Ce așteaptă patronatele din turism de la Ministerul Turismului. O strategie de promovare și reglementări

Patronatele din turism așteaptă de la Ministerul Turismului o strategie de promovare și reglementări care să le ajute să-și păstreze angajații
 
Turismul, o industrie a carei activitate angreneaza peste 300.000 de persoane și care a generat în ultimii 25 de ani investiții de peste 10 miliarde de euro, în proporție de mai mult de 99% private, are nevoie de un minister propriu, de sine stătător, dar înființarea acestuia trebuie să fie urmată de o serie de măsuri care să ajute la dezvoltarea acestui domeniu.
 
"România are nevoie mai mult ca oricând să-și schimbe imaginea unei țări cu politicieni corupți, care exportă doar forță de muncă ieftină. Sper ca noul ministru să înțeleagă că e foarte important nu că a obținut un scaun, ci că are obligația să repună România pe harta turistică internațională, iar acest lucru nu se poate întâmpla decât în urma unei strategii bine definite și a unei comunicări pe măsură cu mediul de afaceri", a declarat dr. Mohammad Murad, președintele Federației Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR).
 
Patronatele din turism speră că primul pas făcut de PSD, prin înființarea Ministerului Turismului să nu fie și ultimul. "Sunt convins că PSD nu s-a gândit la un minister în care este nevoie doar să dea salarii și să aibă birouri, ci îi va pune la dispoziție și fondurile necesare pentru a putea avea rezultate. Avem nevoie de rezultate. Acum nu putem decât să comentăm pozitiv acest prim pas, dar nu ne vom da la o parte dacă va fi cazul să criticăm", a adăugat președintele FPTR.
 
Referitor la ministrul propus al Turismului, din experiența patronatelor din turism, atunci când a fost vorba de impozitul forfetar, domnul Mircea Dobre s-a implicat ca deputat și a reușit, împreună cu FPTR, să ducă acest proiect până la capăt. "Deci are o bilă albă de la noi privind această experiență comună", a mai spus Mohammad Murad.
 
În opinia FPTR, noul ministru ar trebui să invite toate patronatele din turism și toți cei implicați în acest domeniu să stabilească împreună un calendar de acțiuni, privind elaborarea strategiei de promovare.  Considerăm că bugetul de promovare al turismului de anul trecut, de doar 2 milioane de euro, este unul derizoriu, care nu acoperă nici măcar participarea României la târgurile internaționale de turism.
 
FPTR considera ca sunt patru aspecte care trebuie rezolvate urgent. În primul rând, este vorba despre o strategie de promovare, pentru a pune România pe harta turistică internațională.
 
Totodată, este nevoie și de definirea corectă a ceea ce înseamnă o stațiune turistică de interes național, astfel încât acestea să nu mai fie lăsate să se transforme în cartiere de blocuri. Din toate punctele de vedere, urbanistic și administrativ, stațiunile ar trebui să aibă o linie pe care să o urmeze.
 

Un alt aspect este găsirea unei formule corecte privind forța de muncă. Turismul românesc are nevoie de o soluție prin care angajații să poată fi ținuți în țară printr-o serie de avantaje salariale.
 
Crearea unui mediu de afaceri curat, responsabil, cu obligații și drepturi este o altă așteptare a patronatelor de la noul Guvern. "Dacă un funcționar îți întârzie o autorizație un an sau doi, ar trebui să răspundă. Dacă oamenii de afaceri au o serie de obligații, corect ar fi să aibă și niște drepturi", a mai afirmat Mohammad Murad.
 
 Sursa foto: ZIUA de Constanta

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

ATIMMT și OMD Mamaia Constanța Târgul Întreprinderilor Mici și Mijlocii, la Pavilionul Expozițional Constanța (GALERIE FOTO)

26 Apr 2024 476

SC Histria Tour Mondial SRL declară pierdute certificatele de clasificare și fișele anexe

25 Apr 2024 281

LIVE TEXT+VIDEO OMD Mamaia Constanța, Ministerul Economiei și Turismului și alte instituții din domeniu anunță debutul Sezonului Litoral - Delta Dunării 2024 (Galerie FOTO)

19 Apr 2024 743

Rețetă autentică Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului promovează salata cu icre de știucă de la Tulcea

16 Apr 2024 411

Patru agenții de turism din județul Constanța au rămas fără licență de funcționare. Iată care sunt acestea (DOCUMENT)

10 Apr 2024 6128

Soluție judiciară în dosarul de restituire cauţiune Unitatea Administrativ Teritorială Judeţul Constanţa contra Ministerului Dezvoltării Regionale și Turismului

13 Mar 2024 756

Descoperă autenticitatea Scrumbia de Dunăre afumată, produs cu denumire de origine protejată

13 Mar 2024 653

România, promovată ca destinație turistică la BBC

09 Feb 2024 653

Curtea de Apel Constanța Rompetrol Rafinare câștigă, pe fond, procesul cu Direcția Generală de Administrare a Marilor Contribuabili

06 Feb 2024 566

Proiectul Strategiei Industriale a României, pentru perioada 2023 – 2027, în dezbatere publică

29 Dec 2023 580

Ministerul Economiei Forma consolidată a Ghidului pentru schema de ajutor de stat Constructplus a fost publicată!

29 Dec 2023 609

OFICIAL OMD Municipiul Tulcea a obținut avizul legal de la Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului

29 Dec 2023 728

OMD Mamaia Constanța vrea să implementeze excursii de o zi cu plecare din Constanța și din stațiunea Mamaia

14 Dec 2023 892

MEAT Din luna ianuarie 2024, solicitările de autorizare în domeniul turismului vor putea fi depuse online, prin intermediul noului sistem informatic

08 Dec 2023 1068

Primele concluzii ale OMD Mamaia Constanta, după WTM Londra (FOTO)

14 Nov 2023 880