06 Aug, 2010 14:08
526
LISTA DE ERORI • Cercetările efectuate în cazul catastrofei aviatice de la Tuzla, în care şi-au pierdut viaţa 12 oameni, a restrâns lista cauzelor care ar fi putut provoca accidentul. Dacă la început anchetatorii declarau că investighează „factorul uman, factorul tehnic şi factorul de mediu“, expertizele şi declaraţiile martorilor au exclus pe rând suma de posibilităţi, ancheta concentrându-se acum pe o posibilă cauză umană. „Până în prezent nu au fost descoperite defecţiuni tehnice, dar mai sunt în derulare alte expertize tehnice. Din primele date prezentate de experţi a rezultat că motorul avionului a funcţionat normal până la momentul în care aparatul a căzut la sol“, au declarat surse apropiate anchetei. În baza acestor concluzii, coroborat cu declaraţia pilotului care a susţinut că „la scurt timp de la desprinderea de sol, avionul nu a mai putut urca“, ancheta a fost concentrată pe o culpă umană. „Ca să ne facem o idee, am verificat alte aparate AN-2. În comparaţie cu cel care s-a prăbuşit, acestea sunt adevărate epave. Cu toate acestea, ele zboară zilnic, legate cu sârmă, în condiţii de siguranţă şi nu au avut niciun incident“, au adăugat aceleaşi surse. Eroarea de pilotaj a fost şi prima concluzie trasă de cei care au observat producerea tragediei. „Era ultimul zbor, iar echipajul, pentru că vroia să plece imediat după salt acasă, şi-a luat bagajele în avion. Acest lucru combinat cu persoana în plus la bord, comandantul de la Buzău, au dus la supraîncărcarea aparatului. Din această cauză pilotul nu a ridicat avionul în două puncte înainte de decolare, pentru că ii era frică să nu intre cu elicea în pământ. S-a ridicat brusc, iar la 30 de metri a pierdut portanţa din cauza vitezei mici. Pilotul a reuşit să îl redreseze, însă, pentru că nu mai avea portanţă, a căzut placat“, a declarat un specialist în aeronautică.
• O LUNĂ DE LA ACCIDENT • Luni, 5 iulie, ora 17.40. Un avion AN-2 al Şcolii de Aplicaţie pentru Forţele Aeriene din Boboc se prăbuşeşte, în timpul decolării, la doar câteva sute de metri de capătul pistei. Din resturile AN-2-ului sunt salvaţi doar trei militari. Din cei 11 oameni rămaşi captivi în interiorul avionului nu a mai putut fi salvat niciunul. Printre ei se aflau cinci constănţeni. Locotenentul Liviu Antim, unul dintre cei trei supravieţuitori, a murit, la câteva ore de la accident, la Bucureşti, în urgenţa Spitalului Universitar de Urgenţă Militar Central. El fusese diagnosticat cu arsuri pe 90% din suprafaţa corpului. Ceilalţi doi supravieţuitori, maistrul clasa IV Marius Nazare (constănţean) şi căpitanul Daniel Bâlsanu, sunt în afara oricărui pericol. Necropsia efectuată de medicii legişti celor 11 cadavre a arătat că, dacă avionul nu lua foc, bilanţul victimelor era altul. „Acum, coroborând datele obţinute în urma necropsiei, pot spune că am găsit leziuni traumatice care ne-au arătat că unii dintre militari au murit la impact, însă am găsit şi persoane care aveau semne de violenţă mici, ceea ce înseamnă ca au supravieţuit impactului şi au murit fie din cauza intoxicaţiei cu monoxid de carbon, fie din cauza flăcărilor“, a declarat dr. Mihai Onciu, din cadrul Serviciului de Medicină Legală Constanţa.
Ti-a placut articolul?
Adauga un comentariu
Nume:
Email:
Comentariu*: