Ancheta integrală a EVZ Portul Tomis, încă o AFACERE DE MILIOANE a grupării Mazăre- Constantinescu-Strutinsky

Portul turistic al Constanței a devenit afacerea privată a clanului Mazăre la puțin timp după ce primarul Constanței le-a dat ilegal cele mai bune terenuri de pe faleză lui Cristi Borcea, Dragoș Săvulescu și firmei „interpusului” Valentin Ionescu, scrie Evenimentul Zilei.

De asemenea, Evenimentul Zilei precizează că a dezvăluit, într-un material publicat anterior, modul în care Radu Mazăre a emis trei dispoziții, în martie 2004, prin care a reconstituit ilegal dreptul de proprietate al familiei Movilă, inclusiv cu terenuri situate în portul turistic Tomis.

EVZ a arătat cum, la propunerea comisiei din care făcea parte și Nicușor Constantinescu, primarul Constanței i-a pus în posesie ilegal, pe Cristian Borcea, Dragoș Săvulescu și alții pentru un teren de 98,6 hectare care aparținea, de drept, Academiei Române.

Din totalul de 44 de loturi în suprafață totală de 8,25 hectare, mai bine de 6 hectare suprafețe de faleză şi zone adiacente, în portul de agrement Tomis, au fost puse la dispoziția lui Giurgiucanu Georgică (22,05% din suprafață), Măriuță Maria, bunica lui Dragoș Săvulescu (14,70%), Borcea Cristian (12,25%), SC Habitat și Ambient SA, societate unde acționar este Valentin Ionescu, fost coleg de facultate al lui Radu Mazăre (50% din suprafață).

Portul turistic, închiriat pe doi lei

Manevrele de „confiscare” a bunurilor statului nu s-au oprit aici. Firmele controlate în diverse moduri de gruparea Mazăre – Constantinescu au pus mâna și pe 72 de hectare de luciu de apă şi dane care aparțin Administrației Portuare.

Pe 17 decembrie 2004, Valentin Ionescu, interpusul acționar la SC Habitat şi Ambient SA a preluat şi danele și luciul de apă din portul Tomis, prin altă firmă, societatea „Sisteme Internaționale de Afaceri- București SA”. Aceasta a închiriat tot portul Tomis de la Administrația Porturilor Maritime SA, cu doar 2.605 Euro pe lună.

Mai mult, contractul stipula că, în primi trei ani, “chiriaşul va plati 50% din tariful de închiriere”, adică 1.303 euro plus TVA, deoarece trebuia să facă investiții în pontoane, pentru ambarcațiuni şi infrastructura de turism.

La acea dată, Valentin Ionescu, inculpat și în rechizitoriul întocmit de procurorii de la DNA în dosarul “Retrocedărilor”, deținea 80% din acțiunile „Sisteme Internaționale de Afaceri-București SA”. Ulterior, afaceristul a rămas cu numai 1,67%, dar a păstrat controlul firmei. În societate a apărut un off-shore din Cipru, MasterJob Limited (cu 93,33%), firmă prezentă în schema salbei de ”căsuțe poștale” prin care sunt controlate afacerile Constanței, publicată tot de EVZ.

Potrivit schemei, Masterjob mai este acționară în societatea Harborside Imobiliara SRL, companie care a demarat construirea a două blocuri de 20 de etaje pe malul Portului Constanța.


„Băieții deștepți” din Republica Mazăre

Între timp, Portul Tomis a ajuns o afacere prosperă, iar rolul de antreprenor general a fost preluat de o altă firmă, SC Tomis Marina Management SRL (numită înainte SC Sisteme Integrate de Afaceri). Unicul acţionar al firmei era chiar „Sisteme Internaționale de Afaceri SA”, controlată în continuare de Ionescu, prin intermediul soției, Alina Gabriela Ionescu (vezi facsimil). Ea fusese numită administrator unic şi după ce off-shore-ul Masterjob a cumpărat pachetul de acțiuni al Sisteme Internaționale de la acelaşi Ionescu. Acționariatul Tomis Marina Management s-a schimbat în mai multe rânduri. Cea mai semnificativă schimbare a fost pe 15 februarie 2008, când Adunarea Generală a Acționarilor din firma Tomis Marina Management a decis, şi cu votul soției lui Ionescu, să permită intrarea în afacere a SC Euromarina SA, firmă cu capital turcesc, reprezentată de Hasan Malik Kececioglu și Mustafa Nihat Demirel.

Firma turcilor nu a fost însă primită în acționariat decât după ce a plătit sub forma majorării de capital social, 7.300.000 de lei (facsimil), mai mult decât redevența pe toți cei 25 de ani de concesiune. Astfel s-a ajuns ca gruparea Mazăre- Constantinescu-Strutinsky să stăpânească, fără cheltuială, cea mai atractivă zonă a orașului Constanța.

Fabrica de bani Tomis

Pe cheiul portului Tomis au răsărit circa 20 de containere, construcții provizorii care au fost transformate în cafenele şi restaurante. Acestea au fost închiriate de Tomis Marina Management cu sume de la 8.000 de euro, în primul an de funcționare până 24.000 de Euro din cel deal cincilea an. La acestea se adaugă chiria ambarcațiunilor de agrement care sunt staționate în portul de agrement. În acest timp, Sisteme Internaționale de Afaceri, care deține jumătate din drepturile de la Tomis Marina Management plăteşte puțin peste 2.500 de Euro pe lună la CN APMC. Mai mult, Compania Națională Administrația Portului Maritim Constanța (CN APMC) a demarat construirea unui dig de apărare, care va costa câteva milioane de lei. Gruparea care controlează Portul Tomis nu cheltuie nici măcar un leu.

E greu de crezut că, dacă Ponta îi va da lui Mazăre controlul asupra CN APMC, acesta îşi vă mări chiria pentru Portul Tomis.






Prietenul primarului


Valentin Gheorghe Ionescu este un nume des întâlnit în peisajul afaceristic constănțean, implicat în business-uri cu eoliene, terenuri și centre comerciale. Ionescu și Radu Mazăre au fost colegi în Institutul de Marină, acela fiind, probabil, punctul de plecare al prieteniei și colaborării lor. În comunicatul remis de Direcția Națională Anticorupție în octombrie 2008, Ionescu, prin firma sa, Habitat și Ambient SA, apare la capitolul „cesionari cumpărători de drepturi succesorale”. Potrivit Registrului Comerțului, Grizzly apare implicat în societăți precum Societatea Națională de Distribuție SA, Euro Pro Construct, Compania de Servicii și Consultanță, Compania de Tutun și Ziare, Habitat și Ambient, Rezident Com. Sisteme Internaționale de Afaceri este asociat persoană juridică în alte câteva societăți comerciale care își desfășoară activitatea în județul Constanța.

Cea mai mare manifestație anti-Mazăre, de când a devenit primar

Platoul din faţa Palatului Administrativ din Constanţa a fost invadat, ieri, de mii de sindicalişti portuari şi BNS din ţară la cel mai mare protest organizat în ultimii 14 ani, de când Radu Mazăre conduce primăria Constanţa. Miile de protestatari au scandat „Jos Mazăre!” şi „Ieşi afară, javră ordinară!”

Nici Victor Ponta nu a scăpat de tirul sindicaliştilor, revoltaţi că guvernul îi dă portul pe tavă lui Radu Mazăre. Protestatarii au cerut demisia primului ministru Și „desfiinȚarea Republicii Mazăre”, indignați că ”guvernul împarte țara cu baronii locali”. Portul Constanţa, produce 10% din PIB-ul României. „Nu este o afacere locală, cum invocă primarul Constanţei, ci este una de interes startegic naţional”, a explicat liderul BNS Dumitru Costin.

Fluturând steaguri uriașe și pancarte cu „Portul Constanța nu e harem” sau „Privatizarea autorității portuare, ”Marele proiect” al „Marilor Privatizări”, în zgomotul asurzitor al vuvuzezelor, portuarii şi sindicaliştii BNS au acuzat că „ Ponta, Şova şi Mazăre ştiu despre port doar că este un cuvânt din patru litere”. După modelul „Piaţa Universităţii”, sindicaliştii au protestat îmbrăcaţi cu tricouri adaptate manifestaţiei, cu înscrisuri „Obraznic în Republica Mazăre” şi „Impertinent în Repubica Mazăre”, răspunzând astfel „ jignirilor” primarului pentru „tupeul” lor de a se opune trecerii portului la autoritatea locală. Miza preluării portului Constanţa ar fi, de fapt, „cele 4500 hectare domeniu public al statului, infrastructură strategică, de pe urma cărei baronii şi şefii lor de partid vor să facă miliarde de lei”.

Liderul sindicaliștilor portuari, Mircea Burlacu, a dezvăluit că grupul de interese din jurul primarului Constanței vrea, de fapt, să pună mâna pe activitățile din port. „Lucrătorii portuari refuză să devină ospătari lui Mazăre”, a tunat în boxe Burlacu. (Feri Predescu)

Sursa: evz.ro

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Anunț important pentru locuitorii și turiștii din Constanța. Autobuzele etajate vor circula în minivacanța de Paște și 1 Mai

26 Apr 2024 463

Procesul s-a terminat! Iată când va afla Decebal Făgădău, fostul primar al Constanței, decizia finală în dosarul terenurilor din Portul Tomis

19 Apr 2024 606

Decebal Făgădău, fostul primar al municipiului Constanța, așteptat la Curtea de Apel! Nou termen în dosarul terenurilor din Portul Tomis

17 Apr 2024 4413

Vești bune pentru turiști și constănțeni! Autobuzele etajate vor circula în minivacanța de Paște și 1 Mai

17 Apr 2024 515

Tomis Marina Management a câștigat procesul pentru Portul Tomis Constanța! Judecătorii explică victoria (MOTIVARE+DOCUMENT)

14 Apr 2024 2404

Fotoreportaj Primăvara își face simțită prezența în Constanța. Oamenii se bucură de soare (FOTO+VIDEO)

13 Apr 2024 578

Imobiliare Constanța Investitorul turnului din Portul Tomis, răspuns de la Direcția de Cultură - „Nu considerăm oportună creșterea înălțimii clădirii”

12 Apr 2024 5610

Teren în Piața Ovidiu Judecătorii din București explică de ce UAT Constanța prin primar Vergil Chițac a pierdut procesul deschis de Banca Națională a României (MOTIVARE+DOCUMENT)

07 Apr 2024 3701

Portul Constanța a cumpărat lapte praf. Vezi pentru ce sumă (DOCUMENTE)

27 Mar 2024 542

Știri Constanța azi CT BUS. Liniile 42,44,48,51,51B și 101, deviate din cauza unor lucrări

21 Mar 2024 691

Eveniment dedicat Zilei Poliției Române, în Portul Turistic Tomis din Constanța

20 Mar 2024 768

Al cui rămâne Portul Tomis Constanța? Tomis Marina Management, contract până în decembrie 2024. Compania cere prelungirea până în 2040

17 Mar 2024 3081

Stelian Ion(USR) „Riviera Tomis sau șoseaua de coastă, argument pentru construirea unor blocuri pe taluzul Constanței”!

24 Feb 2024 1006

Joi, 15 februarie 2024 Primul termen în apelul dosarului terenurilor din Portul Tomis!

15 Feb 2024 951

Banca Națională a României câștigă, la București, un proces cu primarul Chițac, legat de terenul din Piața Ovidiu (MINUTA)

14 Feb 2024 3096