05 Jan, 2024 17:53
793
„Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) informează că, începând cu data de 8 ianuarie 2024, continuitatea serviciilor publice pe toată zona cuprinsă între Cluj-Napoca şi Oradea va fi asigurată prin introducerea serviciilor de autocare sau autobuze de înlocuire tren de călători. (...) Programele de transport al autocarelor, respectiv, autobuzelor de înlocuire tren ale operatorilor de transport feroviar de călători Interregional Călători şi Transferoviar Călători sunt cuprinse în documentele anexate pe site-ul ARF. În ce priveşte operatorul de transport feroviar de călători, cu capital de stat, CFR Călători, precizăm că acesta va institui serviciile de înlocuire tren în termenul cel mai scurt, în condiţiile finalizării procedurilor de achiziţii publice ale acestor servicii", se arată în comunicat.
„De asemenea, menţionăm faptul că, autobuzele şi autocarele de înlocuire tren vor permite reintroducerea unor servicii publice de transport oferite în cadrul mersului de tren 2022/2023, care au fost suspendate în condiţiile capacităţii de transport pe timpul lucrărilor de modernizare a infrastructurii, iar biletele vor putea fi achiziţionate şi prin canalele de vânzări ale operatorilor de transport feroviar, inclusiv din zonele fără trafic pe perioada lucrărilor", subliniază autoritatea.
Citește și„Noua prevedere legală (OUG nr. 12/1998 actualizată prin OUG nr. 131/2023) va permite ARF şi operatorilor de serviciu public de transport feroviar de călători să reintroducă, în curând, toate serviciile care erau prestate pe zona Cluj Napoca - Oradea (inclusiv trenurile anulate din lipsă de capacitate a infrastructurii feroviare pe perioada şantierelor). Autobuzele şi autocarele de înlocuire tren vor circula la ore şi cu opriri similare celor din mersul de tren 2022/2023. Staţiile temporare ale serviciilor de înlocuire vor fi anunţate şi semnalizate corespunzător, în conformitate cu prevederile contractelor de servicii publice. În contextul amplelor lucrări de modernizare a căii ferate din România cu fonduri de la bugetul de stat, fonduri europene nerambursabile, precum şi alte fonduri externe, noua reglementare legală va permite introducerea serviciilor de autocare/autobuze de înlocuire tren de călători oriunde este nevoie, pentru a asigura continuitatea activităţilor economice, sociale, educaţionale, de acces la serviciile medicale etc. ale cetăţenilor României. În acelaşi timp, reglementarea vine să pună în valoare şi experienţa şi calitatea serviciilor dobândite de operatorii de transport rutier din România, în ultimii 30 ani", a subliniat ARF
Ti-a placut articolul?
Adauga un comentariu
Nume:
Email:
Comentariu*: