Prezentare Sistem de management al traficului pe Dunare si de informare asupra transportului pe ape

Constanţa, 26 ianuarie 2010

Prezentare „Sistem de management al traficului pe Dunăre şi de informare asupra transportului pe ape interioare – RORIS 2”

Autoritatea Navală Română a început în anul 2009 implementarea fazei a II-a a Proiectului „Sistem de management al traficului pe Dunăre şi de informare asupra transportului pe ape interioare – RORIS 2”. RoRIS este un sistem complex de monitorizare şi management al traficului de nave pe tot sectorul românesc al Dunării. Sistemul respectă standardele Directivei 2005/44/EC intrată în vigoare la 20 octombrie 2005.
În momentul de faţă faza I a proiectului RoRIS (sau VTMIS pe Dunăre) este finalizată, urmând ca în cea de-a II-a fază, sistemul să sufere completări şi să fie implementate noi servicii. Scopul proiectului RoRIS este de a realiza un sistem RIS pentru toată lungimea Dunării care să fie perfect compatibil cu Directiva Europeană 2005/44/EC (Directiva RIS). De asemenea, tot în cadrul fazei a II-a se va realiza interconectarea cu sistemele similare din Austria, Ungaria, Slovacia, Bulgaria sau Serbia.
Proiectul face parte din Axa Prioritară TEN – T, respectiv Axa Prioritară 3, domeniul major de intervenţie 3.2 „Îmbunătăţirea siguranţei traficului pe toate modurile de transport”, vizând asigurarea standardelor europene de securitate şi de siguranţă în cadrul transportului naval, respectiv îmbunătăţirea Sistemului de Informare privind Managementul Traficului de Nave (VTMIS) şi asigurarea serviciilor de informare fluvială pe căile navigabile ale României. Judeţele vizate sunt: Constanţa, Tulcea, Galaţi, Brăila, Călăraşi, Ialomiţa, Giurgiu, Teleorman, Dolj, Olt, Mehedinţi, Caraş – Severin.
Finanţarea sistemului este asigurată din fonduri publice nerambursabile, prin Autoritatea de Management în cadrul Programului Operaţional Sectorial – Transport, Axa Prioritară 3 -, Modernizarea sectorului de transport în scopul protecţiei mediului, a sănătăţii umane şi a siguranţei pasagerilor.
Valoarea totală a Proiectului este de 49.989.094 lei, din care valoarea totală eligibilă este de 42.007.642 lei.
Finanţarea nerambursabilă a Proiectului se va realiza prin contribuţia Comisiei Europene prin Fondul de Dezvoltare Regională în proporţie de 71,12% din valoarea eligibilă a proiectului, respectiv 29.875.835 lei şi prin contribuţia bugetului de stat, în proporţie de 28,88%, respectiv 12.131.807 lei.
Obiectivele Proiectului RORIS II, aliniate la cerinţele Directivei RIS EC/44/2005 a Parlamentului European şi a Regulamentelor specifice ale Comisiei Europene referitoare la această directivă, sunt următoarele:
· creşterea siguranţei transportului prin:
Ø creşterea lungimii căilor navigabile asigurate cu servicii de identificare şi localizare automată;
Ø creşterea numărului de aplicaţii suport pentru serviciile RIS;
· creşterea eficienţei transportului prin:
Ø creşterea numărului de staţii fixe de localizare şi identificare nave;
Ø creşterea numărului de staţii radio VHF de comunicare cu navele;
Ø creşterea numărului de radare de supraveghere;
Ø creşterea numărului de piloni noi;
Ø beneficiile (efectele) obţinute din economii de timp (valoarea timpului) pentru transportul de persoane pe Dunăre;


· protecţia mediului datorită:
Ø beneficiilor (efectelor) obţinute din reducerea extremităţilor negative pentru transportul de marfă pe Dunăre;
Ø reducerea numărului de evenimente de navigaţie/an/navă*km.

Sistemul RoRIS are o arhitectură funcţională ierarhică structurată pe următoarele nivele:
· Nivelul local - centre locale - asigură colectarea iniţială a datelor de la senzori, recepţionarea datelor de la diferiţi utilizatori, transmiterea de date către diferiţi utilizatori şi transmiterea de date către următorul nivel, cel regional;
· Nivelul regional – centre regionale - recepţionează datele de la nivelul local, filtrează datele duplicate, transmite datele la nivelul naţional, asigură coordonarea la nivel regional şi stabileşte legături între centrele regionale;
· Nivelul naţional – un centru naţional care asigură colectarea datelor de la nivelul regional, asigură coordonarea întregului sistem, realizează schimbul de informaţii cu alte organizaţii, pune la dispoziţie interfeţe externe pentru alte aplicaţii;
· Terminale la Ministerul Transporturilor.
Sistemul RORIS II dezvoltă reţeaua de senzori de localizare şi de identificare nave tip AIS (Automatic Identification System), radare şi monitorizare video tip CCTV (Close Circuit Television). Conceptul şi structura reţelei suport de comunicaţii este complet redefinită prin transferul digital al tuturor informaţiilor (inclusiv a mesajelor vocale) în tehnologie IP (Internet Protocol).
Componentele sistemului RORIS II sunt:
Ø reţeaua AIS;
Ø senzorul Radar;
Ø senzorul video de zi/noapte;
Ø staţiile meteo;
Ø aplicaţia desktop pentru managementul traficului naval fluvial de tip ECDIS;
Ø reţeaua pentru comunicaţii de voce VHF.
Sistemul RORIS II va furniza următoarele tipuri de servicii, prin aplicaţii suport:
· raportarea electronică a voiajelor;
· avize pentru navigatori;
· managementul ecluzărilor;
· statistică trafic nave;
· aplicaţie înmatriculare/evidenţă nave;
· aplicaţie/bază de date personal navigant;
· aplicaţie de tip bază de date pentru identificarea navelor (hull database);
· servicii suport pentru reducerea efectelor calamităţilor(calamity abatement);
· aplicaţia de monitorizarea a navelor cu mărfurilor periculoase (Dangerous Goods);
· informare sintetică a traficului pe ape interioare.
După încheierea celei de-a II-a faze, Sistemul RORIS va fi interconectat prin interfeţe cu alte sisteme şi instituţii:
· interfaţa pentru transfer date către Poliţia de Frontieră;
· interfaţa cu VTMIS Canal Dunăre Marea – Neagră;
· interfaţa cu AFDJ;
· interfaţa pentru integrare cu alte centre naţionale RIS.
Accesul în sistemul RORIS se va face pe bază de drept de acces. Drepturile de acces sunt utilizate pentru a stabili exact la ce informaţii au dreptul utilizatorii în funcţie de tipul lor. Identificarea utilizatorilor în sistem se va face pe bază de nume de utilizator şi parolă, asocierea cu un anumit tip realizându-se chiar din momentul în care se creează contul unui utilizator. Username-urile vor fi unice pentru toţi utilizatorii naţionali şi internaţionali implicaţi în schimbul de date RIS.


Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Imobiliare Bucureștenii Floriștean și Chirănescu vor să construiască un bloc pe Bulevardul 1 Mai Vechi din Constanța. PUZ-ul a fost lansat în consultare publică (DOCUMENTE)

27 Mar 2024 699

Recurs în dosarul dintre Arhitectura Plus SRL,firma fondată de actualul arhitect șef al municipiului vs. primarul Constanței

14 Mar 2024 732

Imobiliare Constanța PUZ-ul pentru un teren din zona Tomis III din municipiul Constanța, lansat în consultare publică. Până când puteți trimite propuneri și observații? (DOCUMENT)

11 Mar 2024 1006

ICR Apeluri pentru burse destinate cercetătorilor, arhitecţilor şi profesioniştilor din diverse domenii

17 Feb 2024 749

Programul liturgic al Înaltpreasfințitului Părinte Teodosie, Arhiepiscopul Tomisului, în perioada 1-5 februarie 2024

31 Jan 2024 946

Tribunalul Constanța, termen nou în dosarul privind cadastrarea județului Constanța!

27 Jan 2024 942

Tribunalul amână procesul deschis de un investitor imobiliar din Constanța pentru anularea unei hotărâri CLC pentru Tomis Nord

20 Jan 2024 651

Vergil Chițac a delegat atribuții importante Viceprimarul Rusu va evalua activitatea celor mai importanți funcționari din Primăria Constanța (DOCUMENT)

08 Jan 2024 1187

Cimitir nou în municipiul Mangalia. La cât este estimată investiția?

27 Dec 2023 1007

De ce sa apelezi la o agenție de web design?

08 Dec 2023 646

In memoriam Ion Mincu, arhitectul care a elaborat planurile pentru restaurarea Catedralei „Sfinții Apostoli Petru și Pavel” Constanța

05 Dec 2023 892

Se întrunește Comisia tehnică de amenajare a teritoriului și urbanism a municipiului Constanța. Ce proiecte imobiliare se află pe ordinea de zi?

20 Nov 2023 1230

UPDATE Muzeul de Artă Constanța, gazdă pentru Bienala de Arhitectură Dobrogeană! Harry Tavitian, invitat special (GALERIE FOTO+VIDEO)

17 Nov 2023 1408

Declarații de avere Averea și interesele lui Dan Petre Leu. Apartamentul din Eforie Nord, achiziționat de când a devenit arhitect șef al municipiului Constanța (DOCUMENT)

31 Oct 2023 1717

Arhitectul-șef al județului Constanța s-a transferat la primăria Năvodari. Cine exercită atribuțiile cu caracter temporar? (DOCUMENTE)

03 Oct 2023 5459