Schema de ajutor minimis - termen de depunere al cererilor, 1 aprilie 2024, inclusiv



Întreprinderile care dețin în proprietate clădiri și terenuri aferente acestora care sunt utilizate pentru prestarea de servicii turistice în municipiul Constanța pe o perioadă de cel puțin 6 luni în cursul unui an calendaristic, întreprinderi care au calitatea de contribuabili ai bugetului local al municipiului Constanța, pot beneficia de schema de ajutor de minimis, aprobată prin HCL nr. 81/2024.
 
Pentru a beneficia de facilitățile acordate prin actul normativ anterior menționat, întreprinderile trebuie să îndepliniească, cumulativ, următoarele condiții:
 
  • clădirile și terenurile aferente acestora să fi fost utilizate pentru prestarea de servicii turistice în anul fiscal anterior acordării facilității, pe o perioadă de cel puțin 6 luni în cursul anului calendaristic;
  • să fie persoane juridice cu sediul în România, înregistrate la Registrul Comerţului ca societăţi comerciale conform Legii nr. 31/1990 privind societăţile, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, sau persoane fizice autorizate, întreprinderi individuale şi întreprinderi familiale autorizate în conformitate cu prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 44/2008 privind desfăşurarea activităţilor economice de către persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale şi întreprinderile familiale şi au calitatea de contribuabili ai bugetului local al municipiului Constanța;
  • să nu se afle în stare de insolvenţă, lichidare, dizolvare, afacerea să nu fie condusă de un administrator sau lichidator judiciar, să nu aibă restricţii asupra activităţilor sale comerciale, iar acestea să nu fie puse la dispoziţia creditorilor;
  • să nu fi făcut obiectul unei decizii a Comisiei Europene de recuperare a unui ajutor de stat sau, în cazul în care au făcut obiectul unei astfel de decizii, aceasta a fost deja executată şi creanţa integral recuperată;
  • să nu fi fost constatată o faptă ce constituie infracţiune de evaziune fiscală, pentru care s-a pronunţat o hotărâre judecătorească definitivă;
  • valoarea cumulată a ajutoarelor de minimis acordate întreprinderii unice în ultimii 3 ani să nu depăşească echivalentul în lei a 300.000 de euro. Acest plafon se aplică indiferent de forma ajutorului de minimis sau de obiectivul urmărit şi indiferent dacă ajutorul este finanţat din surse naţionale (bugetul de stat sau bugetul administrației publice locale) sau din surse comunitare.
 
De asemenea, întreprinderile trebuie să ţină evidenţe contabile separate faţă de celelalte activităţi desfăşurate care nu intră în sfera de aplicare a schemei de ajutor (contabilitatea trebuie să evidenţieze separat cheltuielile, veniturile şi rezultatele aferente acestor activităţi), nerespectarea acestor cerințe conducând la respingerea documentației în vederea remedierii.
 
Documentele necesare acordării reducerilor la plata impozitului pe clădiri și teren, se depun la Serviciul Public de Impozite și Taxe Constanța, până pe data de 1 aprilie 2024, inclusiv și constau în:
  • cererea de acordare a reducerii, însoțită de:
  • situațiile financiar contabile aferente anului fiscal anterior celui în care se aplică reducerea, din care să reiasă îndeplinirea condițiilor necesare acordării ajutorului;
  • actul de constituire;
  • statutul societății cu modificările și completările ulterioare;
  • codul unic de înregistrare sau codul de înregistrare fiscală;
  • declaraţie pe proprie răspundere, dată de reprezentantul legal al întreprinderii beneficiare în formă scrisă şi autentificată la notar cu privire la faptul că aceasta nu se află în stare de insolvenţă, lichidare sau dizolvare, afacerea să nu fie condusă de un administrator sau lichidator judiciar, să nu aibă restricţii asupra activităţilor sale comerciale, iar acestea să nu fie puse la dispoziţia creditorilor;
  • declaraţie pe propria răspundere dată de reprezentantul legal al întreprinderii beneficiare în formă scrisă şi autentificată la notar cu privire la faptul că aceasta nu a făcut obiectul unei decizii a Comisiei Europene de recuperare a unui ajutor de stat sau în cazul în care a făcut obiectul unei astfel de decizii, aceasta a fost deja executată şi creanţa integral recuperată;
  • declaraţie pe propria răspundere dată de reprezentantul legal al întreprinderii beneficiare în formă scrisă şi autentificată la notar în care să se indice expres dacă societatea desfăşoară activităţi exceptate de prezenta schemă și dacă clădirile și terenurile aferente acestora au fost folosite în scop turistic pentru o perioadă de cel puțin 6 luni în cursul unui an calanderistic.
  • declaraţie pe propria răspundere dată de reprezentantul legal al întreprinderii beneficiare în formă scrisă şi autentificată la notar privind orice alt ajutor de minimis primit de întreprinderea unică pe perioada ultimilor 3 ani.
  • orice alt document justificativ care conduce la îndeplinirea condițiilor necesare acordării ajutorului.
 
Cererile și documentele necesare, pot fi depuse:
  • pe adresele de e-mail ale agențiilor fiscale;
  • prin poștă cu confirmare de primire;
  • la biroul de registratură/informații ale Agenției Fiscale nr. 1 din Centrul Comercial TOM (Carrefour), Agenției Fiscale nr. 3, din Centrul Comercial TOMIS MALL, Agenției Fiscale nr. 4 din Str. Soveja nr. 104, bloc 44, parter și Agenției nr. 6, din Bd. Tomis nr. 112.
 
Actul normativ poate fi consultat pe site-ul instituției www.spit-ct.ro, secțiunea Transparență Decizională/Proiecte de acte normative adoptate.
 

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Taxa de dezvoltare și promovare a turismului

26 Apr 2024 309

Ședința CLM Negocierile s-au încheiat. Cât va plăti în următorii trei ani Primăria Constanța pentru spațiile utilizate în City Park Mall? (DOCUMENT)

25 Apr 2024 443

Licitații directe Firmă de casă a SPIT Constanța a câștigat un contract de mentenanță program contabilitate și de la municipalitate

20 Apr 2024 538

Primăria Constanța Prezentarea la ghișeele SPIT, doar pe bază de programare!

05 Apr 2024 517

Constanța Astăzi este ultima zi în care contribuabilii pot beneficia de bonificațiela plata sumelor datorate bugetului local

01 Apr 2024 398

SPIT Constanța cere insolvența Balcan Logistic SA! Firma, parte responsabilă civilmente într-un dosar DIICOT cu un presupus prejudiciu de 180 de milioane de euro

20 Mar 2024 877

Licitații publice SPIT Constanța a atribuit contracte de aproape un 500.000 lei fără TVA pentru mentenanță la aplicațiile de taxe și impozite! (DOCUMENTE)

11 Mar 2024 593

De la cine a cumpărat SPIT Constanța servicii de mentenanță la modulele sistemului informatic? (DOCUMENTE)

08 Mar 2024 491

Licitații Constanța SPIT a încheiat un contract subsecvent pentru servicii de mentenanță la module ale sistemului informatic (DOCUMENT)

06 Mar 2024 611

SPIT Constanța a atribuit noi contracte către Pink Post Solutions și TDL Soft Solutions (DOCUMENTE)

05 Mar 2024 552

De la cine a cumpărat SPIT Constanța servicii de administrare, asistență și întreținere servere software (DOCUMENTE)

03 Mar 2024 626

W3 Marketing Technology SRL încasează aproape 30.000 de euro de la SPIT Constanța. Ce servicii va presta? (DOCUMENT)

01 Mar 2024 720

Decizie definitivă a Curții de Apel Constanța Fosta gimnastă Cătălina Ponor a pierdut procesul cu SPIT și trebue să plătească impozitul pentru sala de fitness deținută în oraș

23 Feb 2024 1292

Pink Post Solutions SRL a încheiat un nou contract cu Serviciul Public de Impozite, Taxe și alte Venituri ale Bugetului Local Constanța (DOCUMENT)

22 Feb 2024 888

Modalități de plată online a impozitelor și taxelor locale. Ce spune Primăria Constanța

21 Feb 2024 631