1 decembrie 1879 Începe să funcţioneze la Bucureşti prima agenţie de presă din România. Cum definea UNESCO o agenție de presă

  • Începe să funcţioneze la Bucureşti prima agenţie de presă din România - "Agenţia Havas a României"
La 1 decembrie 1879 începe să funcţioneze la Bucureşti prima agenţie de presă din România. "Agenţia Havas a României", sucursală a agenţiei franceze "Havas" a funcţionat la Bucureşti pînă în 1888.

Agențiile de presă din România reprezintă o prezentare succintă a istoriei presei de agenție din România, de la contextul apariției și evoluția ei în diferitele regimuri politice, până în prezent.

Orice informație nouă sau o informație referitoare la evenimente curente, care este prezentată publicului larg, în formă scrisă, audio sau video, sau prin intermediul Internetului se numește știre.

Relatarea și investigarea informațiilor cu valoare de știre revin profesiei de jurnalist. Știrile sunt adesea relatate de o varietate de surse, cum sunt ziarele, programele televizate sau radiodifuzate, serviciile prin cablu și paginile web. Dar știrea, de la petrecerea evenimentului și până când aceasta ajunge sub forma finală în fața publicului, prin diferitele mass-medii, mai sus amintite, trece de cele mai multe ori printr-un prim „filtru”, cel al agențiilor de știri, scrie wikipedia.org. 

Agenția de știri este o organizație de jurnaliști stabilită pentru a furniza informații de primă mână, contracost, pieței media: ziare, reviste, radio și televiziune.

Cum definea UNESCO o agenție de presă 

UNESCO definea în 1953 agenția de presă astfel:

„O agenție de informații este o întreprindere care are ca principal obiect, oricare ar fi forma sa juridică, să caute știri și, de o manieră generală, documente de actualitate, (...) și să le distribuie unui ansamblu de întreprinderi de informație și, în mod excepțional, particularilor, în vederea asigurării, contra plății unui abonament și în condiții conforme legilor și uzanțelor comerțului, un serviciu de informații cât se poate de complet și de imparțial”.

Carmen Ionescu consideră agențiile de presă uzine cu foc continuu, unde muncitori anonimi topesc și toarnă în forme comprehensibile cea mai de temut substanță a momentului: informația.

O agenție de presă este deci o întreprindere care comercializează pentru clienții săi (presă, instituții, întreprinderi în general) un serviciu de informații brute sau cu valoare adăugată, știri neutre din punct de vedere ideologic și politic, pe un suport definit (hârtie, foto, informatică, audio, video).

Agențiile de presă, ca și mass-media în general, permit oamenilor să aibă o cunoaștere a realității imposibilă în absența acestora. O serie de evenimente, de fapte, nu ne sunt cunoscute decât prin intermediul mediei, care desenează astfel pentru noi o realitate secundă.

Sursa foto: Pixabay/ Andrys 

 

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

OMD Mamaia-Constanța renunță la logo-ul propus. „Mamaia nu poate avea un brand turistic similar cu un complex rezidențial din Spania!“

15 Jul 2023 1414

Rompetrol Rafinare, pe locul 5 într-un top al companiilor din Europa de Sud-Est

10 Oct 2019 1923

40, 28, 5, 12, 19, 44 = 43.810.458,68 lei Marele premiu la Loto 6/49, câștigat la Constanța!

22 Dec 2014 2731

ANI pregătită să publice averea şi interesele candidaţilor la alegerile prezidenţiale

22 Sep 2014 2066