Barja scufundata este pregatita pentru scoatere la suprafata

Nava "Poenari" va scoate la suprafata barja scufundata in Portul Constanta Sud-Agigea * Cele 637 role de tabla aflate la bordul barjei scufundate au fost scoase la suprafata cu ajutorul scafandrilor profesionisti * Operatiunea de ranfluare va incepe imediat ce conditiile meteo vor permite acest lucru

Ieri dimineata, nava specializata in operatiuni de ranfluare "Poenari" a tranzitat ecluza de la Agigea si a acostat in dana 118 din Portul Constanta Sud-Agigea. Vasul apartine CNFR Navrom Galati si a fost adus la Constanta in vederea efectuarii operatiunii de ranfluare a barjei scufundate, in urma cu aproximativ doua saptamani, in dana 117 a Portului Constanta Sud-Agigea. Duminica, 28 decembrie 2003, in dana 117, o barja incarcata cu peste 1.000 de tone de tabla s-a scufundat in acvatoriul bazinului portuar. Descoperirea a fost facuta a doua zi dimineata de catre echipele de operatori ai societatii Romtrans, care venisera sa descarce marfa. Initial, s-a crezut ca nava nepropulsata a fost sustrasa cu tot cu marfa, dar aceasta varianta a cazut dupa ce au fost efectuate masuratori pe fundul bazinului, barja fiind descoperita la o adancime de peste 14 metri. Nava, cu numarul de inmatriculare 11083, era incarcata cu 637 de role de tabla si apartine Companiei Navrom Galati. Ea a sosit in Portul Constanta Sud-Agigea pe data de 22 decembrie si a acostat initial la dana 118, dar a fost apoi mutata in dana vecina. Incarcatura de role de tabla de la bordul barjei provenea de la Combinatul metalurgic Galati si era destinata exportului. Potrivit ultimelor rezultate ale cercetarilor, barja s-a scufundat in timpul furtunii din noaptea de 24 spre 25 decembrie 2003. Vasul, fiind incarcat cu role de tabla, era afundat in apa la limita admisa a pescajului. Cum dana 117 este expusa valurilor produse de vantul care bate regulat din sector nordic, apa marii a putut trece cu usurinta peste bordajul barjei si astfel nava s-a umplut in scurt timp cu apa de mare, scufundandu-se in cele din urma la cheu. Legaturile de acostare s-au rupt din cauza greutatii barjei incarcate si a repetatelor solicitari la care au fost supuse de actiunea factorilor naturali. Marfa din magazii a fost descarcata cu o macara plutitoare, cu ajutorul scafandrilor. Operatiunea de descarcare, preconizata a dura peste o saptamana, s-a definitivat in aproximativ 80 de ore. Dupa scoaterea celor 637 role de tabla din barja scufundata, vasul a fost pregatit pentru ranfluare. Marfa recuperata de la bordul navei urmeaza a fi incarcata la bordul unui cargou, in vederea exportului. In urma scufundarii, marfa nu a fost depreciata, fiind scoasa la suprafata intacta. Operatiunea de ranfluare a barjei va incepe imediat ce conditiile meteo vor permite acest lucru. Singura problema care se pune la aceasta ora este cine anume va suporta cheltuielile rezultate pentru ocuparea si blocarea danei 117 din cauza scufundarii barjei. In acest scop, autoritatile portuare cauta solutii amiabile, negociind cu proprietarul barjei, CNFR Navrom Galati. La nivelul Portului Constanta, in ultimul timp, cele mai multe incidente navale au avut ca protagoniste barjele Companiei Nationale Fluviale Romane Navrom Galati. In vederea evitarii pe viitor a incidentelor de acest fel, Autoritatea Navala Romana a impus reglementarea intelegerilor dintre armatorul barjelor si operatorii acestora, prin intocmirea de procese-verbale de predare-primire a navelor. In acest mod, raspunderea pentru supravegherea navelor va fi clar stabilita.

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Firme Constanța Acționarii companiei Șantierul Naval 2 Mai SA, convocați la AGA! Se discută acordul-cadru pentru serviciile juridice

08 May 2024 1451

Firme Constanța AGA la Alliance Qwest Company SA, fondată de Mirea, Mazăre, Constantinescu, Secărea. Se repartizează profitul

06 May 2024 1001

Firme din Constanța Adunarea Generală a Acționarilor Salport SA, convocată pentru decizii importante!

02 May 2024 495

Afaceri Constanța Punct de lucru al SC Vivinco Winery SRL deschis la Murfatlar

01 May 2024 591

Firme Constanța Sterk Plast SRL nu mai este administrată de Erkan Genc

01 May 2024 470

Firme Constanța Acționarii Granat SA, convocați la AGA! Se decide repartizarea profitului companiei

28 Apr 2024 451

Decizii AGA Asociatul minoritar, municipiul Constanța a încasat în ultimii ani dividende de aproape 2 milioane de lei de la Telegondola-Mamaia SRL

22 Apr 2024 466

Firme Constanța AGA Vinvico SA! Se stabilește bugetul pe 2024

21 Apr 2024 536

Firme Constanța AGA la Șantierul Naval 2 Mai SA! Acționarii, chemați să stabilească repartizarea profitului din 2023 și fixarea dividendului

19 Apr 2024 600

Transilvania Investments Alliance SA contestă convocatorul AGA a Neptun Olimp SA. Dosarul, pe masa Tribunalului Constanța

19 Apr 2024 623

Ce au decis magistrații în cauza Matichescu &Micu vs. AGA Airtours SRL

12 Apr 2024 629

Firme Constanța Acționarii Neptun-Olimp, convocați în AGA. Vor supune la vot închirierea terenului Complexului Maramureș din Olimp

05 Apr 2024 485

Convocator privind Adunarea Generală Ordinară a Acționarilor SC CAMPIO ICM SA

03 Apr 2024 418

Firme Constanța Decizii ale Adunării Generale a Acţionarilor Mamaia SA!

28 Mar 2024 609

Știri Portul Constanța Verdict amânat pentru profitul din port! Fondul Proprietatea SA, în așteptare

28 Mar 2024 770