06 Dec, 2023 15:57
700
"În acest moment, implementăm la Ministerul Cercetării, Inovării şi Digitalizării un proiect de management intern al documentelor şi de digitalizare prin care ţinta este să eliminăm peste 90% din consumul de hârtie din minister, iar toate fluxurile de date şi fluxurile birocratice să fie făcute în format digital. După ce vom reuşi să avem acest model, care vedem că funcţionează, că e pragmatic, îl vom împărtăşi cu toată administraţia publică din România", a precizat ministrul, în cadrul unei declaraţii de presă susţinute la Palatul Parlamentului.
"Astăzi nu există o statistică foarte clară, pentru că prima dată trebuie să digitalizăm fluxurile din administraţia publică, iar după ce vom avea această optimizare vă spun cu siguranţă că vor fi joburi care vor dispărea ca şi funcţionalitate. Acele joburi repetitive, de a sta şi a tasta aceleaşi formulare sau de a pune aceleaşi ştampile pe nişte hârtii, acelea vor dispărea din administraţia publică din România în următorii ani, dar în acelaşi timp vor apărea joburi noi, cum ar fi cele de analize sistem, de programator în administraţia publică. Vorbesc de joburi care vor avea o complexitate mult mai mare ca şi funcţionalitate", a spus ministrul.
"Vei putea de pe canapeaua ta din sufragerie să trimiţi documentele pentru reînnoirea permisului, paşaportului sau cărţii de identitate. Asta este marele avantaj. Da, se va schimba lumea. Oricum se schimbă şi vom ajunge într-o formă în care, odată ce oamenii vor putea să fie deserviţi printr-un format digital al acestor acestor servicii publice, funcţionarii vor avea mai mult timp să lucreze cu acei oameni care au probleme speciale, punctuale şi cu o complexitate mult mai ridicată", a explicat ministrul.
Ti-a placut articolul?
Adauga un comentariu
Nume:
Email:
Comentariu*: