Spitale monitorizate online Vezi analiza şi mesajele pacienţilor cu privire la spitalele din judeţul Constanţa! (documente)

 
 
Site-ul www.calitatespitale.ro reprezintă un concept privat, independent, de colectare şi analiză a datelor privind experienţa pacienţilor legată de calitatea serviciilor furnizate de spitalele din România. Calitatespitale.ro urmăreşte, analizează şi comunică informaţii privind calitatea serviciilor furnizate de către spitalele din România conform următoarelor dimensiuni: calitate confort, calitate servicii şi calitate personal.
 
Colectarea, analiza şi comunicarea informaţiei se bazează pe o metodologie ştiinţifică consacrată, care asigură: colectarea online a datelor privind experienţa pacienţilor şi accesul nelimitat la informaţiile generale privind calitatea serviciilor furnizate de către spitalele din România. Bolnavii şi rudele lor pot, de acum, să evalueze public calitatea serviciilor primite în spital, curăţenia dintr-o unitate sanitară, dar şi felul în care medicii şi asistenţii s-au purtat cu pacienţii.


 
Vă propunem, în cele ce urmează, să vizionaţi primul clasament al spitalelor din Constanţa, în funcţie de părerile pacienţilor. Aflaţi aşadar care sunt cele mai bune unităţi sanitare, dar şi unde sunt condiţii nesatisfăcătoare. Precizăm că în acest clasament sunt incluse atât spitale publice de stat, cât şi unităţi medicale private.
 
Dr. Horea Timiş, coordonatorul proiectului, îi încurajează pe constănţeni să intre şi să completeze chestionarele legate de unităţile medicale în care s-au tratat şi să fie liniştiţi, pentru că beneficiază de protecţia identităţii. „Vorbim despre protecţia identităţii, dar mai ales despre faptul că pacienţii sau aparţinătorii lor sunt eroii activi ai acestui proiect”, a declarat, pentru ZIUA de Constanţa, dr. Horea Timiş.
 
Următorul pas după lansarea acestui proiect va fi amplasarea de info-pointuri în spitale, în colaborare şi cu acceptul managerilor. De asemenea, există şi posibilitatea ca managerii spitalelor să poată răspunde pacienţilor care au completat chestionare şi astfel să se nască dezbateri legate de calitatea confortului, serviciile sau personalul dintr-o anumită unitate medicală. În a treia etapă a proiectului, datele centralizate vor fi înmânate autorităţilor locale şi judeţene, managerilor de spitale şi Ministerului Sănătăţii, în vederea îmbunătăţirii actului medical şi creşterii calităţii serviciilor oferite de unităţile medicale din toată ţara.

Primele chestionare şi primele concluzii pentru spitalele constănţene

Pentru a înţelege mai uşor indicatorii acordaţi de pacienţii care au completat chestionare ce vizează calitatea spitalelor din judeţul Constanţa, vom transpune graficele în stele, pentru fiecare dimensiune de calitate: confort, servicii şi personal.
 
Spitalul Judeţean de Urgenţă „Sf. Apostol Andrei” Constanţa - categoria I
Calitate confort:

- calitate nesatisfăcătoare - xxxxx
- calitate foarte bună - xx
- calitatea bună - xx

- calitate satisfăcătoare - x
 
Calitate servicii:
- calitate nesatisfăcătoare - xxxx
- calitate foarte bună - xx
- calitate satisfăcătoare - xx
- calitate bună - ½ x
 
Calitate personal:
- calitate nesatisfăcătoare - xxxx
- calitate foarte bună - xx
- calitate bună - xx
- calitate satisfăcătoare - x
 
Mediul de provenienţă al celor care au completat chestionarele este urban, tipul de serviciu predominant este internarea, gradul de şcolarizare al respondenţilor este, în ordine crescătoare, studii universitare, postuniversitare şi liceu. Pacienţii Judeţeanului au spus că au fost nevoiţi să ofere stimulente pentru favoruri sau avantaje - bilete de trimitere, concedii medicale, documente pentru comisii sau timp mai mic de aşteptare. Alţii afirmă că au dat stimulente pentru că serviciul sau îngrijirea le-a fost condiţionată, iar o altă categorie a plătit serviciile medicale.
 
Sunt şi constănţeni care au lăsat comentarii după completarea chestionarelor prin care fie cereau demisia fostei conduceri (Dan Căpăţînă), fie reclamau calitatea actului medical: „Mizeria care domneşte pe secţii, gunoaiele, gândacii, mirosul de latrină te duc cu gândul mai degrabă la un lagăr de concentrare, nicidecum la un spital în adevăratul sens al cuvântului. Plăteşti - eşti servit, nu plăteşti - eşti lăsat să mori cu zile. 12 ore plus în triaj sub bănuiala de atac cerebral şi cred că am spus tot. 12 ore în care amorţeşti în uitare pe o targă rece din anii '70”.
 
Spitalul Militar de Urgenţă „Dr. Alexandru Gafencu” Constanţa - categoria IV
Calitate confort:
- calitate satisfăcătoare - xxxx
- calitate nesatisfăcătoare - xx
 
Calitate servicii:
- calitate satisfăcătoare - xxx
- calitate nesatisfăcătoare - xxx
- calitate bună - xx
 
Calitate personal:
- calitate nesatisfăcătoare - xxxx
- calitate satisfăcătoare - xxx

Mediul de provenienţă al celor care au completat chestionarelor este urban, tipul de serviciu predominant - consultaţia iar gradul de şcolarizare al reondenţilor - studiile postuniversitare.
 
Spitalul de Boli Infecţioase Constanţa - categoria II
 Calitate confort:
- calitate bună - xxxx
- calitate foarte bună - xxx 

Calitate servicii:
- calitate foarte bună - xxxx
- calitate bună - xxx 

Calitate personal:
- calitate foarte bună - xxxx
- calitate nesatisfăcătoare - xxx

Mediul de provenienţă al celor care au completat chestionarelor este urban, tipul de serviciu predominant este internarea, gradul de şcolarizare al respondenţilor este universitar. Unii pacienţi au lăsat şi comentarii după completarea chestionarelor: „Nu mai lăsaţi oamenii fără tratament şi asiguraţi baza legală a pacienţilor care sunt încadraţi în muncă, oferind suport în cazul concediilor medicale atât personalului medical, cât mai ales pacientului!”
 
Spitalul Municipal Medgidia - categoria III
Calitate confort:
- calitate foarte bună - xxxxx 

Calitate servicii:
- calitate foarte bună - xxxxx 

Calitate personal:
- calitate foarte bună - xxxxx
 
Mediul de proveninţă al celor care au completat chestionarele este urban, studii postuniversitare, iar tipul de servicii - consultaţie.
 
Spitalul Municipal Mangalia - categoria IV
Calitate confort:
- calitate foarte bună - xxxx
- calitate bună - xxx 

Calitate servicii:
- calitate foarte bună - xxxx
- calitate bună - xx 

Calitate personal:
- calitate foarte bună - xxxx
- calitate bună - xx 

Mediul de provenienţă al celor care au completat chestionarele este urban, studii universitare, iar tipul de servicii - internare spital.
 
Spitalul de Obstetrică şi Ginecologie Euromaterna - categoria V
Calitate confort:
- calitate satisfăcătoare - xxxx
- calitate nesatisfăcătoare - xx
- calitate bună - xx
 
Calitate servicii:
- calitate bună - xxx
- calitate nesatisfăcătoare - xxx
- nu ştiu/nu răspund - xx
 
Calitate personal:
- calitate bună - xxx
- calitate satisfăcătoare - xxx
- calitate nesatisfăcătoare - xxx  

Mediul de provenienţă al pacienţilor care au completat chestionarele este urban, sexul feminin, studii medii, iar serviciile preponderente sunt cele de internare.
 
Complexul sanatorial de recuperare medicală, medicină fizică şi balneologie „Vraja Mării” din Eforie Sud - grad de încredere - categoria V 
Calitate confort:
- calitate foarte bună - xxxxx
- calitate satisfăcătoare - xx

Calitate servicii:
- calitate bună - xxxxx
- calitate foarte bună - xx 

Calitate personal:
- calitate foarte bună - xxxxx 

Mediul de provenienţă al pacienţilor care şi-au exprimat părerea este cel urban, categoria - pensionari, serviciile - internare. Un aparţinător al unui pacient a lăsat şi un mesaj, prin care transmite că este foarte „mulţumit de tratament, de cazare şi de personalul care deserveşte clinica”.
 
Vom reveni.
 

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Noi numiri în CA-urile spitalelor din subordinea Consiliului Județean Constanța, după revocarea lui Sorin Ciutureanu (DOCUMENTE)

17 Apr 2024 621

Un gigant investește masiv în România! Deschide 35 de magazine noi în 2024, inclusiv la Constanța

12 Apr 2024 1230

Primul contract finanțat în cadrul procesului de bugetare participativă „Tu decizi pentru Constanța" ! Cine ar putea implementa „Culoare în educație” ? (DOCUMENT)

03 Apr 2024 437

Grupul MEMORIAL Hospitals și-a deschis porțile la Constanța! „Scopul este să fim aproape de pacienții noștri!” (VIDEO)

24 Mar 2024 1964

Grupul de spitale MEMORIAL din Turcia deschide birou de reprezentanță la Constanța

18 Mar 2024 660

MApN prin UM 02464 București achiziționează vaccin împotriva febrei galbene. Doze vor ajunge și la Spitalul Militar de Urgență „Dr. Alexandru Gafencu” din Constanța (DOCUMENT)

25 Feb 2024 800

Guvern 2.010 posturi vacante din sănătate vor putea fi ocupate prin concurs sau examen

22 Feb 2024 1112

Atac cibernetic la mai multe spitale, inclusiv din Constanța! Ce măsuri anunță ministrul Digitalizării

16 Feb 2024 1020

Raport Coronavirus Doi copii diagnosticați cu Covid 19, internați în spitale din județul Constanța (DOCUMENT)

13 Feb 2024 800

Oficial de la DIICOT despre atacul cibernetic de la mai multe spitale din țară, inclusiv din județul Constanța

13 Feb 2024 721

Haos în 15 spitale din țară din cauza unui atac cibernetic

12 Feb 2024 876

Ciolacu „Cred că este cazul să avem şi o şcoală de manageri de spitale“ (VIDEO)

27 Jan 2024 926

USR cere demisia ministrului Sănătăţii, Alexandru Rafila, reproşându-i că, după criza de personal din spitale, ajung să fie "aruncate în criză" şi medicina de familie şi medicina de ambulator

16 Jan 2024 757

USR cere Guvernului să deblocheze "de urgenţă" posturile din spitale

07 Jan 2024 718

Începând cu acest an Crește de patru ori valoarea tichetelor pentru donatorii de sânge

05 Jan 2024 911