19 Mar, 2009 01:38
7764
Sucursala Regională Căi Ferate Constanţa a parafat un contract de 2,7
miliarde lei vechi cu o cunoştinţă a directorului CFR Călători, Gabriel Ţăranu
Guvernanţii ne tot spun să strângem cureaua, însă criza nu este luată în
serios de toată lumea. Un exemplu de instituţie care face risipă de bani
publici în toiul recesiunii este şi Sucursala Regională Căi Ferate Constanţa.
Pe 7 ianuarie, instituţia condusă de directorul Dorin Maer a contractat
forţă de muncă pentru întreţinerea şi repararea liniilor CF. Este vorba, mai
exact, despre un contract încheiat cu o firmă care furnizează personal muncitor
plătit pe bază de tarif orar, pentru secţia L2 Medgidia. Câştigătoarea
licitaţiei este SC Stone Construct SRL, cu sediul în Medgidia, iar suma obţinută
de la Sucursala RCF Constanţa este de 228.980 lei, fără TVA, adică peste 2,7
miliarde de lei vechi cu TVA. Valoarea estimată a contractului a fost de
233.122 fără TVA. Suma nu este mare la o primă vedere, însă, ţinând cont de
faptul că durata contractului este de nici trei luni, este enormă.
Directorul RCF Constanţa, Dorin Maer, ne-a declarat că firma din Medgidia a
fost unicul ofertant, din cauză că nu se găsesc prea mulţi agenţi economici
care să se prezinte la licitaţie pe bani puţini. El a adăugat că muncitorii
plătiţi cu ora iau, în medie, 5 lei pe oră şi că, având în vedere faptul că
sunt vreo 30 - 40 la număr, iar contractul se derulează în lunile ianuarie,
februarie şi martie, firma nu câştigă mai nimic.
O tranzacţie profitabilă
Ţinem să-l contrazicem pe domnul director al RCF. Dacă socotim că un
muncitor munceşte opt ore, douăzeci de zile pe lună, atunci, acesta câştigă opt
milioane de lei vechi pe lună. Având în vedere faptul că perioada de derulare a
contractului este de aproape trei luni - 60 de zile lucrătoare şi ţinând cont
de faptul că sunt aproape 40 de muncitori plătiţi cu ora, cheltuiala cu
salariile este de 96.000 lei, adică de 960 milioane de lei vechi. Prin urmare,
ţinând cont de faptul că activitatea derulată de Stone Construct nu implică şi
cheltuieli cu materii prime, profitul societăţii este unul foarte mare, pentru
doar trei luni de activitate, adică de peste 1,7 miliarde de lei. Din această
sumă se scade, bineînţeles, şi impozitul, însă tot nu putem spune că firma din
Medgidia a încheiat un contract pe nimic.
Miliarde pentru căratul traverselor
Având în vedere faptul că este vorba despre forţă de muncă necalificată,
angajată pentru lucrări de întreţinere şi reparaţii a liniilor CF, ne-am
exprimat îngrijorarea faţă de faptul că mentenanţa liniilor de cale ferată este
asigurată de oameni care nu se pricep. Directorul Maer ne-a „liniştit" şi de
această dată. El a declarat că oamenii au fost angajaţi pentru lucrări care nu
necesită calificare, mai concret pentru a căra traverse de cale ferată, pentru
a săpa etc. El a adăugat că aceştia se află sub supravegherea permanentă a unor
specialişti CF. De precizat că, în urmă cu ceva ani, RCF dispunea de personal
calificat de întreţinere şi reparare a căilor ferate. Dorin Maer a explicat necesitatea
angajării unor zilieri prin faptul că „în ultimii ani s-au făcut
disponibilizări masive". El a precizat că numai în 2003 - 2004 au fost puşi pe
liber aproximativ 700 de salariaţi ai RCF.
De la butic, la activităţi în
domeniul CF
Ti-a placut articolul?
Adauga un comentariu
Nume:
Email:
Comentariu*:
20 Mar, 2009 21:00
Daca pentru asociati ai mentionat ca sursa monitoarele oficale si registrul comertului, consider ca trebuia sa mentionezi si cine ti-a furnizat datele din contract.
19 Mar, 2009 07:52
Draga Manuela ....ai uitat sa adaugi si impozitele pe care angajatul si angajatorul le plateste statului...adica fondul de salarii se dubleaza (aproximativ 170 000), daca cumva muncitorii primesc si tichete de masa intradevar profitul societatii este mic