Oficial A fost publicat Ordinul privind modul de funcționare al SII-CDC, care eliberează certificatele digitale de vaccinare anti-COVID-19

  • De la 1 iulie, România eliberează certificate digitale care atestă că o persoană a fost vaccinată anti-COVID-19
  • Acest lucru permită o călătorie mai ușoară în statele membre UE
  • Modul de funcționare al instituției care eliberează aceste certificate a fost publicat în Monitorul Oficial al României
 
În Monitorul Oficial al României, a fost publicat Ordinul privind aprobarea modului de funcționare, componența și procedurile aplicabile în cadrul Centrului de suport pentru utilizatorii Sistemului informatic integrat de eliberare și verificare a certificatelor digitale ale UE privind COVID-19.
 
Astfel, în Monitorul Oficial 684, Partea I, din data de 9 iulie 2021 a fost publicat documentul la care facem referire. Prezentul ordin reglementează modul de funcționare, componența și procedurile aplicabile în cadrul Centrului de suport pentru utilizatorii Sistemului informatic integrat de eliberare și verificare a certificatelor digitale ale UE privind COVID-19, denumit în continuare SII-CDC.
 
Centrul de suport pentru utilizatorii SII-CDC este format din Centrul de preluare a apelurilor, asigurat cu personal din cadrul Ministerului Apărării Naționale (MapN), și Grupul operațional pentru verificarea, eliberarea și acceptarea certificatelor digitale ale UE privind COVID, asigurat cu personal desemnat de instituțiile și autoritățile publice prevăzute la art. 2 alin. (1) și (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 68/2021 privind adoptarea unor măsuri pentru punerea în aplicare a cadrului european pentru eliberarea, verificarea și acceptarea certificatului digital al Uniunii Europene privind COVID pentru a facilita libera circulație pe durata pandemiei de COVID-19, denumit în continuare Grup operațional. Serviciul de Telecomunicații Speciale, denumit în continuare STS, pune la dispoziția Centrului de suport aplicația informatică destinată derulării fluxului informațional interinstituțional.
 
Atribuțiile Centrului de preluare a apelurilor sunt următoarele:
  1. preluarea solicitărilor în cazul imposibilității eliberării certificatelor și al neconcordanțelor în informațiile cuprinse în certificat, identificate de către titularul acestuia;
  2. redirecționarea, în cel mai scurt timp posibil, a solicitării menționate la lit. a) către Grupul operațional, conform Procedurii de eliberare, verificare
  3. informarea solicitantului cu privire la soluționarea situației prevăzute la lit. a) și b).
 
Centrul de preluare a apelurilor transmite solicitările primite, în format electronic, către Grupul operațional, prin intermediul platformei informatice puse la dispoziție de către STS. Centrul de preluare a apelurilor comunică persoanei care a înaintat o solicitare privind imposibilitatea eliberării certificatelor sau privind neconcordanțele identificate în informațiile cuprinse în certificatele digitale ale UE privind COVID despre faptul că i-a fost soluționată solicitarea.
 
Centrul de preluare a apelurilor funcționează zilnic, în intervalul orar 8,30—16,30. Atribuțiile Grupului operațional sunt următoarele:
  1. verificarea documentelor de vaccinare obținute de cetățenii români, precum și de membrii de familie ai acestora, în alt stat membru sau stat terț, din punctul de vedere al concordanței cu modelul de adeverință de vaccinare din statul respectiv, precum și cu datele de identificare, doar în situația în care persoanelor în cauză li s-a administrat una dintre dozele din schema completă de vaccinare pe teritoriul altui stat;
  2. verificarea documentelor de vaccinare cu modelul de adeverință de vaccinare din statul respectiv, obținute de cetățenii români, precum și de membrii de familie ai acestora într-un stat terț, doar în situația în care persoanelor în cauză li s-a administrat schema completă de vaccinare pe teritoriul unui stat terț;
  3. preia solicitările de la Centrul de preluare a apelurilor și le trimite, în vederea soluționării, în cel mai scurt timp posibil, către instituțiile și autoritățile publice responsabile din România prevăzute la art. 1 alin. (9) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 68/2021.
 
Grupul operațional funcționează zilnic, în intervalul orar 8,30—16,30. Grupul operațional este condus de un președinte numit prin ordin al ministrului sănătății și doi vicepreședinți numiți prin ordin al ministrului sănătății, respectiv prin ordin al ministrului afacerilor interne. Președintele Grupului operațional stabilește atribuții și sarcini specifice pentru reprezentanții Ministerului Sănătății din grup.
 

Procedura de eliberare, verificare, acceptare și revocare a certificatului digital al UE privind COVID

 
Potrivit prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 68/2021, certificatele sunt eliberate, la cererea solicitantului, în conformitate cu prevederile art. 5—7 din Regulamentul UE 2021/953 al Parlamentului European și al Consiliului din 14 iunie 2021 privind cadrul pentru eliberarea, verificarea și acceptarea certificatelor interoperabile de vaccinare, testare și vindecare de COVID-19 (certificatul digital al UE privind COVID) pentru a facilita libera circulație pe durata pandemiei de COVID-19, în forma prevăzută în anexa la regulament.
 
Solicitantul poate obține certificatele prevăzute la art. 3 astfel:
  1. electronic, situație în care solicitantul accesează portalul web https://certificat-covid.gov.ro, menționat la art. 1 alin. (4) lit. a) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 68/2021;
  2. letric, situație în care solicitantul se adresează primăriei sau serviciului public comunitar de evidență a persoanelor, competentă/competent teritorial;
  3. electronic sau letric, situație în care solicitantul se adresează direcției de sănătate publică județene sau a municipiului București pe raza căreia are domiciliul.
 

În cazul în care solicitantul a fost vaccinat cu una sau mai multe doze din schema completă de vaccinare într-un stat membru sau într-un stat terț, acesta apelează Centrul de preluare a apelurilor, la numărul de telefon 021.414.44.25, și solicită eliberarea unui certificat de vaccinare în baza unor documente emise de statul pe teritoriul căruia i-au fost administrate una sau mai multe doze din schema completă de vaccinare.
 
În cazul în care solicitantului i s-a administrat una dintre dozele din schema completă de vaccinare pe teritoriul altui stat membru sau stat terț și poate face dovada acestui fapt prin documente justificative, Grupul operațional parcurge următoarele etape:
  1. analizează solicitarea și verifică documentele de vaccinare obținute de cetățenii români, precum și de membrii de familie ai acestora, în alt stat membru sau stat terț, din punctul de vedere al concordanței cu modelul de adeverință de vaccinare din statul respectiv, precum și cu datele de identificare;
  2. verifică dacă solicitantul se încadrează în categoriile de persoane pentru care România emite certificate de vaccinare, precum și dacă solicitantul a fost vaccinat cu un vaccin recunoscut de România, conform prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 68/2021;
  3. acceptă, după caz, propunerea. După acceptare, reprezentanții Institutului Național de Sănătate Publică (INSP) introduc datele privind vaccinarea persoanei în cauză în Registrul electronic național de vaccinări;
  4. înștiințează Centrul de preluare a apelurilor cu privire la stadiul soluționării solicitării.
 

Pentru persoanele care s-au vaccinat cu un vaccin care nu figurează pe lista de vaccinuri publicată de Ministerul Sănătății în conformitate cu prevederile art. 2 alin. (1) lit. e) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 68/2021 sau care transmit o adeverință de vaccinare emisă de alt stat în care nu este specificat tipul de vaccin efectuat sau pentru care Ministerul Afacerilor Externe nu a pus la dispoziția Grupului operațional modelul de adeverință, conform alin. (5), nu se înregistrează datele privind vaccinarea în Registrul electronic național de vaccinări și nu se eliberează certificat de vaccinare.
 
În urma suspendării unui lot de vaccinuri împotriva COVID-19, Ministerul Sănătății, prin SII-CDC, revocă certificatele de vaccinare emise pentru lotul respectiv. Lista cu certificatele revocate nu va conține alte date decât codul unic de identificare a certificatelor respective, precum și tipul acestora.
 

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Lista Cabinetelor de Vaccinare Internațională din Constanța și Tulcea. Ce obligații ai dacă pleci într-o vacanță exotică?

06 May 2024 118

Mai multe persoane condamnate într-un dosar penal privind vaccinări fictive anti-Covid. Incredibil ce au stabilit anchetatorii

15 Apr 2024 812

Rafila, anunț despre vaccinarea copiilor. „Sper ca oamenii să înţeleagă“

12 Apr 2024 598

Creştere alarmantă a cazurilor de rujeolă! Aprilie este luna națională a informării despre vaccinare

01 Apr 2024 500

„Infracţiuni de corupţie“ Militar din Constanța trimis în judecată pentru cumpărare de influenţă!

17 Mar 2024 1102

Undă verde de la Mediu pentru Spitalul de Boli Infecțioase Constanța! Ce investiție este vizată?

14 Feb 2024 759

Iată lista farmaciilor din Constanța, unde te poți vaccina antigripal

06 Feb 2024 996

Ministerul Sănătății a declarat epidemie de rujeolă la nivel național

05 Dec 2023 1035

INSP 100 de persoane au fost vaccinate anti-COVID în săptămâna 16 - 22 octombrie cu Pfizer Omicron

23 Oct 2023 961

Proiect depus la Mediu Spitalul de Boli Infecțioase Constanța se extinde

19 Oct 2023 1098

INSP Peste 16 milioane de doze de vaccin au fost administrate, de la începutul campaniei

16 Oct 2023 1006

EFSA recomandă vaccinarea preventivă împotriva gripei aviare pentru păsările din zonele cu risc ridicat

11 Oct 2023 943

CAS Constanța Vaccinurile gripale se decontează din FNUASS pe baza prescripției medicale electronice

03 Oct 2023 1021

Ministrul Sănătății „Vaccinarea nu este și nu va deveni obligatorie!”

14 Aug 2023 886

Ministerul Sănătății, conferință privind vaccinarea la nivelul României. Se va discuta strategia pe următorii 7 ani

11 Aug 2023 885