Un pescador acostat în Portul Constanța, în care au fost găsiți 14 copii şi familiile lor, scos la vânzare!

Foto cu rol ilustrativ 
  • Ambarcațiunea a acostat în dana de pasageri a Portului Constanța.
  • S-a luat această decizie având în vedere numărul mare de persoane aflate la bord, condițiile precare în care acestea erau transportate și lipsa mijloacelor necesare salvării pe mare.
  • La bordul navei au fost identificate un număr de 54 persoane de diferite cetățenii, dintre care 27 de bărbați, 13 femei și 14 copii minori.
 
 
Judecătorii de la Tribunalul Constanța au admis cererea formulată de procurorii Parchetului de pe lângă Curtea de Apel Constanța având ca obiect valorificarea de bunuri în cursul urmăririi penale într-un dosar în care se fac cercetări specifice infracțiunii de trafic de migranți.
 
Vineri, instanța a dispus valorificarea unei ambarcațiuni, motorul marca Power Tec de 40CP, sistemul de navigație tip GPS model Superpilot, cu card și monitor marca Arcelik și o barcă pneumatică de culoare roșu - portocaliu.
 
Decizia tribunalului nu este definitivă.
 
În susținerea cererii s-a arătat, conform portal jurisprudență, că polițiștii de frontieră din cadrul Grupului de Nave Constanța aflați în exercitarea atribuțiilor de serviciu la bordul navei MAI 1101, au primit de la Centrul de Comandă și Control SCOMAR o solicitare de a verifica o țintă navală necunoscută aflată la aproximativ 6 mile marine est de localitatea Costinești, care se deplasa cu o viteză de 5 noduri spre direcția țărmului.
 
Aceștia au procedat la interceptarea țintei şi în jurul orei 08:00 s-au apropiat de aceasta observând că este o ambarcațiune de tip pescador, din lemn, cu o lungime de aproximativ 15 metri și o lățime de 5 metri, cu bordaj de culoare albastră și suprastructura de culoare neagră și albă, fără pavilion arborat şi fără inscripții.
 
Pe puntea principală au fost observate mai multe persoane cu trăsături afro-asiatice bărbați, femei și copii, observându-se ulterior că în interiorul navei, sub puntea principală se mai aflau și alte persoane.
 
Conducătorului ambarcațiunii i s-a solicitat inițial să oprească ambarcațiunea și mai apoi să urmeze nava poliției de frontieră către Portul Constanța, aceasta a acostat în dana de pasageri a Portului Constanța.
 
S-a luat această decizie având în vedere numărul mare de persoane aflate la bord, condițiile precare în care acestea erau transportate și lipsa mijloacelor necesare salvării pe mare.
 
La bordul navei au fost identificate un număr de 54 persoane de diferite cetățenii, dintre care 27 de bărbați, 13 femei și 14 copii minori.
 
În Portul Constanta, prin intermediul traducătorilor de limba turcă, afgană și arabă s-a procedat la identificarea celor 54 de persoane cu datele declarate şi/sau documentele prezentate de către aceștia, constatându-se că sunt cetățeni din Somalia, Siria, Eritreea, Afganistan și Turcia.
 
Ambarcațiunea  a fost condusă pe ruta Turcia-România, în perioada 31 mai -02 iunie 2022, de către un cetățean şi a transportat 53 de migranți care doreau să intre în România, cu scopul de a ajunge apoi în alte ţări din Uniunea Europeană.
 
PRECIZĂRI:
 
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
 
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
 
Citește și

Zeci de migranți din Somalia, Irak, Sudan, Siria și Afganistan, descoperiți de polițiștii Gărzii de Coastă. Cine a fost trimis în judecată
 

Ti-a placut articolul?


Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Președintele PNL Constanța, Bogdan Huțucă îi cere public lui Marcel Ciolacu să prezinte cum arată ”dezastrul” din Portul Constanța

16 Aug 2022 1240

Constanţa. Lista navelor aşteptate la încărcare/descărcare în porturile maritime româneşti. Sub ce pavilioane sunt

11 Aug 2022 381

Sistemul de securitate din Portul Constanța este întreținut de o companie controlată de firme din Cipru și Olanda

06 Aug 2022 1457

Mandatul șefului Portului Constanța expiră oficial de Ziua Marinei. Componența CA-ului și cifrele Administrației Porturilor Maritime pe ultimii ani

06 Aug 2022 1538

UPDATE O mașină a intrat în stâlp la ieșire din Constanța, drumul spre Cumpăna. Primele informații (GALERIE FOTO+VIDEO)

01 Aug 2022 5779

Editorial Constanța și șantierele ei. Că nu se face nu e bine, că se face tot nu-i bine!

01 Aug 2022 1005

Constanţa sub avertizări meteo de furtună! Imagini impresionante surprinse în Port (FOTOREPORTAJ+VIDEO)

31 Jul 2022 1246

CN APM Constanța a semnat un contract cu Eximprod Engineering. Firma a avut litigii cu Primăria Constanța (DOCUMENT)

29 Jul 2022 826

S.C. MIDIA INTERNATIONAL S.A - anunț de mediu pentru proiectul „Consolidare drumuri de acces și platforme proprietatea MIDIA INTERNATIONAL S.A.“

28 Jul 2022 392

S.C. MIDIA INTERNATIONAL S.A. - anunț de mediu pentru proiectul „Construire și amenajare platforme betonate”

28 Jul 2022 386

Exercițiu multinațional în largul țărmului României de la Marea Neagră și în portul militar Constanța

28 Jul 2022 522

Arde o casă în cartierul Faleză Nord, din Constanța

27 Jul 2022 3048

Consal Trade, patronată de un off-shore din Cipru, contract de aproape 630.000 de euro cu RAJDP Constanța (DOCUMENT)

22 Jul 2022 874

Consiliul de Administrație al Societății COMVEX SA Constanța convoacă Adunarea Generală Extraordinară a Acționarilor

21 Jul 2022 516

Gas Port Oil SRL ridică un apart-hotel în Mamaia! Câte etaje va avea și unde va fi situat

20 Jul 2022 770