Raport Consumatorii din întreaga lume se aşteaptă la cheltuieli mai mari în următoarele 6 luni. Pentru ce vom scoate mai mulți bani din buzunare

Cumpărături, foto: Pixabay/ reverentConsumatorii din întreaga lume se aşteaptă la cheltuieli mai mari pentru alimente în următoarele şase luni şi intenţionează să-şi reducă bugetul pentru bunuri de lux sau mese în oraş, arată un sondajul Global Consumer Insights Pulse 2022 realizat de PwC.

"Consumatorii din întreaga lume se confruntă cu creşterea preţurilor, peste 75% dintre respondenţii la sondajul Global Consumer Insights Pulse 2022 realizat de PwC aşteptându-se, în următoarele şase luni, la cheltuieli similare sau mai mari faţă de nivelul actual pentru majoritatea categoriilor. De remarcat că aproape jumătate dintre consumatori (47%) estimează costuri mai mari pentru alimente, iar mulţi au în vedere reducerea cheltuielilor pentru bunuri de lux/premium (37% dintre respondenţi), mese în oraş (34%), artă, cultură şi sport (30%) şi modă (25%)", se menţionează în sondaj.


Potrivit Ruxandrei Târlescu, Partener şi Lider pentru Retail în cadrul PwC România, creşterea inflaţiei şi a dobânzilor pun noi presiuni pe cheltuieli şi comportamentul de consum, care nu se vor atenua prea curând.


"Rezilienţa consumatorilor a fost pusă la încercare în ultimii doi ani din cauza întreruperilor în lanţului de aprovizionare şi restricţiilor. Deşi entuziasmul pentru consum revenise după ridicarea acestora, creşterea inflaţiei şi a dobânzilor pun noi presiuni pe cheltuieli şi comportamentul de consum, care nu credem că se vor atenua prea curând. Sondajul arată că oamenii se aşteaptă la noi creşteri de preţuri şi caută modalităţi să-şi adapteze preferinţele de cumpărare pentru a face faţă noului context, fără însă a renunţa la factori precum cea mai bună experienţă de cumpărare sau mărcile preferate. În acelaşi timp, retailerii şi producătorii trebuie să facă faţă atât cerinţelor din partea consumatorilor, cât şi propriilor presiuni legate de inflaţie şi de lanţul de aprovizionare. Companiile care pot gestiona multiplele perturbări, menţinându-şi focusul pe clienţi, vor fi în cea mai bună poziţie pentru a ieşi câştigătoare din acest context dificil", a declarat Ruxandra Târlescu


Creşterea preţurilor la produsele alimentare a fost cea mai răspândită problemă legată de experienţa de cumpărare, menţionată atât de consumatorii care fac cumpărături în magazine (65%), cât şi de cei care cumpără online (56%). Mai mult de jumătate dintre consumatorii intervievaţi, 57%, au declarat că se confruntă aproape întotdeauna sau frecvent cu creşterea preţurilor la alimente.




Problemele legate de lanţul de aprovizionare

Problemele legate de lanţul de aprovizionare au fost, de asemenea, considerate ca afectând experienţa de cumpărare, în special imposibilitatea de a cumpăra un produs din cauza lipsei de stoc (43% - online, 37% - în magazin). Consumatorii menţionează, de asemenea, termene de livrare mai lungi pentru cumpărăturile online (42%) şi cozi mai lungi sau magazine mai aglomerate (36%).


În cazul consumatorilor care se confruntă cu probleme legate de lanţul de aprovizionare, cum ar fi lipsa de disponibilitate a produselor sau o livrare mai târzie decât se aşteptau, mulţi spun că nu ezită să facă o schimbare. Mai mult de o treime, 37%, spun că ar merge la alţi comercianţi pentru a-şi satisface nevoile sau, dacă sunt cumpărători în magazin, ar trece la comerţul online. Aproape o treime dintre cumpărătorii online spun că ar da o şansă magazinelor offline pentru a răspunde mai bine nevoilor lor, iar 40% ar folosi site-uri de comparaţie pentru a verifica disponibilitatea produselor.

Incertitudinile la nivel mondial şi problemele legate de lanţul de aprovizionare îi determină, de asemenea, pe mulţi consumatori să se orienteze mai mult către pieţele lor naţionale. Opt din zece respondenţi şi-au exprimat dorinţa de a plăti un preţ mai mare decât media pentru produse fabricate la nivel local sau naţional.





Consumatorii şi-au schimbat stilul de viaţă şi obiceiurile de cumpărare ca urmare a pandemiei COVID

Consumatorii şi-au schimbat stilul de viaţă şi obiceiurile de cumpărare ca urmare a pandemiei COVID şi se pare că multe dintre aceste obiceiuri s-au înrădăcinat şi chiar se vor consolida în următoarele şase luni. Din cauza pandemiei, 63% dintre consumatorii chestionaţi au declarat că au crescut deja numărul de cumpărături online, în timp ce 42% au redus cumpărăturile în magazinele fizice. Jumătate dintre respondenţi gătesc mai mult acasă şi 50% au crescut activităţile de recreere acasă.


"Privind în viitor, aceşti consumatori se aşteaptă să facă şi mai mult din acelaşi lucru: 50% se aşteaptă să facă mai multe cumpărături online - acest procent este mai ridicat în rândul milenialilor (58%) şi al Generaţiei Z (57%) şi mai scăzut în rândul baby boomerilor (32%) şi al Generaţiei X (42%). 46% intenţionează să gătească mai mult acasă. 41% vor face mai multe activităţi de recreere acasă.41% vor cumpăra mai mult de la comercianţii cu amănuntul care oferă livrare/colectare eficientă. 22% vor face mai puţine cumpărături în magazinele fizice; doar 33% vor creşte cumpărăturile în magazine", potrivit studiului.


Pentru aproximativ jumătate dintre consumatorii intervievaţi, acţiunile unei companii legate de factorii de mediu, sociali şi de guvernanţă (ESG) influenţează adesea sau întotdeauna încrederea lor în marcă sau probabilitatea de a o recomanda altora. În ceea ce priveşte influenţarea deciziei de cumpărare, factorii de guvernanţă (41%) şi sociali (40%) depăşesc angajamentul de mediu al unei companii (30%). Sustenabilitatea are o pondere mai mare pentru generaţia Z şi tinerii mileniali intervievaţi, şi mai mică pentru generaţia X şi baby-boomeri.


Cei mai importanţi factori identificaţi pentru stimularea încrederii în marcă 


Cei mai importanţi factori identificaţi pentru stimularea încrederii în marcă sunt cei legaţi de securitatea datelor şi ai experienţei clienţilor. Protejarea datelor personale se află pe primul loc în ceea ce priveşte impactul asupra încrederii în marcă, fiind menţionată de 58% dintre respondenţi, în creştere de 11 puncte în ultimele şase luni. "Îmi satisface întotdeauna aşteptările" şi "oferă servicii excepţionale pentru clienţi" au fost, de asemenea, foarte bine cotate de peste jumătate dintre respondenţi (53% şi, respectiv, 52%).

În cadrul sondajul Global Consumer Insights Survey 2022 au fost intervievaţi 9.069 de consumatori din 25 de state la nivel mondial. 



Sursa: Agerpres 

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Cumpărări directe Constanța Studiu de fezabilitate pentru construire și dotare bază sportivă la Corbu (DOCUMENT)

29 Apr 2024 482

Licitații Tulcea Regia Autonomă Administrația Zonei Libere Sulina modernizează portul Sulina Zona Mol-Bazin Maritim-Perimetrul II (DOCUMENT)

27 Apr 2024 512

Licitații publice Consiliul Județean Constanța a demarat procedura cu pentru achiziția studiului de prefezabilitate pentru realizarea unui spital cu deservire regională (DOCUMENT)

24 Apr 2024 521

Cumpărări directe Constanța Adonica Consulting SRL va elabora studii DNSH pentru reabilitarea Școlii din Eforie Nord și a lacului Belona, proiecte dezvoltate de Primăria Eforie (DOCUMENTE)

24 Apr 2024 383

Constanța Ce firmă va elabora studiul de fezabilitate pentru proiectul „Centru Cultural Aurora”, din Mangalia?

22 Apr 2024 386

Terenul de peste 12.000 mp, amplasat de-a lungul lacului Tăbăcăriei Reamenajarea spațiului verde din zona Parc Tăbăcărie din municipiul Constanța, în atenția aleșilor locali (DOCUMENT)

21 Apr 2024 540

Trecerea tuturor consumurilor pe electric duce la cele mai mari costuri pentru cetățeni (studiu AEI)

21 Apr 2024 441

Studiu Numărul pisicilor care cad de la ferestre și se rănesc grav crește în lunile călduroase

17 Apr 2024 565

Cumpărări directe Constanța AMG Lorem Consult SRL va elabora studii DNSH pentru Centrul cultural „Ion Movilă“ şi centrul de excelenţă „Carmen Sylva“, proiecte dezvoltate de Primăria Eforie (DOCUMENTE)

16 Apr 2024 426

Cumpărări directe Constanța Primăria Cernavodă investește în servicii de proiectare pentru amenajarea unei bretele de legătură în cartierul Prund (DOCUMENT)

12 Apr 2024 676

CNAIR SA anunță publicul interesat asupra depunerii solicitării de emitere a acordului de mediu, lot 6

11 Apr 2024 404

Achiziții publice Constanța Consiliul Județean vrea să elaboreze documentațiile pentru „Centrul Turistic de Artă,recreere și Tradiții Canlia - CT ART"!

09 Apr 2024 357

Studiu Peste 60% dintre copiii din România merg vara în tabere

06 Apr 2024 442

O companie din Turcia deschide o fabrică uriașă în România. Tehnologia va folosi deșeurile

31 Mar 2024 910

Academia Navală „Mircea cel Bătrân” din Constanța găzduiește studenți internaționali prin programul Erasmus+ (FOTO)

22 Mar 2024 346