20 May, 2009 02:58
1159
Claudia CANDET
După cum am anunţat într-un
material
prezentat în urmă cu două zile,
Compania Naţională de Autostrăzi caută servicii juridice pentru exproprierea
imobilelor necesare construcţiei Autostrăzii Cernavodă - Constanţa. Cei
care vor câştiga licitaţia trebuie să exproprieze 1.350 de imobile.
Potrivit anunţului din 16 mai a.c, postat pe
www.dgmarket.ro, Compania Naţională va plăti pentru serviciile juridice de
expropriere la Autostrada Cernavodă - Constanţa şase milioane de lei. Pentru
tronsonul pentru care s-a depus o cerere de ofertă, Cernavodă - Medgidia, 3,38
milioane de lei, fără TVA, vor fi folosiţi pentru exproprierea a 760 imobile
aflate pe o distanţă de 19 kilometri. Restul de bani, 2,67 milioane de lei,
fără TVA, vor fi achitaţi pentru exproprierea a 590 de imobile de pe tronsonul
Cernavodă - Constanţa, care are o lungime de 31 kilometri. În cazul în care
proiectul final al construcţiei autostrăzii va necesita exproprierea unui număr
suplimentar de terenuri, reprezentanţii CNADNR susţin că ar mai fi vorba de
alte 100 de imobile. Contractele, finanţate de la bugetul de stat ca parte a
contribuţiei Guvernului la împrumutul BEI, vor avea o durată de şase luni, iar
ofertele vor fi deschise la 30 iunie.
La capitolul
condiţii pe care firmele interesate de licitaţia pentru tronsonul Cernavodă -
Medgidia trebuie să le respecte, figurează depunerea unei garanţii de 51.600 de
lei, o cifră medie de afaceri în ultimii trei ani de minim 8,82 milioane lei.
Pentru cei interesaţi de licitaţia pentru celălalt
tronson, Medgidia - Constanţa, aceştia trebuie să depună o garanţie de 43.000
de lei şi să fi avut în ultimii trei ani o cifră de afaceri de cel puţin 6,84
milioane lei. Pentru cele două licitaţii organizate la sfârşitul lunii iunie,
criteriul de atribuire a ambelor licitaţii este preţul cel mai mic.
Potrivit jurnalul.ro, tronsonul Cernavodă -
Medgidia va costa 224 milioane euro şi va fi construit de către compania
franceză Colas, iar tronsonul Medgidia - Constanţa va fi executat de consorţiul
italiano-german Astaldi-Max Boegl, pentru 211 milioane euro. Lucrările urmează
a se finaliza în 2011. Contractele sunt finanţate în proporţie de 71% dintr-un
împrumut BEI şi 29% reprezintă contribuţia guvernului. Valoarea contractelor
reprezintă costul execuţiei, TVA şi exproprierile, iar perioada de garanţie a
fost stabilită la doi ani.
Adauga un comentariu
Nume:
Email:
Comentariu*: