Cum se apara Colas, firma care se ocupa de constructia tronsonului Cernavoda-Medgidia, de acuzatiile CNADNR

image-2011-03-25-8438168-41-autostrada-soarelui.jpgFirma franceza Colas care se ocupa de constructia tronsonului de autostrada Cernavoda-Medgidia sustine ca nu a putut lucra din cauza ca nu i-au fost incredintate terenurile si autorizatiile necesare. In cazul a 14 kilometri de autostrada a fost nevoie de modificarea traseului. "Colas asteapta decizia finala privind noul traseu, urmand ca sa i se puna la dispozitie terenul si autorizatia de constructie", se arata intr-o informare de presa a companiei franceze transmisa HotNews.ro. Pe de alta parte, autoritatile romane acuza Colas de intarziere in ceea ce priveste indeplinirea obligatiilor sale contractuale. Astfel, Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania a transmis, pe 21 martie, firmei franceze un ultimatum pentru a remedia deficientele, pana la data de 15 aprilie 2011. Neconformarea constructorului pana la aceasta data conduce la rezilierea contractului.

  • "Colas a obtinut in martie 2009 contractul pentru construirea sectiunii de autostrada Cernavoda-Medgidia. Colas a primit ordinul de serviciu de a incepe lucrarile pe 4 iunie 2009. Initial, proiectul a fost programat sa fie finalizat in doi ani, iar terenurile sa fie puse la dispozitia companiei incepand cu 15 iunie 2009. Din cele 20 de kilometri de autostrada, doar un segment de 5 kilometri a fost pus la dispozitia Colas pe 12 iulie 2010. Incepand cu aceasta data, Colas a mobilizat toate resursele necesare pentru lucrarile de pe aceasta sectiune de autostrada. Pe 22 martie 2011, a fost eliberat terenul si notificata autorizatia de construire pentru o noua sectiune, de data aceasta de 1,2 kilometri. In ceea ce priveste restul de 14 kilometri, traseul ar trebui modificat din cauza descoperirilor arheologice din 2009. Colas asteapta decizia finala privind noul traseu, urmand ca sa i se puna la dispozitie terenul si autorizatia de constructie. Colas colaboreaza activ cu CNADNR pentru a gasi solutii pentru buna functionare a acestui proiect", se arata in informarea transmisa HotNews.ro.

CNADNR sustine, pe de alta parte, de neindeplinirea obligatiilor contractuale. "Masura (n.red. ultimatumul) a fost luata avand in vedere intarzierea firmei in indeplinirea obligatiilor sale contractuale privind activitatea de proiectare si executie a obiectivului mentionat, slaba mobilizare a echipamentelor in santier precum si lipsa unui program de lucrari coerent care sa demonstreze capacitatea sa tehnica si organizatorica de a finaliza lucrarile in termenul prevazut", se arata intr-un comunicat al CNADNR.

Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, a declarat recent ca firma franceza Colas a solicitat suplimentarea valorii contractului cu opt milioane de euro intrucat a schimbat traseul.

"Colas a solicitat opt milioane de euro pentru un proiect pe care nici nu l-au depus inca. Termenul de predare a fost acum trei luni si daca refuza sa lucreze, sa plece acasa. Am observat totusi ca dupa primele mele declaratii au trimis cativa oameni pe teren", a spus ministrul.

"Exista o problema cu una dintre companii, care practic refuza sa lucreze (...) si probabil vom ajunge la solutia extrema, aceea a rezilierii contractului. Vom relansa licitatia daca, si cred ca aceasta va fi solutia, va fi reziliat contractul. Nu putem face curte cuiva care nu vrea sa munceasca in Romania", a declarat Anca Boagiu, la inceputul lunii martie, pentru Stirile Pro TV.

Potrivit ziarului Gandul, intr-o alta declaratie facuta pentru postul national de radio, Anca Boagiu i-a acuzat pe cei de la Colas ca "zac ca o molusca". "Aveau pasaje, aveau viaducte... ea s-a modificat, a devenit o solutie mult mai facila, bazata pe umplutura de pamant. Daca schimba solutia si inseamna in costuri bani mult mai putini si compania imi spune: "Imi dai, in primul rand, 8 milioane, ca am zacut ca o molusca pe contractul asta pana acum si nu am facut nimic" dupa care: "Sa stii ca nu termin proiectul pana in 2013", atunci eu nu inteleg decat ca nu vrei sa lucrezi", a mai declarat ministrul pentru postul national de radio.

  • Tronsonul are 20 de kilometri, iar contractul a fost castigat de Colas in noiembrie 2008. Valoarea contractului este estimata la 634,3 milioane de lei.
  • Anca Boagiu a declarat pentru HotNews.ro ca unul din obiectivele ministerului pentru 2011 este de a deschide traficul catre litoral la inceputul sezonului estival, cu finalizarea lucrarilor la sfarsitul anului viitor.
Sursa: Economie.Hotnews.ro

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

RAJA Constanța anunță Se oprește apa în zona centrală!

18 Jul 2023 3136

E-Distribuție Dobrogea Se întrerupe curentul în Medgidia, Năvodari, Mereni și Aliman. Iată cine este afectat

18 Jul 2023 1140

Report de peste 3 milioane de euro la Joker şi de peste 1 milion de euro la 6/49, la tragerile de duminică

08 Sep 2019 1883

Asociația Elevilor din Constanța solicită demiterea ministrului Valer-Daniel Breaz pentru dezinformare

08 Sep 2019 2131

Doliu printre camarazii de pe Fregata „Regina Maria“

14 Jul 2019 12912

ANM Cum va fi vremea în aprilie

31 Mar 2019 2187

Atenţie! Poliţia Locală verifică dacă aţi plătit taxa de parcare prin SMS în zonele special amenajate

21 Oct 2018 6236

Avarie RAJA în municipiul Constanţa. Vezi dacă esti afectat!

21 Oct 2018 2565

Update. Este Ziua Imnului Naţional. Restricţii de circulaţie. Ce se întâmplă la Constanţa (galerie foto + video)

29 Jul 2018 3722

Filmul intitulat “Marea Unire- România, la 100 de ani” va putea fi urmărit pe un ecran gigant în Piaţa Ovidiu

27 Jul 2018 2229

A fost dezastru. Cantități de apă pe metrul pătrat în județul Constanța. Unde a fost, ieri, recordul de precipitații

29 Jul 2017 5451

Cutremur în România în această noapte. Distanța epicentru - principalele orașe din sud-estul României

29 Jul 2017 4739

Accident rutier grav la Cernavodă din cauza unui strănut. Un autoturism a intrat într-un microbuz aflat în stație. Două victime. Șoferul este preot (galerie foto+video)

16 Jul 2017 24187

Cutremur în România în această dimineață. Ieri a fost un lanț de alte patru. Zona seismică Vrancea foarte activă

14 Jul 2017 5229

Cutremur semnificativ în România în această noapte. Ce magnitudine a avut și la ce distanță a fost epicentrul față de orașele județului Constanța

13 Jul 2017 16944