Asociaţia Telefonul Copilului a primit în cei zece ani de existenţă
aproape 1,7 milioane de apeluri, de la copii şi adulţi, pentru
semnalarea unor abuzuri sau încălcări ale drepturilor minorilor, în
35.000 dintre cazurile semnalate fiind necesară intervenţia
autorităţilor.
Nevoia de comunicare cu părinţii, molestarea fizică, abuzul emoţional,
neglijenţa, neînţelegerile din familie, depresia, problemele
sentimentale, abuzul sexual sau tentativele de suicid sunt principalele
probleme pe care copiii le-au semnalat consultanţilor care răspund la
116 111, Telefonul Copilului.
"Zece ani de existenţă înseamnă foarte mult, nu în timp, ci din punct de
vedere al cazurilor soluţionate împreună cu autorităţile abilitate.
(...) Problemele cu care se confruntă copiii din România variază de la
nevoia de comunicare cu părinţii (72 la sută), tristeţe şi singurătate
(38 la sută), probleme afective cauzate de divorţul părinţilor (32 la
sută), probleme sentimentale (19 la sută). Numărul cazurilor de abuz
asupra copilului înregistrate de Asociaţia Telefonul Copilului la
numărul 116 111 a crescut îngrijorător, de la an la an, în medie cu
98,55 la sută în ultimii trei ani", a declarat, la aniversarea a zece
ani de activitate, directorul executiv de la Asociaţia Telefonul
Copilului, Cătălina Florea.
Din 2001, consultanţii au preluat aproape 1,7 milioane de apeluri,
totalizând 12.000.000 de minute de consiliere, iar durata unui apel a
fost de 10-20 de minute.
Cele mai multe apeluri au fost primite din judeţele Iaşi, Constanţa,
Bacău, Vaslui, Galaţi, Teleorman, Ilfov şi din Bucureşti (Sector 5).
"Suntem mulţumiţi că am reuşit să intervenim pentru soluţionarea unui
număr impresionant de cazuri, alături de autorităţile abilitate. Este,
însă, îngrijorătoare rata de creştere a numărului de abuzuri
înregistrate - vorbim de dublare de la an la an - şi nu putem scăpa din
vedere cazurile care nu au ajuns la cunoştinţa noastră, dar în care
dorim să ne implicăm. Avem girul beneficiarilor noştri - 74,50 la sută
dintre copiii care ne-au apelat revin cu noi apeluri la noi - ceea ce
înseamnă că eforturile pentru a ajunge la cât mai multe cazuri sunt mai
mult decât justificate", a mai declarat Cătălina Florea.
Cele mai multe apeluri (48,72 la sută) vin din mediul rural, 38,31 la
sută din urban, în celelalte cazuri apelanţii refuzând să spună de unde
sunt.
Gupele de vârstă care apelează cel mai des la asistenţa şi îndrumarea
oferite de consilierii Asociaţiei Telefonul Copilului sunt de 10-12 ani
(32,53 la sută) şi 13-15 ani (34,31 la sută).
Asociaţia Telefonul Copilului sărbătoreşte şi zece ani de parteneriat cu
Romtelecom, care pune la dispoziţie gratuit linia telefonică 116 111.
Directorul de comunicare de la Romtelecom, Cristina Popescu, a declarat
că, pentru a marca acest eveniment, în Parcul Carol din Capitală vor fi
amplasate siluete de copii, fiecare dintre ele având povestea unui copil
care a sunat la Telefonul Copilului.
De asemenea, tot pentru a sărbători o decadă de parteneriat, la Arenele
Romane s-a realizat o fotografie record cu cele mai multe zâmbete de
copii, simbol al celor peste 30.000 de cazuri soluţionate de Asociaţia
Telefonul Copilului împreună cu autorităţile abilitate.
Asociaţia Telefonul Copilului este o organizaţie neguvernamentală,
non-profit, activă în domeniul protecţiei drepturilor copilului.
Organizaţia oferă informare cu privire la promovarea şi respectarea
drepturilor copiilor, consiliere cu privire la promovarea şi respectarea
drepturilor celor mici, îndrumare către instituţiile în măsură să
acorde asistenţa necesară, urmărirea modului de soluţionare a cazurilor
şi monitorizarea respectării drepturilor copilului în urma cazurilor
înregistrate şi informarea instituţiilor abilitate cu privire la
problemele întâmpinate de copii.
În 2010 şi 2011 organizaţia a primit trei premii la Gala Societăţii Civile.
Sursa:
Gandul.info
Adauga un comentariu
Nume:
Email:
Comentariu*: