SPIT Constanţa și marea mutare în noul sediu. A cumpărat mai multe servicii de transport, dar şi un Nissan Qashqai (documente)

Anul trecut, în luna noiembrie, Serviciul Public de Impozite, Taxe şi alte Venituri ale Bugetului Local Constanţa anunţa că din noul an fiscal va avea un sediu nou pentru persoanele juridice, pe bulevardul Tomis nr. 112. De atunci, SPIT a început să achiziţioneze prin procedura cumpărării directe mai multe bunuri şi servicii care prevestesc mutarea în noul sediu din bulevardul Tomis nr. 112.
 
Astfel, potrivit Serviciului Electronic de Achiziţii Publice (SEAP), în ultimele aproape trei luni, SPIT a achiziţionat de la mai multe societăţi servicii de mutare, servicii de transport, manipulare marfă şi relocare, servicii anexe pentru transport prin asigurarea unui conducător auto calificat, precum şi alte piese de mobilier: birouri, dulapuri, scaune, ghivece, şine pentru perdele, draperii şi perdele, toate achiziţiile fiind făcute prin cumpărare directă.
 
Conform SEAP, pe 22.12.2016, SPIT a contractat, prin cumpărare directă, servicii de transport, manipulare marfă, mutare şi relocare de la societatea Dragomir Transport Services SRL. Potrivit descrierii, firma se va ocupa cu mutarea de bibliorafturi (dosare):
- personal manipulant încărcare/descărcare/ambalare: zece persoane x 37 de lei/h x zece ori/zi x două zile = 7.400 de lei;
- cutii depozitare: 1.300 de bucăţi x 8 lei/cutia = 10.400 de lei;
- etichete: 40 de lei/pachetul;
- bandă adezivă: 150 de role x 3 lei/buc = 450 de lei;
- transport două maşini Iveco Daily 3.5 TO: 12 curse x 120 de lei/cursa = 1.440 de lei;
- asigurare marfă şi ridicare materiale (carton) folosite în procesul de mutare.
 
Valoarea totală a contractului este de 19.730 de lei, echivalentul a 4.365,5272 de euro.
 
Aceeaşi firmă de transport va asigura şi serviciile de mutare, potrivit unui alt anunţ de achiziţie prin cumpărare directă, atribuit pe 5 ianuarie. Firma va asigura servicii de mutare documente, mobilier şi echipament informatic în patru locaţii ale achizitorului, incluzând accesorii necesare ambalării, ridicare materiale folosite în procesul de mutare şi asigurare marfă. Preţul de vânzare este de 41.212 lei, echivalentul a 9.121,33 de euro.
 

În data de 31.01.2017, SPIT a achiziţionat, tot prin cumpărare directă, de la aceeaşi societate - Dragomir Transport Services SRL - contractul pentru servicii de mutare documente (arhiva aparţinând achizitorului) şi asigurare marfă, TVA 0%, preţul de vânzare fiind de 5.150 de lei, echivalentul a 1.144,29 de euro.
 
Pe lângă aceste achiziţii pentru servicii de relocare, SPIT a mai achiziţionat, pe 13 ianuarie, tot prin procedura cumpărării directe, de la societatea Herarconi SRL, „servicii anexe pentru transport: prin asigurarea unui conducător auto calificat. Contractul presupune asigurarea unui conducător auto calificat, cu experienţă mai mare de trei ani, pentru deplasări pe raza municipiului Constanţa sau alte localităţi, dacă este cazul. Condiţii: să deţină permis de conducere categoria B şi să nu aibă cazier. Programul de lucru este de opt ore/zi, preţul fiind stabilit pentru o zi de lucru. Potrivit contractului, şoferul a fost plătit cu 11 lei/zi, preţul total fiind de 255,2 lei, echivalentul a 56,78 de euro.

 
Prestarea serviciilor anexe pentru transport prin asigurarea unui conducător auto calificat s-a efectuat în perioada 16.01.2017 - 31.01.2017 (11 zile lucrătoare). Potrivit contractului încheiat, firma se obligă să asigure un conducător auto, cu o experienţă de minimum trei ani în domeniu, pentru deplasări pe raza municipiului Constanţa şi pe raza altor localităţi atunci când este cazul, în cadrul unui program zilnic de opt ore/zi, de luni până vineri, exceptând zilele declarate libere şi sărbătorile legale. În situaţia în care anumite zile acordate libere prin lege se vor recupera sâmbătă, conducătorul auto va lucra şi în aceste zile; firma contractată trebuie să asigure un conducător auto care să deţină permis de conducere cel puţin categoria B. Deplasările se desfăşoară, de regulă, în timpul programului de lucru al achizitorului, conform specificului activităţii fiecărui compartiment; de asemenea, firma trebuie să instruiască conducătorul auto astfel încât acesta să respecte sarcinile trasate, respectiv: să se prezinte la începutul programului de lucru la conducătorul achizitorului sau la o persoană desemnată de către acesta pentru a primi sarcinile ce îi revin; să aibă asupra lui toate documentele prevăzute de lege pentru plecarea în cursă; să efectueze deplasările cu respectarea prevederilor OG nr. 27/2011, privind transporturile rutiere, cu modificările şi completările ulterioare.
 
Ulterior, pe 1 februarie, SPIT a revenit şi a contractat, tot de la firma Herarconi SRL şi tot prin cumpărare directă, servicii anexe pentru transport prin asigurarea unui conducător auto calificat, la preţul de 20 de lei/zi. Conform contractului publicat în SEAP, şoferul calificat, cu experienţa mai mare de trei ani, va efectua deplasări pe raza municipiului Constanţa sau a altor localităţi, dacă este cazul. Programul de lucru este de opt ore pe zi, preţul total fiind de 255,52 de lei, echivalentul a 56,73 de euro.
 
De asemenea, în luna decembrie a anului trecut, SPIT a mai făcut o achiziţie prin cumpărare directă, de la societatea Total Service International SRL, de această dată, valoarea contractului fiind mai ridicată: 67.479,14 lei, echivalentul a 14.973,07 euro, pentru un SUV - Nissan Qashqai. Potrivit anunţului publicat în SEAP, pe 13 decembrie 2016 a fost achiziţionat un autoturism Nissan Qashqai nou, nerulat, cu specificaţiile: 1.5 DCI, 110CP 2WD M/T VISIA, motor: 1461 cmc, tip motor Diesel, an fabricaţie - 2016, dotări - aer condiţionat comandat manual, geamuri electrice faţă-spate, computer bord, ABS, ESP, lungime - 4.377 mm, lăţime - 1.806 mm, caroserie tip 5 uşi, cutie viteze mecanică 6+1 trepte, masa totală autorizată - 1910 kg. Termenul de garanţie al vehiculului este de 36 de luni, în limita de 100.000 km.
 
Am încercat să obţinem explicaţii sau un punct de vedere cu privire la aceste achiziţii de la SPIT Constanţa, însă reprezentanţii instituţiei au cerut, în acest sens, efectuarea unei adrese scrise. Astfel, cotidianul ZIUA de Constanţa a transmis instituţiei o solicitare în baza Legii 544/2001, lucru pe care l-am făcut şi în urmă cu câteva săptămâni, când scriam despre serviciile de publicitate achiziţionate tot prin cumpărare directă. La fel cum arătam atunci, în articolul „SPIT îşi face reclamă pe televiziunile locale! O firmă care vinde cosmetice se ocupă şi de serviciile de promovare“, răspunsul pe care îl vom primi din partea SPIT Constanţa va fi prezentat într-o ediţie viitoare.
 
Potrivit Registrului Comerţului, firma Dragomir Transport Services SRL a fost înfiinţată în 2015 şi are sediul social pe strada Dreptăţii nr. 14. Capitalul social de 200 de lei, integral vărsat în 20 de părţi sociale, a câte 10 lei fiecare, este deţinut de Iulia Daniela Dragotă, născută pe 10.06.1991, care deţine şi funcţia de administrator al societăţii. Firma de ocupă, potrivit codificării CAEN, cu servicii de mutare.
 
La rândul său, potrivit Registrului Comerţului, consultat la data de 25.10.2016, firma Herarconi SRL a fost înfiinţată în anul 1998 şi o are ca asociat unic pe Carmen Jitaru, născută pe 17.01.1956, care îndeplineşte şi funcţia de administrator. Capitalul social al firmei este de 100.200 de lei. Pentru anul fiscal 2015, Herarconi SRL a raportat o cifră de afaceri de 4.167.181 de lei, un profit net de 318.493 de lei şi 188 de salariaţi. 

„Abonament“ la banii publici de nouă ani 

În paginile cotidianului ZIUA de Constanţa aţi putut citi, de-a lungul timpului, despre societatea care are deja un trecut legat de Primăria Constanţa. Relaţia financiară dintre SC Herarconi SRL şi Primăria Constanţa a început în primăvara anului 2007, când, printr-un contract ce viza prestarea unor servicii de întreţinere parcuri, în contul prestatoarei au intrat 49.790,72 de euro.
 
Apoi, relaţiile contractuale s-au extins cu Regia Autonomă Exploatarea Domeniului Public şi Privat Constanţa, Serviciul Public de Impozite, Taxe şi alte Venituri ale Bugetului Local - ambele în subordinea Primăriei Constanţa. Lista a fost completată de Teatrul Naţional de operă şi Balet „Oleg Danovski“ şi, inevitabil, de Consiliul Judeţean Constanţa.
 
Un bilanţ al afacerilor desfăşurate prin SEAP de către SC Herarconi SRL ne arată că, în perioada 2007-2015, aceasta a derulat 46 de contracte în valoare totală de 6.097.833,79 de euro. Interesant de semnalat este faptul că 16 contracte, în valoare totală de 3.692.931,04 euro, au fost încheiate cu Primăria Constanţa, şase contracte, care au însumat 1.142.535,05 euro, au fost parafate cu RAEDPP Constanţa, şapte contracte au fost finanţate cu 874.909,61 de euro din bugetul Consiliului Judeţean Constanţa, iar 15 contracte au fost obţinute de la Serviciul Public de Impozite, Taxe şi alte Venituri ale Bugetului Local şi au însumat 372.151,54 de euro.
 
Lista autorităţilor contractante care au făcut achiziţii directe de la Herarconi SRL cuprinde 18 achiziţii directe ofertate de Serviciul Public Administrare Creşe, din subordinea Consiliului Municipal Constanţa, în valoare totală de 180.606,48 de euro, şi alte cinci însumând 42.567,42 de euro, din partea Teatrului Naţional de Operă şi Balet „Oleg Danovski“.
 
Principalele servicii prestate de angajaţii SC Herarconi SRL au vizat: servicii de curăţenie (15 contracte), servicii de transport rutier (trei contracte), servicii de curăţenie şi igienizare (cinci contracte), servicii de asigurare de personal, inclusiv personal angajat temporar (un contract), servicii de reparare şi întreţinere (două contracte), servicii de fotocopiere (două contracte), servicii de transport (cu excepţia transportului de deşeuri), servicii de întreţinere a parcurilor (un contract), lucrări de revopsire (două contracte), lucrări de vopsire (două contracte), lucrări de tâmplărie şi de dulgherie (un contract), servicii anexe pentru transportul rutier (un contract), servicii de curăţare a locuinţelor (un contract).
 
La acestea se adaugă prestaţiile furnizate de SC Herarconi SRL ca urmare a unor achiziţii directe făcute de diverse autorităţi contractante: servicii de curăţenie (11 contracte - 100.841,40 de euro), servicii de spălătorie şi de curăţătorie uscată (cinci contracte - 60.368,38 de euro), servicii de călcătorie (trei contracte - 33.778,12 euro), servicii de animaţie pentru copii (trei contracte - 24.799,60 de euro) şi servicii de transport rutier public (un contract - 3.386,40 de euro).
 
 

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Ședința CLM Negocierile s-au încheiat. Cât va plăti în următorii trei ani Primăria Constanța pentru spațiile utilizate în City Park Mall? (DOCUMENT)

25 Apr 2024 435

Licitații directe Firmă de casă a SPIT Constanța a câștigat un contract de mentenanță program contabilitate și de la municipalitate

20 Apr 2024 538

Primăria Constanța Prezentarea la ghișeele SPIT, doar pe bază de programare!

05 Apr 2024 517

Constanța Astăzi este ultima zi în care contribuabilii pot beneficia de bonificațiela plata sumelor datorate bugetului local

01 Apr 2024 398

Licitații publice SPIT Constanța a atribuit contracte de aproape un 500.000 lei fără TVA pentru mentenanță la aplicațiile de taxe și impozite! (DOCUMENTE)

11 Mar 2024 593

Licitații Constanța SPIT a încheiat un contract subsecvent pentru servicii de mentenanță la module ale sistemului informatic (DOCUMENT)

06 Mar 2024 611

SPIT Constanța a atribuit noi contracte către Pink Post Solutions și TDL Soft Solutions (DOCUMENTE)

05 Mar 2024 552

W3 Marketing Technology SRL încasează aproape 30.000 de euro de la SPIT Constanța. Ce servicii va presta? (DOCUMENT)

01 Mar 2024 720

Decizie definitivă a Curții de Apel Constanța Fosta gimnastă Cătălina Ponor a pierdut procesul cu SPIT și trebue să plătească impozitul pentru sala de fitness deținută în oraș

23 Feb 2024 1292

Pink Post Solutions SRL a încheiat un nou contract cu Serviciul Public de Impozite, Taxe și alte Venituri ale Bugetului Local Constanța (DOCUMENT)

22 Feb 2024 888

Modalități de plată online a impozitelor și taxelor locale. Ce spune Primăria Constanța

21 Feb 2024 631

Licitații Constanța SPIT pregătește 120.000 de decizii de impunere. Pink Post Solutions SRL le livrează, cu peste 84.000 de euro (DOCUMENT)

16 Feb 2024 829

Detalii despre taxa de dezvoltare și promovare a turismului. Iată ce spune Primăria Constanța

06 Feb 2024 698

Abonamentul anual pentru ocuparea unui loc de parcare public în Constanța este 199 lei/an

05 Feb 2024 2613

Licitații Constanța SPIT a încheiat contracte subsecvente pentru servicii de mentenanță la module ale sistemului informatic (DOCUMENT)

03 Feb 2024 753