Proiect de lege Când ar putea fi organizate evenimente, festivaluri și manifestări culturale sau artistice cu peste 1000 de participanți (documente)

  • Proiectul de Lege privind unele măsuri referitoare la desfășurarea evenimentelor cultural-artistice în contextul pandemiei de COVID-19 se află în dezbatere publică pe site-ul Ministerului Culturii
  • După  data 31 august 2020, ar putea fi repermisă organizarea evenimentelor, festivalurilor și manifestărilor culturale, artistice cu peste 1000 de participanți,  atât în spații închise, cât și în aer liber
În temeiul Legii nr. 52/2003 privind transparența decizională în administrația publică, Ministerul Culturii a lansat în dezbaterii publică proiectul de Lege privind unele măsuri referitoare la desfășurarea evenimentelor cultural-artistice în contextul pandemiei de COVID-19.
În conformitate cu dispoziţiile alin. (4) al art. 7 din Legea nr. 52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică, propunerile și observațiile referitoare la proiectul de act normativ supus dezbaterii, pot fi transmise în scris pe adresa Ministerului Culturii, B-dul Unirii nr. 22, sector 3, București, pe fax, la nr. 021/222.85.43. sau la adresa de e-mail legislativ@cultura.ro, până la data 09.06.2020.
Potrivit proiectului, acesta are ca obiect instituirea, după încetarea stării alertă, declarate în condițiile legii, în vederea prevenirii și combaterii efectelor pandemiei de COVID-19, a unor măsuri temporare, în scopul protejării drepturilor la viață, la integritate fizică și la ocrotirea sănătății, inclusiv prin restrângerea exercițiului altor drepturi și libertăți fundamentale.
 
Până la data 31 august 2020, este interzisă organizarea evenimentelor, festivalurilor și manifestărilor culturale, artistice cu peste 1000 de participanți,  atât în spații închise, cât și în aer liber, indiferent dacă accesul este gratuit sau cu plata biletului.
 
Astfel,  dat fiind riscul epidemiologic în cazul  evenimentelor cu peste 1000 de participanți simultan, se consideră necesară interzicerea temporară a acestor activități.
Măsurile restrictive prevăzute de prezentul act normativ întrunesc condiţiile consacrate în art. 53 din Constituţia României, republicată. Astfel:limitarea este prevăzută de lege (prezentul proiect); restrângerea exerciţiului drepturilor este impusă de apărarea sănătății populației, prevenirea consecințelor negative, având ca scop evitarea riscului iminent al unei îmbolnăviri în masă  a populației.
Măsura restrictivă vizează exerciţiul dreptului, iar nu substanţa acestuia, deoarece procentele de reducere a dreptului fundamental conservă substanţa acestuia, diminuând în mod rezonabil riscul de îmbolnăvire în masă a populației, măsurile propuse sunt nediscriminatorii, aplicându-se nediferenţiat unor situaţii identice; măsurile sunt luate pentru o perioadă de timp determinată, mai exact până la 31 august 2020, fiind necesare ca urmare a amplificării efectelor pandemiei acestea fiind prevăzute tocmai pentru a se încadra în parametrii sanitari, măsurile propuse sunt obiective şi rezonabile, raportat la amploarea şi impactul consecinţelor actuale şi preconizate,  fiind proporţionale cu situaţia care a determinat adoptarea prezentului act normativ;
CCR în jurisprudența sa (CCR nr. 1414/2009) a arătat că se impune subliniat faptul că de esenţa legitimităţii constituţionale a restrângerii exerciţiului unui drept sau al unei libertăţi este caracterul excepţional şi temporar al acesteia.
Ținând cont că și după data de încetarea stării de alertă există un risc iminent asupra stării de sănătate a populației, urmare a continuității epidemiei cu virusul Sars-Cov-2, se impun măsurile restrictive în cazul evenimentelor cultural-artistice cu mai mult de 1000 participanți simultan,vezi secțiunea „documente”.
 
 

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Tabloul „Caii lui Sân Toader” la Muzeul de Artă Populară Constanța

23 Mar 2024 523

S-a stins din viață profesorul Daniel Barbu, fost ministru al Culturii

18 Mar 2024 662

Iată lista siturilor arheologice din municipiul Constanța

04 Mar 2024 943

Antichitati de contrabandă, returnate în Bulgaria. Anunțul Directorului Direcției Generale Inspectoratul Protecției Patrimoniului Cultural

23 Feb 2024 534

Ministerul Culturii a demarat efortul naţional de digitalizare a patrimoniului cultural imobil al României

03 Feb 2024 800

Raluca Turcan Ministerul Culturii va finanța Muzeul Național Brukenthal şi festivalurile consacrate din Sibiu

13 Jan 2024 860

Ministerul Culturii va da în judecată executantul lucrărilor la Muzeul Național „George Enescu"

11 Jan 2024 889

Născut în Dobrogea Bujor Rîpeanu, istoricul cinematografiei românești

11 Jan 2024 909

Decizia de ultimă oră a ministrului Culturii! Vizat Muzeul „George Enescu”

10 Jan 2024 879

Campanie națională de informare destinată conștientizării victimizării în domeniul drogurilor, traficului de persoane și criminalității

09 Jan 2024 959

Finanțare nerambursabilă pentru mai multe proiecte culturale dedicate Zilei Culturii Naţionale, pentru anul 2024 (DOCUMENT)

08 Jan 2024 772

Doliu pe scena culturală şi nu numai! „S-a stins o voce puternică într-un spațiu fundamental pentru societate- cultura“

02 Jan 2024 1518

CA-ul Mamaia SA convoacă Adunarea Generală a Acționarilor! Se va discuta despre Vila Regală din Mamaia

02 Dec 2023 937

Ministrul Culturii, Raluca Turcan, efectuează o vizită la Roma Participă la inaugurarea expoziţiei "Dacia, ultima frontieră a romanităţii"

19 Nov 2023 888

Prof. univ. dr. Florin Anghel, Universitatea Ovidius Constanța Dobrogea la 145 de ani în statul român. De ce trebuie să salvăm Palatul Regal din Mamaia?

16 Nov 2023 1154