimite la Parchetul Curții de Apel Constanţa dosarul angajatelor Oficiului Judeţean pentru Finanțarea Investițiilor Rurale Constanţa! (MINUTĂ+DOCUMENT)

  • Conform portalului instanțelor de judecată, tribunalul a constatat nulitatea ordonanţei de extindere a acţiunii penale faţă de Stoiciu Alina Georgeta, din data de 01.08.2023, emisă de Parchetul de pe lângă Curtea de Apel Constanţa şi „neregularitatea actului de sesizare a instanţei“.
  • Mai mult, instanța a dispus „trimiterea cauzei la Parchetul de pe lângă Curtea de Apel Constanţa pentru ca, în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii, să fie remediate neregularităţile actului de sesizare şi Parchetul de pe lângă Curtea de Apel Constanţa să comunice judecătorului de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată sau solicită restituirea cauzei“.
  • Decizia Tribunalului Constanța nu este una definitivă!


Tribunalul Constanța s-a pronunțat - în faza camerei preliminare - în dosarul 5784/118/2023 în care procurorii din cadrul Parchetului de pe lângă Curtea de Apel Constanța au dispus trimiterea în judecată a trei angajate ale Oficiului Judeţean pentru Finanțarea Investițiilor Rurale Constanţa.


Tot potrivit portalului instanțelor de judecată, dosarul 5784/118/2023, cu obiect „falsul intelectual (art.321 NCP)“, a fost înregistrat pe rolul Tribunalului Constanţa, la data de 21 august 2023, iar potrivit portalului instanțelor de judecată, „Stoiciu Alina Georgeta“, „Leoveanu Simona“ și „Ştefanian Diana Elena“ au calitatea de inculpat.

Facem precizarea că această etapă a procesului penal reprezintă, conform Codului de procedură penală, finalizarea anchetei penale și trimiterea rechizitoriului la instanță spre judecare, situație care nu poate să înfrângă principiul prezumției de nevinovăție.


Conform portalului instanțelor de judecată, tribunalul a constatat nulitatea ordonanţei de extindere a acţiunii penale faţă de Stoiciu Alina Georgeta, din data de 01.08.2023, emisă de Parchetul de pe lângă Curtea de Apel Constanţa şi „neregularitatea actului de sesizare a instanţei“.


Mai mult, instanța a dispus „trimiterea cauzei la Parchetul de pe lângă Curtea de Apel Constanţa pentru ca, în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii, să fie remediate neregularităţile actului de sesizare şi Parchetul de pe lângă Curtea de Apel Constanţa să comunice judecătorului de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată sau solicită restituirea cauzei“.


Oficial!:
https://portal.just.ro/118/SitePages/Dosar.aspx?id_dosar=11800000000229177&id_inst=118
Solutia pe scurt: Înch f.n.: În baza art. 345 alin. (3) Cod Procedură Penală, admite în parte excepţiile invocate de inculpata Stoiciu Alina Georgeta, faţă de rechizitoriul cu nr. 614/P/2022, întocmit de Parchetul de pe lângă Curtea de Apel Constanţa. În baza art. 282 alin. (1) şi alin. (4) lit. a) Cod Procedură Penală constată nulitatea ordonanţei de extindere a acţiunii penale faţă de inculpata Stoiciu Alina Georgeta, din data de 01.08.2023, emisă de Parchetul de pe lângă Curtea de Apel Constanţa şi neregularitatea actului de sesizare a instanţei. Respinge, în rest, cererile şi excepţiile invocate de inculpatele Stoiciu Alina Georgeta, Leoveanu Simona şi Ştefanian Diana Elena. Dispune trimiterea cauzei la Parchetul de pe lângă Curtea de Apel Constanţa pentru ca, în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii, să fie remediate neregularităţile actului de sesizare şi Parchetul de pe lângă Curtea de Apel Constanţa să comunice judecătorului de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată sau solicită restituirea cauzei. Cu cale de atac odată cu încheierea finală de cameră preliminară. Pronunţată prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor prin mijlocirea grefei instanţei astăzi, 16.02.2024.



Rechizitoriul poate fi citit integral accesând secțiunea Documente.

Despre AFIR

Agenţia pentru Finanțarea Investițiilor Rurale ( AFIR) este o institutie subordonată Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale ( MADR) având ca atribuție implementarea tehnică și financiară a Programului Național de Dezvoltare Rurală 2014-2020 ( PNDR 2020).

Agenția își desfășoară activitatea conform prevederilor Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 41 din 18 iunie 2014, privind înființarea, organizarea și funcționarea Agenţiei pentru Finanțarea Investițiilor Rurale prin reorganizarea Agenției de Plăți pentru Dezvoltare Rurală și Pescuit ( APDRP), aprobată prin Legea 43 din 17 martie 2015.

AFIR a preluat patrimoniul APDRP şi atribuţiile ce decurg din funcţia de monitorizare a Programului SAPARD, precum și atribuțiile de implementare tehnică, plată și monitorizare pentru Programul Național de Dezvoltare Rurală 2007 - 2013. Mai mult decât atât, AFIR va respecta criteriile de acreditare pe toată perioada pentru care i-a fost conferit managementul asistenţei prin deciziile Comisiei Europene.

Agenţia a continuat efectuarea plăţilor pentru proiectele contractate prin SAPARD, iar până în decembrie 2013 a monitorizat toate proiectele care au fost finanţate prin acest Program pentru a se asigura că beneficiarii respectă clauzele asumate prin contractele de finanţare.

Agenţia pentru Finanțarea Investițiilor Rurale ( AFIR) este formată din 13 direcţii specializate la nivel central și din 8 Centre Regionale și 41 de Oficii Judeţene. Atât Centrele regionale cât și Oficiile Județene sunt structuri fără personalitate juridică.

Principalele direcţii de investiţii reprezintă o continuare firească a Programului SAPARD, dar și a PNDR 2007 - 2013.

În concordanţă cu celelalte componente de investiţii se finanţează atât activităţile de diversificare economică, agroturism, conservarea patrimoniului natural, cultural şi arhitectural, cât şi renovarea satelor.

O altă prioritate de finanţare este Axa LEADER care are drept obiective încurajarea inovaţiei în sectorul agricol şi forestier, folosirea resurselor naturale şi culturale într-un mod raţional şi îmbunătăţirea calităţii vieţii în zonele rurale.


Centrul Regional pentru Finanțarea Investițiilor Rurale 2 Sud-Est Constanța este condus de Herda Constantin, director general adjunct.

PRECIZĂRI:

Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.

Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.


Citește și:

Dosar declinat de la DNA!
Procurorii explică de ce le-au trimis în judecată pe angajatele Oficiului Judeţean pentru Finanțarea Investițiilor Rurale Constanţa! (DOCUMENT)





.

 

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Nu exista articole asemanatoare.