19 Jan, 2009 17:47
2185
Cancelaria Primului-ministru
BULETIN GUVERNAMENTAL
19 ianuarie 2009
DECLARATII
Mesaj de condoleanţe al Primului-Ministru Emil Boc
„Am primit cu profund regret vestea trecerii la cele veşnice a marelui poet şi patriot Grigore Vieru.
Artist şi militant, liric de mare talent şi conştiinţă înaltă, inovator în creaţie dar şi păstrător al tradiţiei, Grigore Vieru şi-a câştigat un loc de cinste în memoria culturală a ţării noastre.
Aduc un omagiu celui care, prin credinţa şi forţa morală cu care s-a dedicat apărării limbii, spiritului şi valorilor româneşti, a devenit un model de patriotism şi un simbol.
Sincere condoleanţe familiei, prietenilor, tuturor celor care l-au iubit şi admirat!”
(Guvernul Romaniei - Biroul de presa - 18.01.2009)
Briefing de presă susţinut de primul-ministru Emil Boc, ministrul Finanţelor, Gheorghe Pogea şi ministrul Sănătăţii, Ion Bazac, la finalul şedinţei de
Emil Boc : Bună seara tuturor. O să vă prezentăm câteva dintre concluziile şedinţei de Guvern de astăzi. Pe lângă faptul că am discutat aspecte organizatorice legate de organizarea şi funcţionarea ministerelor sau aspecte tehnice legate de organizarea alegerilor locale, am abordat trei teme principale.
În primul rând am făcut o radiografie a anului economic 2008. În al doilea rând, am realizat o primă abordare guvernamentală cu privire la proiecţia bugetară a anului 2009, şi am discutat o nouă politică în domeniul medicamentelor compensate, în vederea scăderii preţului acestora cu cel puţin 10%. Aceste componente o să vi le prezint împreună cu colegii mei, domnul ministru Pogea şi domnul ministru Bazac, ministrul Sănătăţii.
În privinţa primei componente: Anul 2008 - o scurtă radiografie economică. În condiţiile unei creşteri economice de 7,8% avem un deficit bugetar de 5,2%. Ce înseamnă asta? Guvernul trecut a cheltuit cu 6,7 miliarde de euro mai mult decât a încasat. Din nefericire, cheltuielile suplimentare peste nivelul resurselor disponibile nu au fost canalizate spre investiţii, adică lucrări de infrastructură, în esenţă, ci acele resurse financiare suplimentare, acele cheltuieli suplimentare au fost direcţionate către cheltuieli de personal şi cheltuieli cu bunuri şi servicii, în esenţă. Şi o să vă dau două exemple. Cheltuielile de personal, în anul 2008, au fost cu 35% mai mari decât în anul 2007. Cheltuielile cu bunuri şi servicii au fost cu 36% mai mari, în 2008, raportate la anul 2007. Ce înseamnă asta ? Că acel deficit, acele 6,7 miliarde de euro, repet, cheltuite mai mult decât ceea ce a încasat, nu s-au dus în sectoarele direct eficiente, productive şi care să lase în urmă autostrăzi, centuri ocolitoare sau alte investiţii publice. Ci s-au dus cu preponderenţă, repet, spre aceste cheltuieli de personal şi de bunuri şi servicii.
În al treilea rând, am observat că avem restanţe majore la facturi neîncasate. Adică, pentru lucrări care s-au efectuat în anul 2008 şi nu s-au plătit banii. Numai la nivel guvernamental, adică pentru ceea ce are obligaţie Guvernul, fără bugetele locale, avem facturi neachitate în valoare de 1,1 miliarde de euro.
Şi a patra componentă, pe această radiografie, este atragerea de fonduri europene. Guvernul trecut şi-a propus să atragă fonduri europene în valoare de 2,87 de miliarde de euro, iar vechiul Guvern a reuşit să atragă fonduri europene doar în valoare de 0,764 miliarde de euro, adică mai puţin cu 2,1 miliarde de euro. Mai puţin decât şi-a propus în proiectul de buget.
Acum, o foarte scurtă proiecţie - pentru că domnul ministru va detalia cele pe care le-am anunţat - o abordare a anului 2009. Aşa cum am declarat în faţa Parlamentului, obiectivul acestui guvern, guvern bazat pe parteneriatul pentru România şi cu un program de guvernare fundamentat pe priorităţile României, obiectivul principal este asigurarea stabilităţii ţării în această perioadă de criză.
Din acest punct de vedere avem în atenţie cel puţin următoarele elemente:
1. Menţinerea şi crearea de noi locuri de muncă şi de sprijinire a mediului de afaceri şi a IMM-urilor, în aceste condiţii dificile, pentru a putea asigura funcţionarea economiei. De aceea, şi decizia pe care am luat-o de a sprijini IMM-urile, şi pe toţi cei care sunt implicaţi în activităţi productive prin plata facturilor restante, chiar dacă ele sunt de la guvernul anterior, pentru a nu crea blocaje în economie. Este o decizie importantă, pentru a preveni, şi în aceste condiţii de criză dificile, apariţia unor greutăţi suplimentare legate de blocajele legate de lipsa finanţării datorate oarecum guvernului - acum nu vă mai vorbim de guvernul trecut, ci de guvernul actual. Guvernul are această obligaţie globală, să nu producă blocaje suplimentare în economie. De aceea, vom întreprinde acele măsuri, în limita resurselor disponibile şi a veniturilor pe care le avem, să eliminăm blocajele prin plata acestor facturi restante.
În al doilea rând, este vorba de investiţia publică majoră în infrastructură. Că vorbim de investiţia în infrastructura de transport, în cea din agricultură, în cea de mediu, în cea din sănătate, educaţie sau vorbim de programul de reabilitare termică a blocurilor de locuit, vorbim de o investiţie ca o sursă alternativă de creare de locuri de muncă. Şi, în acelaşi timp, ca o componentă a planului anti-criză, a situaţiei în care ne aflăm, prin investiţii, repet, investiţii publice masive. O să vă dau un scurt exemplu : reabilitarea termică a blocurilor de locuit, printr-un program masiv de reabilitare termică a blocurilor de locuit din România. Pe de o parte, realizăm un câştig la factura pe care o plăteşte cetăţeanul la energia termică, economia fiind între 30 - 35% prin reabilitarea termică a blocurilor. Iar pe de altă parte, găsim noi locuri de muncă şi dăm şi industriei autohtone posibilitatea să aibă comenzi în vederea asigurării acestui mecanism.
COMUNICATE – SEDINTA DE GUVERN
Ministrul Sănătăţii, Ion Bazac, a prezentat Guvernului un set de principii care vor sta la baza elaborării unei noi politici în domeniul preţului la medicamente, care are scopul de a creşte accesul pacientului la tratamente moderne şi la preţuri accesibile
Ministrul Sănătăţii, Ion Bazac, a prezentat astăzi Guvernului un set de principii care vor sta la baza elaborării unei noi politici în domeniul preţului la medicamente, care are scopul de a creşte accesul pacientului la tratamente moderne şi la preţuri accesibile.
Cele mai importante direcţii propuse de ministrul Sănătăţii sunt:
· Încurajarea prescripţiei generice pe baza denumirii comerciale internaţionale.
· Stabilirea preţului minim la nivel european şi eliminarea tuturor excepţiilor. “Practic, preţul aprobat în România trebuie să fie preţul cel mai mic identificat într-un coş de 12 state membre ale UE din care alegem pentru fiecare medicament nou înregistrat preţul cel mai mic”, a explicat ministrul Sănătăţii.
· Stabilirea preţurilor la un curs unic interbancar luat în considerare o singură dată pe an la adoptarea bugetului naţional.
· Eliminarea discrepanţelor din piaţă prin actualizarea preţurilor la medicamentele din producţia internă în aceleaşi condiţii cu cele din import
· Alinierea la normele europene privind concurenţa.
· Calcularea tuturor preţurilor medicamentelor în lei, inclusiv la producător.
· Recalcularea anuală a preţurilor.
· Revizuirea cotelor de adaos pe întreg lanţul de distribuţie şi eliminarea diferenţelor între producătorii autohtoni şi importatori.
“Medicamentele în România trebuie să fie la preţuri transparente, la preţuri mai mici”, a subliniat ministrul Sănătăţii, Ion Bazac.
(Guvernul Romaniei - Biroul de presa - 16.01.2009)
Membrii Guvernului au analizat rezultatele economice ale anului 2008 şi proiecţia bugetară pe acest an, a anunţat primul-ministru Emil Boc, la finalul şedinţei de Guvern
Membrii Guvernului au analizat astăzi rezultatele economice ale anului 2008 şi proiecţia bugetară pe acest an, a anunţat primul-ministru Emil Boc, la finalul şedinţei de Guvern.
În ceea ce priveşte rezultatele economice ale anul 2008, şeful Executivului a precizat că în condiţiile unei creşteri economice de 7,8%, se înregistrează un deficit bugetar de 5,2%, ceea ce înseamnă că Executivul a cheltuit anul trecut cu 6,7 miliarde euro mai mult decât a încasat. “Acele 6,7 miliarde de euro cheltuite mai mult decât ceea ce a încasat nu s-au dus în sectoarele direct eficiente, productive, care să lase în urmă autostrăzi, centuri ocolitoare sau alte investiţii publice, ci s-au dus cu preponderenţă, spre cheltuieli de personal şi de bunuri şi servicii”, a arătat primul-ministru.
Premierul a precizat, de asemenea, că sunt restanţe majore la facturi neîncasate, numai la nivel guvernamental, fără bugetele locale, facturile neachitate fiind în valoare de 1,1 miliarde de euro. Ministrul Finanţelor, Gheorghe Pogea, a anunţat că începând cu această lună vor fi plătite, eşalonat, toate facturile restante din 2008 ale ordonatorilor principali de credite din sistemul de stat, către agenţii economici, pe baza unei programări financiare. „Intenţionez să plătesc circa 600 de milioane după data de 25 a acestei luni, când sunt încasări mari de la buget, circa 1,5 miliarde de lei, în luna februarie şi diferenţa - de aproape 900 de milioane - pentru facturile emise, în martie”, a precizat ministrul Finanţelor. De asemenea, ministrul Finanţelor a adăugat că singurele plăţi care se vor efectua până la aprobarea bugetului de stat vor fi cele destinate plăţii salariilor, pensiilor, alocaţiilor şi subvenţiile pentru încălzire.
Atragerea de fonduri europene este o altă componentă a analizei făcută de membrii Cabinetului. „Guvernul trecut şi-a propus să atragă fonduri europene în valoare de 2,87 de miliarde de euro, dar a reuşit să acceseze doar în valoare de 0,764 miliarde de euro”, a precizat primul-ministru.
Şeful Executivului a subliniat că obiectivul principal al Guvernului este asigurarea stabilităţii ţării în perioada de criză şi, din acest punct de vedere, va avea în atenţie următoarele elemente:
· Menţinerea şi crearea de noi locuri de muncă şi de sprijinire a mediului de afaceri şi a IMM-urilor, pentru a putea asigura funcţionarea economiei. „Din acest motiv am luat decizia de a sprijini IMM-urile şi pe toţi cei care sunt implicaţi în activităţi productive prin plata facturilor restante, chiar dacă ele sunt de la guvernul anterior, pentru a nu crea blocaje în economie”, a precizat primul-ministru.
· Investiţia publică majoră în infrastructură. „Fie că vorbim de investiţia în infrastructura de transport, în cea din agricultură, în cea de mediu, în cea din sănătate, educaţie sau vorbim de programul de reabilitare termică a blocurilor de locuit, vorbim de o investiţie ca o sursă alternativă de creare de locuri de muncă”, a arătat premierul Emil Boc.
· Atragerea de fonduri europene. „Guvernul nostru are o prioritate majoră din atragerea fondurilor europene. De aceea am şi înfiinţat comitetul interministerial sub coordonarea directă a premierului şi a vice-premierului, pentru monitorizarea săptămânală a modului în care sunt atrase resursele financiare europene”, a subliniat şeful Executivului.
· Protejarea categoriilor de populaţie care sunt cele mai afectate de criza economică. „Ne referim la protejarea celor cu salarii mici, la protejarea celor cu pensii mici, astfel încât să nu fie vulnerabili în această perioadă de criză”, a precizat primul-ministru.
În ceea ce priveşte proiecţia bugetară pe anul 2009, ministrul Finanţelor, Gheorghe Pogea, a afirmat că aceasta se axează pe o rată a creşterii economice de 2,5%, un Produs Intern Brut estimat la 579 de miliarde de lei şi un curs mediu de schimb de 4 lei/euro, iar deficitul bugetar estimat se situează la aproximativ 2% din PIB. “În opinia mea, cel mai important lucru în proiecţia unui buget este o estimare realistă a veniturilor publice. Din acest punct de vedere, în ultimele săptămâni, din proiecţia noastră rezultă că aceste venituri publice la actuala structură a economiei, chiar dacă ea are un potenţial mare, nu vor depăşi 32,1% din PIB”, a menţionat ministrul Finanţelor.
(Guvernul Romaniei - Biroul de presa - 16.01.2009)
Guvernul a aprobat organizarea şi funcţionarea Ministerului Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale
Guvernul a aprobat în şedinţa de astăzi organizarea şi funcţionarea Ministerului Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale. Hotărârea prevede extinderea competenţelor ministerului, precum şi reorganizarea structurilor din cadrul şi din subordinea acestei instituţii.
MADR este autoritatea publică centrală responsabilă cu elaborarea, reglementarea şi implementarea politicilor agricole comunitare şi naţionale şi cu dezvoltarea, pe baze moderne, a domeniilor sale de activitate.
Agricultura şi producţia alimentară, dezvoltarea rurală, pescuitul şi acvacultura, silvicultura, îmbunătăţirile funciare, optimizarea exploataţiilor şi conservarea solurilor, cercetarea ştiinţifică de specialitate şi fitosanitar, reprezintă domeniile de activitate ale MADR.
Activitatea ministerului vizează, de asemenea, asigurarea securităţii alimentare prin creşterea producţiei agricole, absorbţia fondurilor comunitare destinate finanţării domeniilor specifice, stimularea transformării gospodăriilor ţărăneşti în exploataţii agricole moderne cu caracter comercial, susţinerea financiară şi fiscală a agriculturii prin programe multianuale.
În structura ministerului, în coordonarea directă a ministrului, funcţionează Autoritatea competentă pentru acreditarea agenţiilor de plăţi pentru agricultură, dezvoltare rurală şi pescuit şi a Organismul Coordonator al agenţiilor de plăţi pentru agricultură, dezvoltare rurală şi pescuit, care acordă şi/sau retrage acreditarea de funcţionare a acestora.
În subordinea MADR funcţionează Societatea Naţională a Produselor Agricole SA, Administraţia Naţională a Îmbunătăţirilor Funciare, Societatea Naţională a Îmbunătăţirilor Funciare şi Regia Naţională a Pădurilor – Romsilva, iar în coordonarea ministerului se află Academia de Ştiinţe Agricole şi Silvice „Gheorghe Ionescu-Şişeşti”, Autoritatea Hipică Naţională, Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Îmbunătăţiri funciare - I.N.C.D.I.F. „ISPIF” Bucureşti.
Potrivit hotărârii, în structura MADR sunt trei secretari de stat şi un subsecretar de stat, care exercită atribuţiile delegate de ministru şi un număr maxim de 605 de posturi, exclusiv demnitarii.
Actul normativ adoptat în şedinţa de astăzi abrogă HG nr. 385/2007, care reglementa organizarea şi funcţionarea Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale.
(Guvernul Romaniei - Biroul de presa - 16.01.2009)
Multiculturalismul şi promovarea creaţiei culturale contemporane vor constitui repere esenţiale ale politicilor de profil în perioada 2009-2012, se precizează într-o Hotărâre privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Culturii, Cultelor şi Patrimoniul Naţional
Multiculturalismul şi promovarea creaţiei culturale contemporane vor constitui repere esenţiale ale politicilor de profil în perioada 2009-2012, se precizează într-o Hotărâre privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Culturii, Cultelor şi Patrimoniul Naţional, adoptată în şedinţa de astăzi a Guvernului.
Actul normativ creează cadrul legislativ pentru reorganizarea Ministerului Culturii, Cultelor şi Patrimoniul Naţional, în acord cu prevederile Programului de guvernare pe perioada 2009-2012, în domeniul culturii. De asemenea, Hotărârea de Guvern stabileşte obiectivele generale şi atribuţiile principale şi specifice pe care le are Ministerul Culturii, Cultelor şi Patrimoniului Naţional.
Noile reglementări urmăresc, totodată, crearea premiselor şi a cadrului instituţional necesar corelării Strategiei de dezvoltare durabilă 2030, respectiv armonizarea şi actualizarea strategiilor sectoriale de profil cuprinse în Planul naţional de dezvoltare 2007-2013 în privinţa patrimoniului cultural, culturii şi cultelor şi a celui pentru elaborarea secţiunilor specifice ale Planului naţional de dezvoltare 2014-2020.
Informaţii de background:
Potrivit Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 221 din 23 decembrie 2008, se înfiinţează Ministerul Culturii, Cultelor şi Patrimoniului Naţional, prin reorganizarea Ministerului Culturii şi Cultelor.
(Guvernul Romaniei - Biroul de presa - 16.01.2009)
Guvernul a aprobat o hotărâre privind stabilirea modelelor proceselor-verbale pentru consemnarea rezultatelor votării la alegerile locale parţiale din perioada 2009-2012
Guvernul a aprobat, în şedinţa de astăzi, o hotărâre privind stabilirea modelelor proceselor-verbale pentru consemnarea rezultatelor votării la alegerile locale parţiale din perioada 2009-2012.
Astfel, potrivit actului normativ, se vor folosi aceleaşi modele de procese-verbale utilizate în cadrul alegerilor locale din 2008. Este vorba despre modelele stabilite prin HG nr.272/2008, cu modificările şi completările ulterioare, care vor fi adaptate în mod corespunzător în ceea ce priveşte data desfăşurării scrutinului.
De asemenea, Guvernul a adoptat un set de Hotărâri pentru organizarea alegerilor locale parţiale. Astfel, actele normative prevăd stabilirea modelului ştampilelor care se folosesc la alegerile locale parţiale, modelul buletinelor de vot care sunt folosite la alegerile locale parţiale, modelul timbrului autocolant, a condiţiilor de tipărire, de gestionare şi de utilizare a acestuia la alegerile locale parţiale.
Programul calendaristic pentru realizarea activităţilor necesare organizării şi desfăşurării în bune condiţii a alegerilor locale parţiale se aprobă de către Autoritatea Electorală Permanentă şi se comunică prefecţilor din judeţele unde se organizează alegeri locale parţiale în termen de cel mult 5 zile de la data stabilirii acestora.
Cheltuielile necesare pentru organizarea şi desfăşurarea alegerilor locale parţiale se suportă din bugetele locale ale comunelor, oraşelor, municipiilor, sectoarelor municipiului Bucureşti, ale judeţelor sau al municipiului Bucureşti, după caz.
(Guvernul Romaniei - Biroul de presa - 16.01.2009)
Guvernul a suplimentat cu 85 de milioane de lei suma destinată acordării ajutorului de minimis pentru producătorii agricoli care au înfiinţat culturi de toamnă în 2008 şi s-au încadrat în prevederile legale
Guvernul a suplimentat cu 85 de milioane de lei suma destinată acordării ajutorului de minimis pentru producătorii agricoli care au înfiinţat culturi de toamnă în 2008 şi s-au încadrat în prevederile legale, stabileşte o hotărâre adoptată în şedinţa de astăzi.
Resursele financiare necesare punerii în aplicare a deciziei de astăzi a Guvernului vor fi asigurate de la bugetul de stat, în limita prevederilor bugetare aprobate Ministerului Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale (MAPDR) pe anii 2008 şi 2009.
De prevederile actului normativ vor beneficia aproximativ 300.000 de fermieri, care vor primi un sprijin financiar de 200 lei/hectar pentru culturile agricole înfiinţate în toamna anului trecut.
Informaţii de background:
Măsura a fost necesară ca urmare a faptului că HG nr. 1153/2008 stabilea valoarea resurselor financiare alocate ajutorului de minimis în 2008 la 235.715,0 mii lei, însă acelaşi act normativ preciza, la alin (1) că „se acordă sprijin financiar de 200 lei/ha pentru o suprafaţă pe care se înfiinţează culturi de toamnă de minimum 1 ha, până la maximum 120 ha inclusiv, pe exploataţie”. Astfel, suma ajutorului de minimis, calculată la 200 lei/ha, era suficientă pentru o suprafaţă de totală de 1178,6 mii ha, în condiţiile în care, în toamna anului 2008, s-au înfiinţat astfel de culturi pe o suprafaţă de circa 2850,0 mii ha, după cum reiese din datele operative ale MAPDR.
Ajutorul de minimis în sectorul producţiei agricole se acordă de către statele membre ale Uniunii Europene în baza „Regulamentului (CE) nr. 1.535/2007 privind aplicarea art. 87 şi 88 din Tratatul CE ajutoarelor de minimis în sectorul producţiei de produse agricole”.
(Guvernul Romaniei - Biroul de presa - 16.01.2009)
Executivul discută, în primă lectură, proiectul de buget
Membrii Cabinetului vor discuta, în primă lectură, în şedinţa de astăzi a Guvernului, proiectul legii bugetului de stat şi proiectul legii bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2009.
„Agenda şedinţei este cea anunţată de ieri. Vă propun să începem discuţiile exact în ordinea punctelor din agenda reuniunii”, a afirmat primul-ministru Emil Boc la începutul şedinţei de Guvern.
Primele puncte ale Agendei sunt dezbateri legate de proiectele bugetului de stat şi al asigurărilor sociale de stat pe acest an.
Între proiectele de acte normative care se regăsesc pe ordinea de zi a şedinţei de astăzi sunt:
· Proiectul de Hotărâre privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale,
· Proiectul de Hotărâre pentru modificarea HG nr. 1718/2008 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii,
· Proiectul de Hotărâre privind stabilirea modelelor proceselor-verbale pentru consemnarea rezultatelor votării la alegerile locale din perioada 2009-2012.
(Guvernul Romaniei - Biroul de presa - 16.01.2009)
GUVERN
Ministerul Administratiei si Internelor
Vizita de pre-evaluare în domeniul protecţiei datelor personale
Ministerul Administraţiei si Internelor continuă demersurile de pregătire în perspectiva vizitei de evaluare Schengen în domeniul protecţiei datelor personale, care va avea loc în luna aprilie 2009.
In acest sens, Departamentul Schengen din cadrul M.A.I. a organizat în perioada 15-16 ianuarie 2009 o vizită de pre-evaluare în domeniul protecţiei datelor personale, realizata de doi experţi străini în domeniu din Slovenia şi Germania. Acţiunea s-a desfăşurat în colaborare cu Oficiul European de Asistenţă Tehnică al Comisiei Europene - TAIEX şi cu sprijinul unor reprezentanţi ai Autorităţii Naţionale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal, M.A.I., M.A.E. şi M.J.L.C.
Aceasta pre-evaluare a vizat aspecte teoretice şi practice privind prelucrarea datelor cu caracter personal la nivelul autorităţilor române cu atribuţii în aplicarea legii.
Informaţii de background
România şi-a propus ca obiectiv aderarea la spaţiul Schengen în martie 2011. Acest deziderat presupune îndeplinirea standardelor Schengen în 5 domenii care vor fi supuse procesului de evaluare Schengen: cooperare poliţienească, protecţia datelor personale, vize, frontiere şi SIS.
(Comunicat de presa MAI, 16 ianuarie 2009)
Videoconferinţa cu prefectii
Ministrul interimar al administraţiei şi internelor, Dan Nica, s-a adresat prefecţilor, vineri, 16 ianuarie 2009, în cadrul unei videoconferinţe având ca teme alimentarea centralizată cu energie termică, aplicarea legilor fondului funciar, organizarea alegerilor locale parţiale care urmează să aibă loc la data de 15 februarie a.c. precum şi aspecte legate de ordine şi siguranţă publică.
Referindu-se la aprovizionarea cu combustibili, ministrul Dan Nica a precizat că Guvernul va acorda în continuare sprijin pentru menţinerea unui nivel suportabil al facturilor la energia termică livrată populaţiei.
Ministrul a atras atenţia autorităţilor locale asupra faptului că operatorii pe care îi au în subordine trebuie să-şi respecte cotele de gaze naturale alocate, în vederea protejării funcţionării sistemului naţional de gaze, prin menţinerea echilibrului între cantităţile de gaze consumate şi cele extrase.
Referindu-se la datoriile înregistrate de către furnizorii de combustibili, oficialul guvernamental a precizat că, prin Ordinul Ministrului administraţiei şi internelor a fost alocată suma de 138 milioane lei, pentru compensarea creşterilor neprevizionate ale preţurilor combustibililor în ianuarie 2009.
„Totodată, s-a solicitat Ministerului Finanţelor Publice deschiderea finanţării, urmând ca în zilele imediat următoare banii să ajungă la primării“, a adăugat ministrul Dan Nica.
Referitor la nivelul facturilor la energia termică livrată populaţiei în perioada noiembrie – decembrie 2008, ministrul interimar al administraţiei şi internelor a comunicat prefecţilor că s-a dispus efectuarea de către A.N.R.S.C. a unui control la R.A.D.E.T. Bucureşti.
În cadrul videoconferinţei, au fost abordate şi aspecte legate de aplicarea legilor fondului funciar. În acest sens, ministrul a subliniat faptul că, de la începutul aplicării legilor fondului funciar şi până la sfârşitul anului trecut, au fost retrocedate 12.552.607 ha, pentru care au fost emise un număr de 5.167.838 titluri de proprietate, ceea ce reprezintă 95% din numărul total al cererilor validate.
Ministrul Dan Nica a atras atenţia preşedinţilor comisiilor locale pentru stabilirea dreptului de proprietate asupra terenurilor că au responsabilitatea de a solicita insistent cetăţenilor să completeze documentaţiile aferente cererilor depuse.
Totodată, a apreciat că prefecţii trebuie să acorde mai multă atenţie activităţii comisiilor locale unde se constată întârzieri în procesul de validare a cererilor, punându-se la dispoziţia acestora specialişti care să acorde consultanţa necesară.
Pe ordinea de zi a videoconferinţei s-au aflat şi măsurile care au fost luate pentru organizarea şi desfăşurarea alegerilor locale parţiale în nouă localităţi din judeţele Alba, Bihor, Hunedoara, Cluj, Olt şi Timiş.
Pe de altă parte, ministrul a subliniat importanţa măsurilor de ordine şi siguranţă publică, cerând Poliţiei şi Jandarmeriei Române să identifice, în regim de urgenţă, instituţiile de învăţământ cu probleme în planul ordinii publice şi siguranţei elevilor.
„Concomitent să fie susţinută o campanie de prevenire a infracţionalităţii, dar şi a evenimentelor rutiere în zona şcolilor, mai ales în intervalele orare de venire şi plecare de la cursuri“, a precizat demnitarul.
Ministrul a mai cerut să fie dinamizate activităţile şi suplimentate efectivele de poliţie rutieră la sfârşitul săptămânii, în special pe traseele spre principalele zone de agrement.
În încheierea videoconferinţei, domnul Dan Nica a solicitat autorităţilor din Iaşi şi Focşani să ia măsurile necesare desfăşurării în bune condiţii a manifestărilor dedicate sărbătoririi Unirii Principatelor Române.
(Comunicat de presa MAI, 16 ianuarie 2009)
Ministerul Agriculturii, Pădurilor si Dezvoltării Rurale
Domnul Ilie Sârbu, Ministrul Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale se află în zilele de 19 şi 20 ianuarie 2009 la Bruxelles pentru a participa la reuniunea Consiliului Miniştrilor Agricultură şi Pescuit
Domnul Ilie Sârbu, Ministrul Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale se află în zilele de 19 şi 20 ianuarie 2009 la Bruxelles pentru a participa la reuniunea Consiliului Miniştrilor Agricultură şi Pescuit.
Sesiunea Consiliului de Miniştri va fi deschisă luni, 19 ianuarie, sub preşedinţia domnului Petr GANDALOVIČ, Ministrul Agriculturii din Republica Cehă.
(Comunicat de presa MAPDR, 19 ianuarie 2009)
Guvernul a suplimentat cu 85 de milioane de lei suma destinată acordării ajutorului de minimis pentru producătorii agricoli care au înfiinţat culturi de toamnă în 2008 şi s-au încadrat în prevederile legale
Guvernul a suplimentat cu 85 de milioane de lei suma destinată acordării ajutorului de minimis pentru producătorii agricoli care au înfiinţat culturi de toamnă în 2008 şi s-au încadrat în prevederile legale, s-a stabilit printr-o hotărâre adoptată în şedinţa din 16 ianuarie 2009.
Măsura a fost necesară ca urmare a faptului că HG nr. 1153/2008 stabilea valoarea resurselor financiare alocate ajutorului de minimis în 2008 la 235.715,0 mii lei, însă acelaşi act normativ preciza, la alin (1) că „se acordă sprijin financiar de 200 lei/ha pentru o suprafaţă pe care se înfiinţează culturi de toamnă de minimum 1 ha, până la maximum 120 ha inclusiv, pe exploataţie”.
Astfel, suma ajutorului de minimis, calculată la 200 lei/ha, era suficientă pentru o suprafaţă de totală de 1178,6 mii ha, în condiţiile în care, în toamna anului 2008, s-au înfiinţat astfel de culturi pe o suprafaţă de circa 2850,0 mii ha, conform datelor operative ale MAPDR.
Resursele financiare necesare punerii în aplicare a hotărârii Guvernului vor fi asigurate de la bugetul de stat, în limita prevederilor bugetare aprobate Ministerului Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale (MA
Ti-a placut articolul?
Adauga un comentariu
Nume:
Email:
Comentariu*: