03 Jun, 2011 16:17
1411
Economie.Hotnews.ro
Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din
Romania a transmis spre publicare in Sistemul Electronic de Achizitii
Publice (SEAP) anuntul de participare la licitatia pentru contractul de
constructie a tronsonului de autostrada Cernavoda-Medgidia. Proiectul
vizeaza realizarea a 20,49 km de autostrada. Proiectarea va dura 3 luni,
executia 12 luni, la care se adauga 24 de luni perioada de garantie.
Valoarea estimata a contractului se ridica la 726,2 milioane lei fara
TVA. Initial, CNADNR estimase ca noul contract va avea o valoare
estimata intre 500 de milioane de lei si 700 milioane de lei.
Finantarea
va fi asigurata de la Banca Europeana de Investitii, din fonduri de
Coeziune de la Comisia Europeana si de la bugetul de stat.
CNADNR cauta un nou constructor pentru acest tronson in conditiile in care a reziliat contractul cu firma franceza Colas.
- Dupa
ce a castigat prima licitatie in noiembrie 2008, Colas a incheiat in
martie 2009 contractul pentru construirea sectiunii de autostrada,
valoarea acestuia fiind estimata la 634,3 milioane de lei. In aprilie
2011, CNADNR a reziliat contractul din cauza "refuzurilor repetate ale
Colas de a continua executia lucrarilor".
- Autoritatile
romane si-au exprimat nemultumirea si fata de faptul cu firma franceza a
cerut suplimentarea valorii contractului cu 16 milioane de euro. "Nu a
fost finalizata proiectarea pe o lungime de aproximativ 14 km din cei
20,3 km care reprezentau lungimea totala a tronsonului de autostrada.
Acesta a fost si motivul pentru care nu au fost in stare sa obtina nici
certificatul de urbanism, nici avizele si acordurile necesare, inclusiv
autorizatia de construire. Mai mult decat atat, au fost solicitate
costuri suplimentare importante. Discutam despre un surplus de 16
milioane de euro, in conditiile in care valoarea pe care consultantul a
facut-o arata ca noul aliniament pe care trebuie sa se situeze tronsonul
de autostrada costa cu 5 milioane de euro mai putin", a declarat
ministrul transporturilor, Anca Boagiu.
CADNR sustine ca
firma franceza a invocat "diverse motive pentru a justifica
intarzierile". Potrivit CNADNR, Colas nu a efectuat lucrari pe cei 20 km
si nu a obtinut avizele si acordurile necesare,
insa a solicitat costuri suplimentare importante si prelungirea termenului de executie cu 24 de luni.
Totodata, pe sectorul de 5,5 km aflat in executie, lucrarile au fost
incepute cu intarziere in vara anului 2010, iar incepand cu luna
octombrie 2010 executia lucrarilor la podete si structuri a fost oprita
de Inspectoratul de Stat in Constructii ca urmare a nerespectarii de
catre antreprenor, in calitatea sa de Proiectant, a prevederilor Legii
10/1995 privind calitatea in constructii. Mai mult, lucrarile de
descarcare arheologica ce sunt in sarcina Antreprenorului nu sunt
finalizate, iar Colas a inceput retragerea utilajelor de pe santier",
sustine CNADNR.
Pe de alta parte, firma franceza Colas spune ca
nu a putut lucra din cauza ca nu i-au fost incredintate terenurile si
autorizatiile necesare. In cazul a 14 kilometri de autostrada a fost
nevoie de modificarea traseului. "Colas asteapta decizia finala privind
noul traseu, urmand ca sa i se puna la dispozitie terenul si autorizatia
de constructie", se arata intr-o informare de presa a companiei
franceze transmisa HotNews.ro. Pe de alta parte, autoritatile romane
acuza Colas de intarziere in ceea ce priveste indeplinirea obligatiilor
sale contractuale. Astfel, Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri
Nationale din Romania a transmis, pe 21 martie, firmei franceze un
ultimatum pentru a remedia deficientele, pana la data de 15 aprilie
2011. Neconformarea constructorului pana la aceasta data conduce la
rezilierea contractului.
"Colas a obtinut in martie 2009
contractul pentru construirea sectiunii de autostrada
Cernavoda-Medgidia. Colas a primit ordinul de serviciu de a incepe
lucrarile pe 4 iunie 2009. Initial, proiectul a fost programat sa fie
finalizat in doi ani, iar terenurile sa fie puse la dispozitia companiei
incepand cu 15 iunie 2009. Din cei 20 de kilometri de autostrada, doar
un segment de 5 kilometri a fost pus la dispozitia Colas pe 12 iulie
2010. Incepand cu aceasta data, Colas a mobilizat toate resursele
necesare pentru lucrarile de pe aceasta sectiune de autostrada. Pe 22
martie 2011, a fost eliberat terenul si notificata autorizatia de
construire pentru o noua sectiune, de data aceasta de 1,2 kilometri. In
ceea ce priveste restul de 14 kilometri, traseul ar trebui modificat din
cauza descoperirilor arheologice din 2009. Colas asteapta decizia
finala privind noul traseu, urmand ca sa i se puna la dispozitie terenul
si autorizatia de constructie. Colas colaboreaza activ cu CNADNR pentru
a gasi solutii pentru buna functionare a acestui proiect", se arata in
informarea transmisa HotNews.ro.
Sursa:
Economie.Hotnews.ro
Adauga un comentariu
Nume:
Email:
Comentariu*: