25 Mar, 2011 17:19
2242
Economie.Hotnews.ro
Firma franceza Colas care se ocupa de constructia tronsonului de
autostrada Cernavoda-Medgidia sustine ca nu a putut lucra din cauza ca
nu i-au fost incredintate terenurile si autorizatiile necesare. In cazul
a 14 kilometri de autostrada a fost nevoie de modificarea traseului. "Colas asteapta decizia finala privind noul traseu, urmand ca sa i se puna la dispozitie terenul si autorizatia de constructie",
se arata intr-o informare de presa a companiei franceze transmisa
HotNews.ro. Pe de alta parte, autoritatile romane acuza Colas de
intarziere in ceea ce priveste indeplinirea obligatiilor sale
contractuale. Astfel, Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania a transmis, pe 21 martie, firmei franceze un ultimatum
pentru a remedia deficientele, pana la data de 15 aprilie 2011.
Neconformarea constructorului pana la aceasta data conduce la rezilierea
contractului.
- "Colas a obtinut in martie
2009 contractul pentru construirea sectiunii de autostrada
Cernavoda-Medgidia. Colas a primit ordinul de serviciu de a incepe
lucrarile pe 4 iunie 2009. Initial, proiectul a fost programat sa fie
finalizat in doi ani, iar terenurile sa fie puse la dispozitia companiei
incepand cu 15 iunie 2009. Din cele 20 de kilometri de autostrada, doar
un segment de 5 kilometri a fost pus la dispozitia Colas pe 12 iulie
2010. Incepand cu aceasta data, Colas a mobilizat toate resursele
necesare pentru lucrarile de pe aceasta sectiune de autostrada. Pe 22
martie 2011, a fost eliberat terenul si notificata autorizatia de
construire pentru o noua sectiune, de data aceasta de 1,2 kilometri. In
ceea ce priveste restul de 14 kilometri, traseul ar trebui modificat din
cauza descoperirilor arheologice din 2009. Colas asteapta decizia
finala privind noul traseu, urmand ca sa i se puna la dispozitie terenul
si autorizatia de constructie. Colas colaboreaza activ cu CNADNR pentru
a gasi solutii pentru buna functionare a acestui proiect", se arata in informarea transmisa HotNews.ro.
CNADNR
sustine, pe de alta parte, de neindeplinirea obligatiilor contractuale.
"Masura (n.red. ultimatumul) a fost luata avand in vedere intarzierea
firmei in indeplinirea obligatiilor sale contractuale privind
activitatea de proiectare si executie a obiectivului mentionat, slaba
mobilizare a echipamentelor in santier precum si lipsa unui program de
lucrari coerent care sa demonstreze capacitatea sa tehnica si
organizatorica de a finaliza lucrarile in termenul prevazut", se arata
intr-un comunicat al CNADNR.
Ministrul Transporturilor, Anca
Boagiu, a declarat recent ca firma franceza Colas a solicitat
suplimentarea valorii contractului cu opt milioane de euro intrucat a
schimbat traseul.
"Colas a solicitat opt milioane de euro pentru
un proiect pe care nici nu l-au depus inca. Termenul de predare a fost
acum trei luni si daca refuza sa lucreze, sa plece acasa. Am observat
totusi ca dupa primele mele declaratii au trimis cativa oameni pe
teren", a spus ministrul.
"Exista o problema cu una dintre
companii, care practic refuza sa lucreze (...) si probabil vom ajunge la
solutia extrema, aceea a rezilierii contractului. Vom relansa licitatia
daca, si cred ca aceasta va fi solutia, va fi reziliat contractul. Nu
putem face curte cuiva care nu vrea sa munceasca in Romania", a declarat
Anca Boagiu, la inceputul lunii martie, pentru Stirile Pro TV.
Potrivit
ziarului Gandul, intr-o alta declaratie facuta pentru postul national
de radio, Anca Boagiu i-a acuzat pe cei de la Colas ca "zac ca o
molusca". "Aveau pasaje, aveau viaducte... ea s-a modificat, a devenit o
solutie mult mai facila, bazata pe umplutura de pamant. Daca schimba
solutia si inseamna in costuri bani mult mai putini si compania imi
spune: "Imi dai, in primul rand, 8 milioane, ca am zacut ca o molusca pe
contractul asta pana acum si nu am facut nimic" dupa care: "Sa stii ca
nu termin proiectul pana in 2013", atunci eu nu inteleg decat ca nu vrei
sa lucrezi", a mai declarat ministrul pentru postul national de radio.
- Tronsonul
are 20 de kilometri, iar contractul a fost castigat de Colas in
noiembrie 2008. Valoarea contractului este estimata la 634,3 milioane de
lei.
- Anca Boagiu a declarat pentru HotNews.ro ca unul din
obiectivele ministerului pentru 2011 este de a deschide traficul catre
litoral la inceputul sezonului estival, cu finalizarea lucrarilor la
sfarsitul anului viitor.
Sursa:
Economie.Hotnews.ro
Adauga un comentariu
Nume:
Email:
Comentariu*: