Dacia marocană pune sub presiune uzina din Mioveni

dacia-morocco.jpgÎntr-un interviu acordat revistei Capital, şeful afacerilor grupului Renault din România, Jerome Olive, a declarat că teama românilor legată de relocarea producţiei Dacia din România în Maroc este total nejustificată şi că singura problemă care trebuie urmărită cu atenţie în continuare este asigurarea competitivităţii uzinei de la Mioveni atât în raport cu alte companii, cât şi cu celelalte uzine Renault. Fără a nega faptul că o majorare a capacităţii uzinei româneşti a fost luată în calcul, oficialul francez a explicat că, după analizele preliminare, această posibilitate a fost exclusă.

„Când vorbim de Mioveni, adesea discuţia se concentrează doar asupra uzinei de vehicule. Dar Dacia nu înseamnă doar o uzină de asamblare a vehiculelor, ci şi un ansamblu de activităţi de fabricaţie (şi aici nu includ ingineria), cu trei tipuri de activităţi: o uzină vehicule, o uzină mecanică ce tinde să devină cea mai importantă din cadrul grupului Renault, dar şi un centru logistic foarte puternic. Dacă luăm ansamblul de care tocmai v-am vorbit, el reprezintă peste 13.000 de persoane. Nu sunt multe entităţi de talia asta în Europa. A dubla capacitatea uzinei înseamna şi a-i creşte exponenţial complexitatea. Eu vin de la o uzină (n.red - Douai) unde sunt două linii de producţie. Este excesiv de complicat, inclusiv pentru management. Suntem convinşi că o uzină care asamblează 300.000 - 350.000 de unităţi poate fi considerată optimă", a declarat Olive, concluzionând că „ideea de a dubla capacitatea de la Mioveni pentru a ajunge la 700.000 de maşini a fost exclusă în final".

Şi, cum guvernul marocan îi solicitase lui Carlos Ghosn, şeful suprem al grupului Renault, am­plasarea unei uzine în Maroc, pasul următor a fost logic. „Ni s-a părut important ca, pentru o gamă de vehicule destinată Europei, dar şi pieţelor din afara ei, să ne punem problema ca, dacă avem nevoie să creştem capacitatea, să facem mai degrabă un sistem industrial complementar decât să producem totul în acelaşi loc şi să avem apoi probleme logistice din ce în ce mai mari".

Competitivitatea pe primul plan

În privinţa implicaţiilor construirii noii uzine Dacia asupra fabricii din România, Jerome Olive se declară convins că totul se rezumă la competitivitate, asta însemnând atât costuri de fabricaţie, cât şi calitatea produsului, competenţele disponibile zonal şi flexibilitatea dispozitivului industrial. „Inevitabil, odată cu apariţia fabricii din Tanger, vom avea în acelaşi timp o uzină-soră şi una cu care ne vom afla în concurenţă. Nu putem băga capul în nisip, spunând că Tanger există, dar nu ne afectează. Trebuie să privim lucrurile cu realism şi să ne spunem că în România avem tot ce ne trebuie pentru a rămâne în faţă". Mai ales că în România există tot lanţul de cercetare, testare şi producţie necesar unui grup auto, dar şi o importantă reţea de furnizori. „În Tanger, acestea nu există. Faptul ne permite ca aici să avem bucle foarte scurte de optimizare, de reactivitate, care se regăsesc în foarte puţine ţări în care Renault e prezent. Asta ne creează un avantaj competitiv", a declarat Olive.

Viitor asigurat

„Viziunea pe care o avem noi este că uzina din România va continua să producă ani buni mult peste 300.000 de unităţi. Vă asigur că şi în viitor avem planuri majore de investiţii aici. Românii trebuie să ştie că Renault are o strategie clară pentru România. Am inaugurat anul trecut centrul de la Titu, care este o verigă esenţială între inginerie şi producţie şi care ne face capabili nu numai să concepem, ci şi să testăm aici toate viitoarele vehicule din gama Logan, precum şi componentele acestora. Nu creezi o astfel de verigă, care lipsea, pentru ca apoi să închizi următoarea verigă din lanţ. Nu ar avea niciun sens să renunţăm la toate acestea", spune Olive.

Sursa: Capital.ro


Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

CSM Constanța box Alexandru Buleu, învins în optimi la Europene de favoritul categoriei. „Viitorul îți aparține!“

20 Apr 2024 743

Handbal Victorie în deplasare cu Potaissa Turda și CSM Constanța s-a calificat în sferturile Cupei României

20 Mar 2024 895

Sondaje de opinie Peste 70% dintre participanții la sondaj nu cred că România va adera la Schengen și pe cale terestră în 2024!

21 Jan 2024 1069

BTA 38% dintre bulgarii dintr-un studiu global sunt pesimişti faţă de 2024, alţi 18% - optimişti

01 Jan 2024 738

CSM Constanța „Pentru România!“, a strigat Elena Zaharia, după ce a învins-o pe japoneza Rin Mende la Campionatul Mondial

02 Dec 2023 1103

Tenis de masă CSM Constanța s-a calificat în sferturile ETTU EuroCup Women

16 Nov 2023 843

Baschetbalistele de la CSM Constanța s-au calificat în sferturile Cupei României (GALERIE FOTO)

07 Oct 2023 1008

Gânduri frumoase pentru elevi Bogdan Huțucă, deputat PNL - „Educația este cea mai bună trambulină spre o carieră de succes"!

11 Sep 2023 740

Liga a 4-a Constanța 2023/2024 Fotbalist nigerian la Viitorul Cobadin. Transferat și un jucător care a evoluat în Germania (GALERIE FOTO)

16 Aug 2023 3572

Tenis de masă Medalie pentru fetele de la LPS „Nicolae Rotaru“ la Naționalele de juniori Under-13

15 May 2023 1822

Horoscop Este rost de câștiguri importante la debutul acestei săptămâni

10 Apr 2023 1325

Reuven Azar, Ambasador al Israelului în România – „Considerăm că orașul Constanța poate deveni un hub în Marea Neagră”

30 Mar 2023 1140

Eliza Samara a rămas cu o victorie uriașă la Singapore, contra campioanei olimpice, și cu un alt meci memorabil, cu Margaryta Pesotska

16 Mar 2023 1710

Fotbalistele de la Farul Constanța s-au calificat în sferturile Cupei României

13 Mar 2023 1413

#ConstanțaEsteBine 7.03.2023 Matematica lunii martie

07 Mar 2023 1366