Vezi ce agenţii trimit cei mai mulţi turişti pe litoralul românesc

Litoralul românesc, cu 40% din capacitatea de cazare la nivel naţional, a devenit afacerea de bază pentru unele dintre marile agenţii de turism româneşti, dar şi o muncă grea şi puţin profitabilă pentru altele, care scot treptat din ofertă o parte dintre hotelurile de la Marea Neagră.

"Deşi nu pare, nu e uşor să vinzi litoralul românesc, pentru că imaginea acestuia în România nu e foarte bună şi există multe nemulţumiri vizavi de calitatea serviciilor în staţiuni. Pentru o agenţie care trimite turişti la marea românească rata câştigului este, în medie, de 7,5%, mult mai mică faţă de destinaţiile externe, unde e de 10-12%", spune Lucia Morariu, unul dintre acţionarii agenţiei de turism Eximtur din Cluj. Compania a adus anul trecut pe litoral circa 50.000 de turişti români, cu o cifră totală de vânzări pe litoral de aproximativ 4,7 milioane euro, faţă de 6 milioane de euro în anul 2009 şi aproximativ 60.000 de turişti. Ea a explicat că turiştii tradiţionali de litoral ai Eximtur, cât şi o mare parte din agenţiile care revând produsele turoperatorului din Cluj, au început din ce în ce mai mult să solicite destinaţii externe sau alte destinaţii din ţară, în detrimental litoralului. "Ne facem treaba în continuare, aducem turişti la mare, dar am constatat că cererea românilor se îndreaptă mai mult spre destinaţii externe. În plus, a scăzut şi valoarea pachetelor pe litoral, cu circa 20%", explică Morariu, care afirmă că dacă în anul 2006 seriile de 10 zile erau cele mai vândute în staţiunile de la Marea Neagră, în 2010 pachetele de 5-7 zile au fost cele mai solicitate. La baza acestei scăderi stă accesul greoi spre litoral, ambientul din staţiuni (câini vagabonzi, parcuri neîntreţinute şi zgomot), lipsa agrementului şi a facilităţilor de tip all inclusive.

"Noi vom reduce de anul viitor, cu cel puţin 40%, numărul hotelurilor cu care lucrăm şi ne vom orienta spre hoteluri mai puţine şi care oferă cu adevărat servicii de calitate", a mai spus Morariu.

Pe de altă parte, agenţia Mareea din Deva estimează că în acest an va depăşi vânzările de anul trecut cu 10-15% la pachetele pe litoral. Mareea din Deva a trimis pe litoral 48.000 de persoane anul trecut, ce i-au adus 4,3 milioane de euro.

"Litoralul românesc trebuie să se orienteze către segmentul family. Mamaia ar trebui să fie destinaţia segmentului de piaţă tânăr, iar sudul litoralului destinaţia seg­mentului family, precum şi a segmentului wellnes & spa", a spus Marius Usturoiou, directorul general al Mareea.

Şi Accent Travel a trimis anul trecut la mare 18.500 de turişti, cu peste 1.000 mai puţin decât în 2009 şi în scădere cu 2.500 comparativ cu anul de vârf 2008.

El crede că lipsa facilităţilor pentru agrement în aproape toate staţiunile face ca atractivitatea acestora să scadă foarte mult. "Eu aş pune accent pe zona de tratament şi cură şi aş dezvolta staţiunile care au şi potenţial de spa, cum ar fi Eforie, Techirghiol şi Saturn. Celorlalte le-aş găsi câte o temă, Mamaia să fie o staţiune pentru distracţie, Jupiter pentru copii şi spectacole etc. Dacă se pot pune în practică strategii pentru fiecare staţiune, eu văd foarte bine litoralul în următorii ani. Altfel, îl văd tot mai secătuit, cu tot mai puţini turişti", a afirmat Boronea. Adrian Voican, directorul general al agenţiei Bibi Touring din Ploieşti, spune că litoralul este în declin de câţiva ani, dar scade de undeva de foarte sus şi va reprezenta încă pentru multă vreme destinaţia favorită a românilor. Bibi Touring a trimis anul trecut în staţiunile de la Marea Neagră 13.000 de români, cu 1.000 mai puţin decât în 2009 şi în scădere cu 4.000 faţă de 2007. Voican afirmă că este uşor pentru o agenţie să lucreze cu litoralul, pentru că pe 60 de kilometri este concentrată 40% din capacitatea totală de cazare a României, respectiv 140.000 de locuri.

www.zf.ro


Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Firme Constanța Acționarii companiei Șantierul Naval 2 Mai SA, convocați la AGA! Se discută acordul-cadru pentru serviciile juridice

08 May 2024 1458

Firme Constanța AGA la Alliance Qwest Company SA, fondată de Mirea, Mazăre, Constantinescu, Secărea. Se repartizează profitul

06 May 2024 1003

Firme din Constanța Adunarea Generală a Acționarilor Salport SA, convocată pentru decizii importante!

02 May 2024 496

Afaceri Constanța Punct de lucru al SC Vivinco Winery SRL deschis la Murfatlar

01 May 2024 592

Firme Constanța Sterk Plast SRL nu mai este administrată de Erkan Genc

01 May 2024 470

Firme Constanța Acționarii Granat SA, convocați la AGA! Se decide repartizarea profitului companiei

28 Apr 2024 451

Decizii AGA Asociatul minoritar, municipiul Constanța a încasat în ultimii ani dividende de aproape 2 milioane de lei de la Telegondola-Mamaia SRL

22 Apr 2024 466

Firme Constanța AGA Vinvico SA! Se stabilește bugetul pe 2024

21 Apr 2024 536

Firme Constanța AGA la Șantierul Naval 2 Mai SA! Acționarii, chemați să stabilească repartizarea profitului din 2023 și fixarea dividendului

19 Apr 2024 606

Transilvania Investments Alliance SA contestă convocatorul AGA a Neptun Olimp SA. Dosarul, pe masa Tribunalului Constanța

19 Apr 2024 623

Ce au decis magistrații în cauza Matichescu &Micu vs. AGA Airtours SRL

12 Apr 2024 629

Firme Constanța Acționarii Neptun-Olimp, convocați în AGA. Vor supune la vot închirierea terenului Complexului Maramureș din Olimp

05 Apr 2024 485

Convocator privind Adunarea Generală Ordinară a Acționarilor SC CAMPIO ICM SA

03 Apr 2024 418

Firme Constanța Decizii ale Adunării Generale a Acţionarilor Mamaia SA!

28 Mar 2024 609

Știri Portul Constanța Verdict amânat pentru profitul din port! Fondul Proprietatea SA, în așteptare

28 Mar 2024 772