18 ani de când Portul Constanța a devenit port liber



Astăzi, 1 aprilie 2021, se împlinesc 18 ani de când orașul Constanța a devenit port liber.

Un port liber (sau porto franco) este un port aflat într-o zonă economică liberă, cu o jurisdicție mai relaxată comparativ cu țara în care este localizat.

Aceasta înseamnă, în mod normal, să fie scutit de taxe vamale sau să aibă un regim vamal special cu reglementări vamale favorabile.

Statutul de port liber, sau porto-franco, a fost atribuit Portului Constanța în urma eforturilor depuse de Compania Națională Administrația Porturilor Maritime SA.

Printre altele, pentru a se obține statutul de port liber, trebuia, potrivit legislației internaționale, ca perimetrul Portului Constanța să fie izolat cu o împrejmuire asemănătoare fâșiei de frontieră, dar cu același regim restrictiv ca cel al frontierei de stat.

În acest sens, Administrația Porturilor Maritime a implementat un program care a făcut, în cele din urmă, ca gardul ce împrejmuiește portul să fie cel mai mare gard împrejmuitor, ca lungime, din țară.

După îndeplinirea condițiilor impuse de legislația internațională, la data de 1 aprilie 2003, orașul Constanța a primit statutul de port liber.

Potrivit CN APM Constanța, în anul 2020, s-a înregistrat un trafic total de 60.375.799 de tone prin Portul Constanța, dintre care 21.893.550 de tone au fost cereale, iar petrolul brut înregistrând o valoare de 6.638.429 de tone.

Ti-a placut articolul?


Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Rugby Tomitanii Constanţa şi CS Năvodari, noi meciuri de campionat. Deplasări la Cluj şi Galaţi

15 May 2021 654

MDLPA, plăți pentru investiții realizate prin PNDL. Ce localități din județul Constanța au primit fonduri pentru decontarea proiectelor?

15 May 2021 439

TDL SOFT Solutions SRL va furniza servicii de mentenanță pentru SPIT Constanța

15 May 2021 502

Din grânarul Europei, în groapa de gunoi a lumii. În timp ce se verificau 15 containere de deșeuri, altele erau oprite la frontieră

15 May 2021 518

Ce se construiește Două blocuri de opt etaje, în Mamaia Nord. Investitor este Marina Surf SRL

15 May 2021 538

Constănțeanul supărat. Super-realizare - vom avea coșuri de gunoi stradale de peste 600 de euro bucata!

15 May 2021 1166

Handbaliştii George Buricea şi Zoran Nikolic au vrut să demareze o afacere cu clătite sârbeşti la Constanţa. Ce le-a stat în cale

15 May 2021 597

De la cine cumpără Spitalul Județean Constanța aparatură pentru programele de depistare precoce a leziunilor precanceroase

15 May 2021 595

#DobrogeaDigitală „Viața mea. Amintiri din închisoare și din libertate”, de George Sarry - Greva foamei, momente de coșmar

15 May 2021 695

La un an de la aprobarea bugetului, Primăria Constanța lansează licitația pentru pasarela care va lega cartierele Km 4-5 şi Faleză Sud - Poarta 6 din Constanța

15 May 2021 528

Dakonis Imobiliare SRL a obținut autorizația de construire pentru blocul de pe bulevardul 1 Mai, pe terenul unui consilier județean

15 May 2021 590

#citeșteDobrogea Arhitectul Theonic Săvulescu a oferit un nou tip de monumentalitate. Gara Constanța

15 May 2021 790

Lovitură grea în instanță! Primăria Constanța are de achitat peste 1,15 milioane de euro. Cine sunt afaceriștii beneficiari

15 May 2021 1017

Afaceri bănoase cu exportul animalelor vii Închisoare cu executare pentru un vameș din Constanța! Motivarea judecătorilor (Document + video)

15 May 2021 1004

Constanța. Accident rutier pe strada Mircea Cel Bătrân. O persoană a fost rănită (galerie foto și video)

14 May 2021 1482