Valoarea terenurilor din zona centurii doi a Constantei a crescut de trei ori

Autostrada Soarelui incinge piata imobiliara * Viitorul pare si mai promitator pentru cei ce investesc in teren, dat fiind faptul ca, in aproximativ doi ani, urmeaza sa se finalizeze o sosea de centura de 23 km lungime, componenta a Coridorului IV paneuropean Berlin - Istanbul * Localitatea Ovidiu va fi punctul de pornire al soselei, iar intersectia cu drumul national 39, Constanta-Mangalia, se va constitui intr-un racord la podul de peste Canalul Dunare - Marea Neagra, in zona Agigea # Potrivit planurilor, punctul final va fi portul Constanta, intersectia cu drumul national Constanta - Bucuresti urmand sa se realizeze printr-un pasaj peste calea ferata * Valoarea totala a investitiei pentru construirea tronsonului Cernavoda-Constanta, in lungime de 52,1 km, este estimata la 1,43 miliarde de lei noi (circa 400 milioane euro), luand ca reper preturile din 2005 * Potrivit datelor Ministerului Transporturilor Constructiilor si Turismului, celelalte sectiuni ale autostrazii Bucuresti-Constanta necesita fonduri cu o valoare totala sub 300 de milioane de euro * Numai terenul necesar ultimului tronson costa cam cat investitia in sine

Tronsonul Cernavoda-Constanta va costa mai mult decat toate celelalte cinci sectiuni ale autostrazii Bucuresti-Constanta luate impreuna, desi lungimea sa reprezinta doar un sfert din traseul total al autostrazii. Valoarea totala a investitiei pentru construirea tronsonului Cernavoda-Constanta, in lungime de 52,1 km, este estimata la 1,43 mld. lei (circa 400 mil. euro), luand ca reper preturile din 2005. Celelalte sectiuni ale autostrazii Bucuresti-Constanta, denumita si Autostrada Soarelui, necesita fonduri cu o valoare totala sub 300 de milioane de euro, potrivit datelor Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului (MTCT), anuntate la diverse faze ale proiectului. Magistrala nu va ajunge insa in oras, pentru ca va da peste Centura ocolitoare a municipiului Constanta, avand ca punct final Poarta 9 a Portului Constanta Sud-Agigea. Investitia este costisitoare si pentru ca, spre deosebire de zona de campie a Baraganului, Dobrogea are diferente mari de nivel, terenuri accidentate si mai ales vestigii arheologice care trebuie protejate, cum sunt rezervatia botanica Valu lui Traian si situl arheologic cu acelasi nume. Proiectul, asa cum este prezentat, reprezinta un dezastru din punct de vedere ecologic pentru judet, iar arhitectul constantean Ion Barladeanu, specialist in sistematizare, a observat mirat ca proiectul nu are studii de amplasament. Pe de alta parte, numai banii necesari pentru plata terenurilor expropriate se apropie de valoarea alocata constructiei tronsonului.Terenurile din zona autostrazii Soarelui se estimeaza ca vor creste cu 30%Achizitia de terenuri de-a lungul tronsonului in cauza a inceput inca de acum cativa ani, cand traseul era cu totul altul. Printre cei care au cumparat zeci de hectare de teren se afla si fostul subprefect PSD, Nicolae Moga. Cei cu venituri medii cumpara loturi extravilane de circa 1 000 - 2 000 de mp. In unele localitati, preturile sunt rezonabile: sub 10 euro/mp. Tinand cont ca, peste doi-trei ani, aceleasi terenuri vor costa peste 25 - 30 euro/mp, afacerea este de viitor. Spre exemplu, la Cumpana se gasesc terenuri bune, extravilane, care se vand cu 3 - 3,5 euro/mp. Localitatea are potential, mai ales ca va deveni cartier-satelit, urmand sa fie traversata de viitoarea sosea de centura. In localitatea Lazu, intre Agigea si Constanta, un fond de investitii strain a cumparat cateva zeci de hectare. Pe terenul din Lazu, reprezentantii fondului intentioneaza sa construiasca un proiect rezidential de mari dimensiuni. Eforie Nord si Eforie Sud sunt locatii promitatoare pentru eventuale investitii imobiliare, dat fiind ca, odata cu realizarea autostrazii si a centurii de ocolire nord-sud a orasului, extravilanul va fi transformat in intravilan. Mai slab cotate sunt localitatile Tuzla si Costinesti, unde preturile caselor si terenurilor au inghetat, dupa ce, in ultima perioada, nu a fost an sa nu fie lovite de inundatii. Desi terenurile sunt bine pozitionate si rar ajung sa depaseasca 35 euro/mp, clienti nu prea exista.

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

UPDATE. Știri Constanța Accident rutier la intersecția bulevardului Alexandru Lăpușneanu cu strada Soveja. Un pieton a fost lovit!

19 May 2024 606

Județul Iași Accident rutier mortal între două motociclete și un autoturism. Trei persoane au decedat (GALERIE FOTO)

19 May 2024 810

Un elicopter al preşedinţiei Iranului, implicat într-un accident aviatic

19 May 2024 328

Noi informații despre accidentul de navigație de la Sf. Gheorghe (FOTO+VIDEO)

19 May 2024 761

ANR Operaţiunea de căutare a celor trei marinari sirieni dispăruţi, suspendată

18 May 2024 529

Judecătoarea Popoviciu Ioana Ancuța, din Judecătoria Mangalia, vrea să plece de la Mangalia! Iată când s-ar putea decide totul (DOCUMENT)

18 May 2024 1275

Știri Constanța Accident rutier la intersecția bulevardului Ferdinand cu strada IG Duca (GALERIE FOTO)

18 May 2024 1284

Oficial de la IPJ Tulcea despre accidentul de pe DN 22A. Coliziunea s-a produs la depășire

17 May 2024 968

UPDATE ISU Delta Tulcea despre accidentul rutier de pe DN22, cu opt persoane implicate (Galerie FOTO)

17 May 2024 838

Trafic blocat pe DN22 Tulcea-Babadag, din cauza unui accident rutier!

17 May 2024 715

Știri Constanța Șofer băut, prins la volan de polițiști după ce a cauzat un accident rutier

17 May 2024 412

Oficial de la IPJ Constanța despre accidentul dintre Corbu și Năvodari, în care culturistul Costel Căileanu a decedat

16 May 2024 891

Constanța Doliu în sport. Culturistul Costel Căileanu, mort în gravul accident rutier dintre Năvodari și Corbu. Campionul avea doar 54 de ani! (GALERIE FOTO)

16 May 2024 6967

IGPR InfotraficTrafic oprit pe DN 67

16 May 2024 243

Mesaje de condoleanțe pentru bărbatul decedat în accidentul de pe DJ 226 din județul Constanța (FOTO)

16 May 2024 2905